AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Ja, skal vi se om jeg får forklart dette nå da. Jeg har arbeidsavklaringspenger fram til 31. mars, så går jeg over på 100% ufør (dessverre, men jeg har prøvd alt gjennom mange år, det må man jo passe på å få sagt på KG ). De siste gangene jeg skulle sendt kort har jeg måttet gå igjennom CV-en og bekrefte den av en eller annen grunn. Underveis har det alltid kommet opp et punkt hvor jeg kunne krysse av at jeg har søkt uførepensjon. I dag skulle jeg sende meldekort, men kom etter innlogging til en side hvor det stod at jeg ikke er registrert som arbeidssøker lenger. Grunnene kunne være: 1. Jeg har glemt å sende forrige meldekort 2. Jeg har sendt inn kortet for sent 3. Jeg har tastet feil før innsending Ingen av delene stemmer, kortet ble sendt og pengene kom inn som de skulle. Men for å sende kort må jeg jo være registrert. Det finnes en mulighet for å sende kort som uregistrert, men dette ville ikke holde, stod det. Så da måtte jeg registrere meg som arbeidssøker på nytt, jeg kan ikke finne noen annen måte å gjøre det på. Punktet om at jeg har søkt uførepensjon kom ikke opp denne gangen. Så sendte jeg meldekort som vanlig, og håper på det beste. Jeg skal ringe NAV i morgen, men lurer likevel på om noen har opplevd noe lignende? Jeg synes dette var et underlig styr. Anonymous poster hash: 321dc...ac0
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Sender man meldekort som ufør? Anonymous poster hash: b945c...b73
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Ja, skal vi se om jeg får forklart dette nå da. Jeg har arbeidsavklaringspenger fram til 31. mars, så går jeg over på 100% ufør (dessverre, men jeg har prøvd alt gjennom mange år, det må man jo passe på å få sagt på KG ). De siste gangene jeg skulle sendt kort har jeg måttet gå igjennom CV-en og bekrefte den av en eller annen grunn. Underveis har det alltid kommet opp et punkt hvor jeg kunne krysse av at jeg har søkt uførepensjon. I dag skulle jeg sende meldekort, men kom etter innlogging til en side hvor det stod at jeg ikke er registrert som arbeidssøker lenger. Grunnene kunne være: 1. Jeg har glemt å sende forrige meldekort 2. Jeg har sendt inn kortet for sent 3. Jeg har tastet feil før innsending Ingen av delene stemmer, kortet ble sendt og pengene kom inn som de skulle. Men for å sende kort må jeg jo være registrert. Det finnes en mulighet for å sende kort som uregistrert, men dette ville ikke holde, stod det. Så da måtte jeg registrere meg som arbeidssøker på nytt, jeg kan ikke finne noen annen måte å gjøre det på. Punktet om at jeg har søkt uførepensjon kom ikke opp denne gangen. Så sendte jeg meldekort som vanlig, og håper på det beste. Jeg skal ringe NAV i morgen, men lurer likevel på om noen har opplevd noe lignende? Jeg synes dette var et underlig styr. Anonymous poster hash: 321dc...ac0 Kan jo være de har fjernet at du er arbeidssøker siden du skal over på uføre om ei uke Anonymous poster hash: 9438b...99d 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 Sender man meldekort som ufør? Anonymous poster hash: b945c...b73 Jeg er ikke ufør før 1. april og må sende meldekort for de to foregående ukene pluss den uken vi går inn i nå. Kan jo være de har fjernet at du er arbeidssøker siden du skal over på uføre om ei uke Anonymous poster hash: 9438b...99d Det er en mulighet, men da får jeg jo ikke sendt gyldig meldekort. Det er det som er så merkelig her. Anonymous poster hash: 321dc...ac0 Anonymous poster hash: 321dc...ac0
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #5 Skrevet 23. mars 2014 Jeg er ikke ufør før 1. april og må sende meldekort for de to foregående ukene pluss den uken vi går inn i nå. Det er en mulighet, men da får jeg jo ikke sendt gyldig meldekort. Det er det som er så merkelig her.Anonymous poster hash: 321dc...ac0 Anonymous poster hash: 321dc...ac0 Jeg har samme problem. Får ikke over på ufør da. Jeg har hatt arbeidsavklaringspenger siden 11.2011 og stått registrert som "ikke-arbeidssøker" selv om i følge en som jobber på NAV er feil. Jeg prøvd alt, men får ikke gjort noe med. Min forrige saksbehandler mente at det var i orden i og med jeg ikke skal jobbe nå uansett. Anonymous poster hash: 3ecbe...4bc
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Jeg har samme problem. Får ikke over på ufør da. Jeg har hatt arbeidsavklaringspenger siden 11.2011 og stått registrert som "ikke-arbeidssøker" selv om i følge en som jobber på NAV er feil. Jeg prøvd alt, men får ikke gjort noe med. Min forrige saksbehandler mente at det var i orden i og med jeg ikke skal jobbe nå uansett.Anonymous poster hash: 3ecbe...4bc Jeg registrerte meg jo som arbeidssøker og står nå som det. Ikke noe problem der. Men jeg tror at det er noe motstridende informasjon som ligger i systemet og kan forvirre. Ihverfall så oppfattet jeg det slik at det ikke ville gjelde dersom jeg sendte meldekortet som uregistrert. Når det står "ikke registrert arbeidssøker, du må være registrert for å få bistand fra NAV." Så får en valget "å likevel gå til innsending av siste meldekort." Hva er vitsen med det hvis jeg ikke får bistand uansett? Anonymous poster hash: 321dc...ac0
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #7 Skrevet 23. mars 2014 Okei, logget meg inn og sjekket. Nå ser siden min ut slik den pleier å gjøre, "reg. som arbeidssøker," "klar til beregning" og "neste meldekort kan sendes inn fra" osv. Så da har jeg ihverfall ikke gjort noe galt nå. Tror jeg... Anonymous poster hash: 321dc...ac0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå