Gå til innhold

Jeg har lyst på en hobby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler at standard trening er lite gøy og jeg aner ikke hva jeg skal begynne med. Tenkte på klatring eller dansing (jeg mangler kordinasjon da :fnise: ). Kom med forslag evt. forslag til hvor jeg burde begynne å danse/klatre :vetikke:

Anonymous poster hash: ff92e...c1e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skog og mark er jo fint nå når det går mot sommer :)

Jeg kunne selv tenkt meg å begynne med salsa og kajakk padling. :)

AnonymBruker
Skrevet

Seiling!

Anonymous poster hash: 51e3c...4ab
AnonymBruker
Skrevet

Klatring er kjempegøy! Makan til styrke- og koordinasjonstrening skal man lete lenge etter :fnise: Etter min mening er dette en treningsform som er relativ lett for nybegynnere, og jeg begynte å få taket på det under den andre timen. Det trengs heller ikke så mye utstyr for å kunne begynne, og ulikt sikkerhetsutstyr kan man låne hos mange av klatrelagene. Anbefaler å begynne i buldrerom om du har tilgang til dette i området ditt, da du lærer hvordan å stole på deg selv og slipper alt av sikkerhetsutstyr (du lander på en tjukk tjukkas) ;)

Anonymous poster hash: acb66...8e0
Skrevet

Hvis du melder deg på kurs i pardans er det guttens ansvar å holde takta. :P Det er bare en halv spøk, du kan faktisk overlate ganske mye ansvar til føreren i pardans. Når det er sagt blir det selvsagt best om følgeren kan gjøre en del ting på egenhånd da. ;)

Kan du trampe takta til en låt som du hører på? Musikalitet og taktfølelse kan ikke trenes opp i så veldig stor grad når du ikke lenger er barn, men alle kan da bli flinkere.

Om du nå skal melde deg på kurs i pardans eller noe annet vil jeg tro at du må vente til august/september. De fleste danseklubber starter kurs i januar og på høsten, og det er nok litt seint å begynne nå i mars. Det betyr selvsagt ikke at du ikke skal ligge på sofaen fram til da. Hvis du vet om en danseform du liker, kan du gå på Youtube og søke på f. eks. [dansen] + beginner, evt. [dansen] + basic step, så finner du videoer som viser grunnsteget.

Klassiske pardanser som tango, swing, salsa, bossanova osv. har musikk som er bygd opp av åttere, dvs. takta går 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 og 8. begynner følgeren (jenta) med høyre fot på 1-eren, evt. 5-eren. Finn en passende låt på Youtube, lær deg å telle åttere og dans grunntrinn. Det kan du gjøre i ditt eget hjem uten at noen ser deg, så da kan du kløne så mye du bare vil. :P

AnonymBruker
Skrevet

Heier på klatring. Jeg var i min beste form når jeg klatret. Klatra nesten daglig. Alltid utfordringer uansett nivå du er på. Og det er sosialt.

Anonymous poster hash: 0333e...2a8
Skrevet

Føler at standard trening er lite gøy og jeg aner ikke hva jeg skal begynne med. Tenkte på klatring eller dansing (jeg mangler kordinasjon da :fnise: ). Kom med forslag evt. forslag til hvor jeg burde begynne å danse/klatre :vetikke:

Anonymous poster hash: ff92e...c1e

Ikkje akkurat så lett å gje deg tips til kor du burde begynne å danse/klatre, når du ikkje skriv kor du bur.

Kan det feks friste med litt dans i Nord-Trøndelag eller bulding i Rogaland...? ;)

Skrevet

La ikke merke til det før jeg leste svaret til Smascha, men du spør jo faktisk om hvor du kan begynne å danse eller klatre.

I de større byene i Norge er det mye å velge mellom på dansefronten, og klatrevegger/klubber fins det på mange forskjellige treningssentra. Hvis du bor i en av de mellomstore byene (30 - 50 000 innbyggere) er det nok ikke så mye forskjellig å velge mellom av dansetilbud, men noe er det alltids. Som Smascha sa, det blir litt vanskelig å si når jeg ikke vet hvor i landet du bor.

Hvis du f. eks. bor i Bergen og vil danse tango eller salsa er jo første tipset å google dette. Jeg fikk følgende treff:

http://bergentango.no/

og

http://www.salsaklubben.com/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...