Gå til innhold

Usikker ex som legger inn aksjer både her og der

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noe langt innlegg..

Jeg har en ex, som jeg skiltes som venner med, for nå 6-7 år siden. Vi har begge hatt andre forhold i mellomtiden, og vi har møttes som venner, samt. havnet til sengs noen ganger i løpet av disse årene, når vi ikke har vært i andre forhold. Det ble slutt mellom oss fordi han var utro. Jeg kunne ikke tenke meg å bli sammen med han igjen, men siden han var min første kjærlighet, vil jeg alltid være glad i han, bare ikke på DEN måten.

Nå er vi begge derimot single. Sist vi hadde sex, var i sommer, og 1-2 uker etterpå fikk han seg ny dame. Jeg ble ikke irritert fordi han hadde fått seg ny dame, men fordi at han hadde sex med meg mens han helt tydelig holdt på henne og ikke fortalte meg noen ting. Man blir jo ikke bare kjent og kjærester 1-2 uker etterpå..

Da gikk vi fra å være venner, til å ikke ha kontakt i det hele tatt på nesten ett år og frem til nå. Den dama han var sammen med før det igjen, var han også utro mot.

Da var jeg selv i ett forhold, men han kunne fint sende meg mld på Fb å fortelle at han drømte om meg, om det vi hadde før o.l og èn gang da jeg møtte han og dama hans på fest, sendte han dama si hjem, for så å være med meg hele kvelden å fortelle meg hvor mye han angret på utroskapet, at det ble slutt og at han elsket meg. Jeg sa aldri noe tilbake, nettopp fordi jeg ikke ønsket noe mer utover vennskap med han. Men man setter så klart pris på "oppmerksomheten" og det at han virket så oppriktig lei seg for at det ble slutt. Selv om det ikke "means shit" nå lenger, men uansett..

Så for noen helger siden, ba han meg på en fest, det var flere venner av oss begge som skulle dit. Jeg tenkte å dra dit utover kvelden, men jo fullere han ble, jo mer ringte han meg og maste på at jeg skulle komme. Han var full, flørtet åpenlyst på tlf og jeg skjønte etterhvert hvor han ville. Jeg bestemte meg derfor for å ikke dra, og gi meg selv en bedre kveld etter som jeg skulle feire bursdagen min den kvelden og ikke reise på fest for å ha sex med ex'en.

Senere på kvelden ringer en god venn av meg som er på samme festen, og sier at ex'en min har sittet åpenlyst å sendt mld til de to andre ex'ene sine også, for å få en av de til å komme, etter som jeg ikke kom. Han har i tillegg sittet å vært arrogant og sagt en del ting for å fremheve seg selv og hvor "ettertraktet" han tror han er.

Den ene ex'en hans, som jeg også forsåvidt er venn med, hadde kommet dit.

Jeg var på byen med andre venner når jeg fikk den tlf og jeg ringte å skjelte han ut. Jeg var mest sint på han, fordi jeg tidligere på kvelden håpet han ba meg fordi han synes det hadde vært koselig å møttes, og ikke bare for å ha sex. Jeg har tross alt avslått han flere ganger de siste mnd'ene hva sex angår, så jeg trodde det hadde nådd inn nå. Naiv som jeg er..
Også ble jeg oppgitt over ex-dama hans som heller reiste dit, enn å bli med meg på byen, og i tillegg løy om det. Vi hadde snakket sammen kanskje èn måned tidligere, og "ble enig" om å slutte å svare han når det gjaldt sex-ting, ettersom han har drevet på sånn med oss begge, og sikkert flere og. Vi var enig om at han må begynne å få konsekvenser for all utroskapen han har bedrevet og få han til å innse at han ikke bare kan komme løpende til ex'ene så fort det skjærer seg med en av de nye. Det viser for meg en total mangel på selvrespekt.

Etter denne kvelden kuttet jeg han helt ut. Jeg sendte han en mld å sa jeg ikke ville ha kontakt på en stund, uten å utdype hvorfor. Og han har som vanlig ingen selvinnsikt, og aner jo selvfølgelig ikke hva han har gjort galt.

"Problemet" nå er at vi bor i samme område og kommer garantert til å dumpe i hverandre i nær fremtid. Jeg har lyst til å virkelig gi han en lærepenge for å holde på sånn med folk rundt seg. Om han skulle finne på å spørre, må jeg ha en enkel måte å forklare han det på, så det når inn hos han, da han ikke har så lett for å forstå følelses-prat. Hva skal jeg gjøre? Og hvordan kan man gi sånne mennesker en lærepenge?

Anonymous poster hash: 92482...92b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det beste å ignorere dem fullstendig.

Anonymous poster hash: 57636...75a
Skrevet

Unngå alle mulige-sex-situasjoner... Hils om dere møtes på butikken, men ikke mer enn det

Gjest tsejG
Skrevet (endret)

Etter denne kvelden kuttet jeg han helt ut. Jeg sendte han en mld å sa jeg ikke ville ha kontakt på en stund,

Ja, her var det mange sex-situasjoner...

Og hvorfor i all verden informerte du han om at du ikke ville ha kontakt på en stund??

Ut fra det du beskriver ville det mest fornuftige være å kutte all kontakt for lenge siden, og for all framtid, eller hva?

Men, så var det den sex`en dah... :(

Endret av tsejG
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, her var det mange sex-situasjoner...

Og hvorfor i all verden informerte du han om at du ikke ville ha kontakt på en stund??

Vi bor i samme by og har mange felles venner, så å kutte HELT for ALLTID er kanskje ikke ideelt. Målet mitt med å ikke snakke sammen "på en stund" er å få slutt på sex-forespørslene. At han skal forstå at jeg ikke interessert i å være tilgjengelig bare når han er kåt. Vi har kjent hverandre såpass lenge, at jeg mener at jeg selv fortjener mer enn bare det. Altså, vennskap, ikke "mer", liksom.. :laugh:

Gjest tsejG
Skrevet

Vi bor i samme by og har mange felles venner, så å kutte HELT for ALLTID er kanskje ikke ideelt. Målet mitt med å ikke snakke sammen "på en stund" er å få slutt på sex-forespørslene. At han skal forstå at jeg ikke interessert i å være tilgjengelig bare når han er kåt. Vi har kjent hverandre såpass lenge, at jeg mener at jeg selv fortjener mer enn bare det. Altså, vennskap, ikke "mer", liksom.. :laugh:

Ikke for å kverulere, men akkurat dèt er vel gjort på et blunk? Det er vel bare å si klart ifra, og så etterfølge det selv, om det skulle komme flere forespørsler?

Videre stiller jeg meg litt spørrende til setningen "...at jeg ikke er interessert i å være tilgjengelig bare når han er kåt"... Men det er altså greit da også, sånn egentlig egentlig?

Nei, dette synes jeg du kompliserer vel mye for egen regi også dessverre. Ut fra dine beskrivelser er jo denne fyren en kald fisk som driter fullstendig i både sine kjæresters og eksers følelser, og holder på for fullt så lenge de er med på sexforespørslene hans.

Han er jo etter mitt syn verken kjæreste eller vennskaps-emne, dèt er lærepengen han bør få!

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å kverulere, men akkurat dèt er vel gjort på et blunk? Det er vel bare å si klart ifra, og så etterfølge det selv, om det skulle komme flere forespørsler?

Videre stiller jeg meg litt spørrende til setningen "...at jeg ikke er interessert i å være tilgjengelig bare når han er kåt"... Men det er altså greit da også, sånn egentlig egentlig?

Nei, dette synes jeg du kompliserer vel mye for egen regi også dessverre. Ut fra dine beskrivelser er jo denne fyren en kald fisk som driter fullstendig i både sine kjæresters og eksers følelser, og holder på for fullt så lenge de er med på sexforespørslene hans.

Han er jo etter mitt syn verken kjæreste eller vennskaps-emne, dèt er lærepengen han bør få!

Du sier noe :laugh: Det er vel bedre å kutte alt enn bare litt..

Gjest Blondie65
Skrevet

Den eneste måten du kan unngå å ha sex med han på er å la være å ha sex med han.

Å holde moralpreken for en som i voksen alder ikke har forstått at utroskap er uakseptabelt er som å slukke storbrann med litermål.

Hva de andre eks'ene hans gjør har da ingenting med hva du skal gjøre/ikke gjøre. Det kan jo godt være at de synes uforpliktende sex med han er helt ok selv om du ikke synes noe om det lenger.

Jeg forstår at du hadde håpet på at dere kunne være venner. Men det har jo han helt tydelig vist at han ikke er interessert i - han er kun interessert i å ha en stor telefonbok slik at han er sikret sex hver helg.

Man sier hei når man møtes - og det er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...