Gå til innhold

F på gitar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finnes det noen enkel måte å spille en F på gitar?
Har hatt gitar i flere år, og får fortsatt ikke til F. Det amputerer spillingen min veldig. Hvordan kan jeg spille en F enkelt? Jukse-F?

Kan noen forklare meg?

Jeg har prøvd å søke opp, men alle prøver heller iherdig å forklare hvordan man skal klare den vanlige F'en med barre. Jeg trenger en annen metode. Har veldig små hender med korte fingre, så barregrep er umulig å gjennomføre. Som sagt har jeg prøvd i flere år.

Hjeelp!

Anonymous poster hash: c51de...873
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fristet til å være enig med de som prøver å forklare deg barregrep - skal du videre i gitarspillingen må du nesten få dette på plass.

Jeg ergner med du har fått rådet, men sørgfor å ta tommelen godt bakpå gitarhalsen for å få nok kraft til å begynne med.

Hvis ikke er det jukse-F.

161-F-chord-no65.gif

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

Hvis du har veldig små hender, kan du kjøpe en 3/4 gitar.

Selv bruker jeg ikke så mye barregrep heller (selv om jeg såklart kan det). F.eks. hvis sangen går i C-dur og det kommer en F akkord, spiller jeg som regel 1322xx (Fmaj7) eller 132200 (Fmaj7#11).

Men du bør absolutt kunne barregrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Snerk

Argh, husker jeg selv slet med den da jeg begynte å spille gitar. Jeg har litt større hender nå enn da, men tror det var mer mangel på teknikk som gjorde at jeg slet. Så man må bare øve inn teknikken. Og som de andre skrev ovenfor, du bør begynne med barregrep. Jo tidligere, jo bedre! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...