Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg er en gutt på 18år og har en kjæreste (19) som jeg har vært sammen med i over ett halvt år. Hun sier at hun vil jobbe som party promotør i sommer med en venninne. Problemet er at de har fått jobb i en av de verste party og single stedene i verden, Magaluf i Spania...

Hun kan ikke kontrollere drikkingen og tar ikke alltid de beste beslutningene i fylla... Jeg har opplevd og flere ganger blitt ringt opp av en venninne eller kollega, fordi hun ikke klarer å ta vare på seg selv.

Jeg er utrolig glad i henne, ja elsker henne! Men det er nettopp derfor det er så vanskelig å la henne dra bort i hele sommer til Magaluf, da jeg er redd for at det kommer til å skje noe...

Vi har to veldig forskjellige syn på livet, og hun synes jeg er alt for kontrollerende, og at jeg bare skal la henne få gjøre det hun selv vil. Dette klarer jeg ikke da hun ikke har vist meg tillit eller at hun klarer å kontrollere alkohol.

Når jeg har snakket med henne om det, mener hun at jeg ikke ser hennes side, og alt ender bare helt feil...

Jeg trenger virkelig hjelp i forhold til hva jeg skal gjøre, eller si. Har dere noen gode råd/ tips der ute? Setter stor pris på det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slå opp hvis du ikke takler det da

Anonymous poster hash: bea76...0ce

• Liker 2
Gjest tsejG
Skrevet

Kinkig det der gitt...

Nå er ikke jeg helt sikker på hva en "Party Promotør" eksakt gjør, men ut fra stedet og dets hovedambisjon, - å sørge for at ungdom fester og drikker seg mest mulig sanseløse hver kveld, er det nærliggende å tro at denne "stillingen" ikke er av de mest seriøse eller utøves etter noen streng "company policy" akkurat... :fnise:

Nei, jeg tror kanskje du skal innse at forskjellene dere imellom er litt vel store til at dere har noen framtid sammen. Du er veldig ung, og har alle muligheter til å finne deg noen på ditt nivå, så la heller denne partyberta få drive med det hun liker uten din innblanding, det er nok det beste rådet jeg har å gi deg.

• Liker 11
Skrevet

Synes du virker veldig kontrollerende. Spesielt når du sier "La henne få lov". Du bestemmer ikke hva hun har lov til eller ikke. Hvis hun vil dra til Magaluf så skal hun dra til Magaluf, hvis du ikke takler det så får du heller slå opp da. Du kan ikke bestemme over et annet menneske. Hun er 19 og får mest sannsynlig ikke en slik sjanse igjen, skal du holde henne tilbake fordi du er usikker på henne når hun drikker? Det blir for dumt. Er dere ment to be, så vil dette gå bra uansett.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

I ditt sted hadde jeg rett og slett slått opp.

Hvis man skal være i et seriøst forhold og satse på forholdet, så tar man ikke en "jobb" hvor det går ut på å drikke seg mest mulig sanseløs hver kveld og more seg deretter. Du skriver allerede at dama di ikke har kontroll i fylla og ikke kan ta vare på seg selv. Vitner om en umoden jente som tror dette bare er party og morro. Ser ærlig talt for meg uendelige ligg med fremmede i fylla, og i aller verste fall voldtekter..

Dette er ikke en jente som vil sitte i et seriøst forhold, bare at hun er inne på tanken til å reise til et sted som kun handler om fyll og garantert sex, sier meg at dette vil du ikke utsette deg selv for.

La henne gjøre som hun vil, hun har ikke valgt deg når hun så gjerne vil reise.

Anonymous poster hash: e26b4...d24
  • Liker 20
Skrevet

Synes du virker veldig kontrollerende. Spesielt når du sier "La henne få lov". Du bestemmer ikke hva hun har lov til eller ikke. Hvis hun vil dra til Magaluf så skal hun dra til Magaluf, hvis du ikke takler det så får du heller slå opp da. Du kan ikke bestemme over et annet menneske. Hun er 19 og får mest sannsynlig ikke en slik sjanse igjen, skal du holde henne tilbake fordi du er usikker på henne når hun drikker? Det blir for dumt. Er dere ment to be, så vil dette gå bra uansett.

Jeg skal innrømme at jeg er litt kontrollerende, men det er kun fordi hun ikke har vist meg tillit. Jeg er egentlig ikke en sjalu type. Det jeg er redd for er at hun drikker seg alt for full også kan det komme gutter som prøver seg og kan kanskje voldta henne... Har hørt så mye dumme ting som har skjedd der nede. Men er nok sant når du sier at om det er ment to be, så skjer det ikke noe. Det er bare det at hun alltid har hatt noen til å passe på seg, men når hun er der nede er jeg redd for at guttene vil gjøre noe med henne...

Skrevet

Heisann! Jeg er en gutt på 18år og har en kjæreste (19) som jeg har vært sammen med i over ett halvt år. Hun sier at hun vil jobbe som party promotør i sommer med en venninne. Problemet er at de har fått jobb i en av de verste party og single stedene i verden, Magaluf i Spania...

Hun kan ikke kontrollere drikkingen og tar ikke alltid de beste beslutningene i fylla... Jeg har opplevd og flere ganger blitt ringt opp av en venninne eller kollega, fordi hun ikke klarer å ta vare på seg selv.

Jeg er utrolig glad i henne, ja elsker henne! Men det er nettopp derfor det er så vanskelig å la henne dra bort i hele sommer til Magaluf, da jeg er redd for at det kommer til å skje noe...

Vi har to veldig forskjellige syn på livet, og hun synes jeg er alt for kontrollerende, og at jeg bare skal la henne få gjøre det hun selv vil. Dette klarer jeg ikke da hun ikke har vist meg tillit eller at hun klarer å kontrollere alkohol.

Når jeg har snakket med henne om det, mener hun at jeg ikke ser hennes side, og alt ender bare helt feil...

Jeg trenger virkelig hjelp i forhold til hva jeg skal gjøre, eller si. Har dere noen gode råd/ tips der ute? Setter stor pris på det.

Altså du "lar henne" ikke gjøre noen ting, hun er sin egen person og gjør det hun vil. Men det høres ut som du har litt mer lyst å slå deg ned og leve et rolig par liv og hun ivl ut og være ung og "leve livet" det er ikke noe galt med noen av delene. Jeg skjønner henne, når skal hun ellers få muligheten til å ta en tulle/feste jobb i Spania og kose seg, hvis ikke hun gjør det nå når hun er 19. Men jeg skjønner deg som ikke vil sitte hjemme å bekymre deg for hva hun kan finne på i Spania.

Det høres ut som dere er på forskjellige plasser i livet og vil forskjellige ting? Er du sikker på at du har funnet din livs kjærlighet så tidlig? Har ikke du lyst å slå ut håret og være litt singel så tidlig i livet? Hvis ikke er du sikker på om dette forholdet er noe å satse på?

• Liker 3
Skrevet

Det virker ikke som hun er klar for å være kjæreste, så du burde slå opp og sleppe henne fri...

• Liker 1
Skrevet

Altså du "lar henne" ikke gjøre noen ting, hun er sin egen person og gjør det hun vil. Men det høres ut som du har litt mer lyst å slå deg ned og leve et rolig par liv og hun ivl ut og være ung og "leve livet" det er ikke noe galt med noen av delene. Jeg skjønner henne, når skal hun ellers få muligheten til å ta en tulle/feste jobb i Spania og kose seg, hvis ikke hun gjør det nå når hun er 19. Men jeg skjønner deg som ikke vil sitte hjemme å bekymre deg for hva hun kan finne på i Spania.

Det høres ut som dere er på forskjellige plasser i livet og vil forskjellige ting? Er du sikker på at du har funnet din livs kjærlighet så tidlig? Har ikke du lyst å slå ut håret og være litt singel så tidlig i livet? Hvis ikke er du sikker på om dette forholdet er noe å satse på?

Det er nok veldig sant det du skriver, og jeg ser hennes side også. Vi er utrolig forelsket i hverandre, det sier hun hele tiden, og jeg vil bli veldig knust om vi skulle slått opp. Samtidig vet jeg ikke om det er bedre å slå opp før det kanskje skjer noe, slik at jeg ikke blir enda mer såra... Det skal sies at hun aldri har gjort noe mot meg i forholdt til gutter. Hun ville aldri gjort noe mot meg med vilje, men jeg er så utrolig redd for at guttene kan gjøre noe med henne, siden hun ser utrolig søt og bra ut og glad i korte skjørt. Er veldig redd for hva disse guttene i Magaluf kan gjøre. Men hvis hun velger å dra ned, vet jeg ikke om jeg kanskje skal prøve å finne en annen jente som passer meg bedre, selv om at det ville være veldig sårende... Uansett, takk for innlegget!

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg er litt kontrollerende, men det er kun fordi hun ikke har vist meg tillit. Jeg er egentlig ikke en sjalu type. Det jeg er redd for er at hun drikker seg alt for full også kan det komme gutter som prøver seg og kan kanskje voldta henne... Har hørt så mye dumme ting som har skjedd der nede. Men er nok sant når du sier at om det er ment to be, så skjer det ikke noe. Det er bare det at hun alltid har hatt noen til å passe på seg, men når hun er der nede er jeg redd for at guttene vil gjøre noe med henne...

Godt du ser det selv hvertfall. Det er lov å være bekymret for at gutter kan gjøre noe mot henne, men det betyr ikke at det er du som skal vurdere den risikoen og bestemme for henne. Selv om hun drikker seg for full i "trygge Norge" blant venner, så betyr ikke det at hun gjør det samme i utlandet. I tillegg så bygger man opp et stort nettverk med de andre som jobber der nede, så man er aldri alene og man passer på hverandre. Det går helt fint. Mye tryggere å dra på tur som promotør enn som vanlig turist.

Gjest Tingelinling
Skrevet

Jeg tror at kjæresten din og kjæresten til hun som har laget tråden om bilder på kjæresten sin PC, ville ha passet bedre sammen enn det du gjør med kjæresten din.

Skrevet

La henne. Avskriv henne!

Skrevet (endret)

Du sier ha det og at hun kan jobbe der, som singel...

Dine instinkter er korrekte. Magaluf, aka. kjonnsykdommenes hovedstad, er ikke et sted man drar "bare for å reise", for å oppleve kultur eller for å tjene penger (inntekt er elending). Det er for å slippe seg los.

På toppen av isfjellet tar hun "dårlige beslutninger i fylla"? Vi er ikke en annen person i fylla, vi er oss selv uten de samme grensene.

La henne gå.

Endret av Marie90
  • Liker 8
Skrevet

Du sier ha det og at hun kan jobbe der, som singel...

Dine instinkter er korrekte. Magaluf, aka. kjonnsykdommenes hovedstad, er ikke et sted man drar "bare for å reise", for å oppleve kultur eller for å tjene penger (inntekt er elending). Det er for å slippe seg los.

På toppen av isfjellet tar hun "dårlige beslutninger i fylla"? Vi er ikke en annen person i fylla, vi er oss selv uten de samme grensene.

La henne gå.

Her var vi dømmende gitt! Jeg og kjæresten skal faktisk til Magaluf i sommer sammen. Ikke for å slippe oss løs eller få kjønnssykdommer, men for å feste på en partyplass.

• Liker 3
Skrevet

Her var vi dømmende gitt! Jeg og kjæresten skal faktisk til Magaluf i sommer sammen. Ikke for å slippe oss løs eller få kjønnssykdommer, men for å feste på en partyplass.

Magaluf ER trash, uansett om dere velger å dra dit. De fleste som drar dit er single og ligger rundt. Det er allmennt kjent.

• Liker 20
Gjest tsejG
Skrevet

Og dette var sammenlikningsgrunnlag mener du?

• Liker 8
Skrevet

Magaluf ER trash, uansett om dere velger å dra dit. De fleste som drar dit er single og ligger rundt. Det er allmennt kjent.

De fleste ja. Men langt fra alle. Vi er en hel vennegjeng, både single og par, som skal dit for å feire en bursdag. Om det er trash er en helt annen sak, gøy blir det hvertfall.

Skrevet (endret)

Og dette var sammenlikningsgrunnlag mener du?

Nei, kanskje jeg bare kom litt i forsvarsposisjon siden hun hevdet at alle dro dit for å pule rundt.

Edit: men sorry for avsporingen. La oss gå tilbake til dømmingen av folk vi ikke kjenner!

Endret av Pompom
  • Liker 1
Skrevet

Det virker ikke som hun er klar for å være kjæreste, så du burde slå opp og sleppe henne fri...

Joda, og jeg har tatt dette opp med henne, om hun virkelig er klar for kjæreste livet. Hun sier gang på gang at hun er klar for det, og vil aldri være sammen med noen andre enn meg. Men hun svikter meg når jeg blir ringt opp av kolleger og venninner når hun har vært på fest. Hun blir veldig ofte borte og har ikke helt kontroll på alt som skjer. Det er derfor dette er så forvirrende, en gang sier hun at hun vil ha kjærest livet, men i det neste handler hun ikke på samme måte...

Skrevet (endret)

Ville du vært i et forhold hvor kjæresten din dro dit med kompisen sin en sommer - uten deg?

Endret av Eriks
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...