AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Jeg er 21 år, 162 cm, veier 47 kg. Spiser ganske normalt, aldri under en time før trening. Problemet er at når jeg løper på mølla så blir jeg svimmel, kvalm og må kaste opp etter 10-15 min. Dette har skjedd mange ganger nå og jeg rekker ikke å bli sliten engang før jeg må løpe på toalettet. Dette skjer aldri når jeg trener styrke. Tør nesten ikke å løpe mer :/ Anonymous poster hash: 6faff...2ee
Gjest Jørild Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Kanskje du bør spise mer? Dersom kroppen ikke har noe å gå på kan den reagere slik. 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Som forrige sier; det kan hende du spiser for lite.Anonymous poster hash: a0414...b05
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 Du spiser nok alt for lite ja. Du er jo ganske tynn/undervektig også, så du får nok ikke i deg nok næring. Anonymous poster hash: d4fb4...267 1
Wiggins Skrevet 23. mars 2014 #5 Skrevet 23. mars 2014 Utifra din høyde og vekt kan jeg være enig med de ovenfor at det er godt mulig at du spiser for lite. En annen mulighet kan være saltmangel, hyponatremi, dvs. for lite natrium. Det oppstår gjerne når man holder på med noe som gjør at man svetter over lengre tid og erstatter væsketapet med reint vann. Da kan symptomene blant annet være kvalme og oppkast. Siden du får det etter så kort tid er ikke hyponatremi det mest sannsynlige, men hvis du får i deg lite salt til vanlig er det jo en mulighet.
Gjest Runforit Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Jeg er 21 år, 162 cm, veier 47 kg. Spiser ganske normalt, aldri under en time før trening.Problemet er at når jeg løper på mølla så blir jeg svimmel, kvalm og må kaste opp etter 10-15 min. Dette har skjedd mange ganger nå og jeg rekker ikke å bli sliten engang før jeg må løpe på toalettet. Dette skjer aldri når jeg trener styrke.Tør nesten ikke å løpe mer :/ Anonymous poster hash: 6faff...2ee Hvor mye spiser du? Drikker du nok? Hvor lenge før jogging spiser du?
Elanore Skrevet 23. mars 2014 #7 Skrevet 23. mars 2014 Huff, dette hørtes ikke kjekt ut... Jeg ville hørt med legen min hvis jeg var i denne situasjonen. I begynnelsen kunne jeg bli kvalm etter under fem minutter, og fikk "hold" hver eneste gang, men dette var fordi jeg var i så ekstremt dårlig form. Når jeg blir overtrent får jeg også kvalme som symptom, men det er kanskje ikke aktuelt her? Skjer dette hvis du løper ute også, eller kun på møllen? Du kan få det som følge av at bevegelsessenteret ikke klarer å forholde seg til at synsinntrykkene ikke stemmer med bevegelsen du gjør, og du trenger ikke nødvendigvis FØLE deg svimmel for at det kan skje.
ElviraGreen Skrevet 23. mars 2014 #8 Skrevet 23. mars 2014 (endret) Takk for mange svar! Ja, det kan nok hende jeg spiser litt lite. Spiser 3 måltider om dagen - frokost, lunsj og middag. Hender ofte at jeg spiser noen knekkebrød (eller sjokolade ) i mellom hvis jeg er sulten. Er tynn, men ikke sykelig tynn. Tenker nok at jeg tar en tur til legen, jeg. Elanore: Ja, det kan kanskje være noe i det du sier. Blir veldig lett sjø- og bilsyk. Det går vel ut på det samme? Endret 23. mars 2014 av ElviraGreen
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #9 Skrevet 23. mars 2014 Oppsøk lege, . for sikkerhets skyld. Det høres ikke bra ut. Anonymous poster hash: 5f496...295
Sillicious Skrevet 24. mars 2014 #10 Skrevet 24. mars 2014 Jeg tåler heller ikke kondisjontrening, så varmer aldri opp på den måten. Men jeg får i meg for lite næring da, så jeg er enig med de over her som sier det.
Krysanti Skrevet 24. mars 2014 #11 Skrevet 24. mars 2014 Sjekk det med legen, det er uansett lurt, men selv blir jeg ofte veldig dårlig av kondisjonstrening hvis jeg har spist for lite/for dårlig den dagen. En neve nøtter eller en banan en halvtime før trening er redningen dersom jeg ikke har spist ordentlig tidligere den dagen.
Elanore Skrevet 24. mars 2014 #12 Skrevet 24. mars 2014 Takk for mange svar! Ja, det kan nok hende jeg spiser litt lite. Spiser 3 måltider om dagen - frokost, lunsj og middag. Hender ofte at jeg spiser noen knekkebrød (eller sjokolade ) i mellom hvis jeg er sulten. Er tynn, men ikke sykelig tynn. Tenker nok at jeg tar en tur til legen, jeg. Elanore: Ja, det kan kanskje være noe i det du sier. Blir veldig lett sjø- og bilsyk. Det går vel ut på det samme? Presis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå