Gå til innhold

Fransk "cafémusikk" - Trenger tips!

Malou

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter det jeg kaller fransk "cafémusikk", dvs sånn musikk de gjerne spiller på franske café/restauranter i serier/filmer, som ofte med trekkspill og i den stilen. Forbinder det også litt med skjærgårds-/båtliv, men det kan hende jeg er helt på jordet også. Noen som har noen gode forslag etter denne håpeløse forklaringen? *håpefull*

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tips Ètoile. :-) Skal prøve å laste ned litt av dette soundtracket i helgen. Flere tips er selvfølgelig også velkommen.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

George Brassens - fransk visesanger

Jaques Brelles - også fransk visesanger

Fransk tangomusikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Drar opp denne litt igjen da jeg godt kunne tenke meg flere tips. Har ikke funnet noe som er helt sånn som jeg kunne tenke meg selv om en del på Amelie soundtracket er ok. Forøvrig er det ikke fransk visesang med vokal jeg er ute etter. Mer stille og rolig fransk trekkspillmusikk.

Håper noen her har flere tips!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømme at jeg tilbringer sommerferien i Provence vel! Også kanskje en liten tur innom Paris også. I allefall alle andre steder enn i det flate landet i øs pøsende regnvær! (selv om sola utrolig nok skinner akkurat as we speak.) Også synes jeg det er litt hyggelig med sånn musikk bare. :frankofil-smiley:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...