lillefly Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Hei godt folk!! Nå er det jo den tiden på året hvor man skal prøve å finne ut hvor man skal bo i 3 år fra høsten av, og jeg liker å planlegge å vite ting, så jeg starter allerede nå å tenke på hva jeg vil gjøre! :D Stavanger står høyt på lista, også fordi jeg kan starte med nye og rene ark.! Det som er litt skummelt er at jeg ikke har noen tilknytning til stedet, eller at jeg kjenner noen, noe igjen som også er ganske spennende.. Så derfor tenkte jeg å høre litt med dere om deres erfaringer? Hvordan er studentmiljøet der, og ikke minst Stavanger folket? Er skolen veldig stor, så det blir vanskeligere å bli kjent med folk? og hvordan klassen går? Jeg tenker å gå barnevernspedagog, hvis det er noen som går, eller har gått det i Stavanger Tittet litt på hjemmesiden ang. bosted også, er det noen som har erfaring fra hvor man bør bo, og ikke?-(i de studenthybel opplegget?) :D Takker for alle svar
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 I Stavanger er det svært dyrt å leie leilighet. Det er i tillegg vanskelig å få leilighet på det private markede. Jeg ville satset på å få en studentleulighet hvis du vurderer Stavanger. Nå bor jeg i Stavanger og har gått på universitete her. Det som er med universitete er at det ikke er noen arrangementer knyttet til bygningen etter kl 16. (Det er et flott treningssenter, korgruppe ol)Arrangementer foregår andre steder, som sentrum som er 3-4 km unna. Mange av studentene her er født og oppvokst her og har det ed sine egne venner /omgangskrets. For meg virket det likevel som om innflyttere som gikk på mitt studie (sykepleie) fikk venner og hadde det kjekt sosialt. Dette var et lite innspill. Lykke til med studievalg :-)Anonymous poster hash: 84273...a73
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Hei godt folk!! Nå er det jo den tiden på året hvor man skal prøve å finne ut hvor man skal bo i 3 år fra høsten av, og jeg liker å planlegge å vite ting, så jeg starter allerede nå å tenke på hva jeg vil gjøre! :D Stavanger står høyt på lista, også fordi jeg kan starte med nye og rene ark.! Det som er litt skummelt er at jeg ikke har noen tilknytning til stedet, eller at jeg kjenner noen, noe igjen som også er ganske spennende.. Så derfor tenkte jeg å høre litt med dere om deres erfaringer? Hvordan er studentmiljøet der, og ikke minst Stavanger folket? Er skolen veldig stor, så det blir vanskeligere å bli kjent med folk? og hvordan klassen går? Jeg tenker å gå barnevernspedagog, hvis det er noen som går, eller har gått det i Stavanger Tittet litt på hjemmesiden ang. bosted også, er det noen som har erfaring fra hvor man bør bo, og ikke?-(i de studenthybel opplegget?) :D Takker for alle svar Stavanger er ikke en typisk studentby slik som Trondheim og Bergen. Det er mange lokale som studerer her noe som gjør at mange holder på de nettverkene de har. Skolen er middels stor. Det er også store avstander så kollektiv transport fungerer ikke så bra her, og man bør ha bil for å bo her. Jeg fikk sjokk når jeg så hvor dyrt det er med bolig i Stavanger når jeg flytta dit. Stavanger folket har mye penger er mitt inntrykk, og er stort sett hyggelige men nokså etablerte med sine nettverk og derfor tilbakeholdne. Jeg har bodd her snart to år nå og har blitt venner med innflyttere. Det er den klart dyreste byen i Norge å bo i for en student og dårlig kollektivtransport. Områdene rundt universitet er kjedelige. Jeg vil anbefale å bo sentrumsnært, men det er fryktelig dyrt noe det er i hele stavanger. Storhaug,Hillevåg, sentrum eller Våland er sentralt med brukbar kollektivtransport. Jeg ville heller anbefalt bergen eller trondheim som studiested pga lavere boligpriser,større og mer inkluderende studentmiljø, mer spennende byer og bedre kollektivtransport. Anonymous poster hash: cfb55...074
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Jeg tenker også at jeg skal gå barnevernspedagog linjen i Stavanger, og lurer på nøyaktig samme.. Det virker som det er så og si umulig å finne en grei leilighet/hybel på en grei plass til en grei pris, hahah! Men men, finner nok noe til slutt. Velger også å tro at mange er i flere båt, så det blir nok ikke så veldig vanskelig å skape relasjoner og vennskap i studenttiden uansett hvor man er Lykke til i hvert fall! Anonymous poster hash: e66fe...1e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå