AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 jeg tar opp fag, men jeg orker ikke tanken på å sitte og lese, gjøre oppgaver for å forbedre mine karakterer. Jeg vet jeg må, jeg vil også, men jeg blir så sliten av å anstrenge meg til å jobbe med det. jeg skal snart på utredning av adhd.. fordi det har vært et problem for meg hele livet at jeg ikke kan klare noen ting innenfor skole. Jeg skal søke på høyskole til høsten(eller neste år), så jeg må få høyere snitt uansett.. hvordan kan jeg klare det? Kan jeg ikke sende utskrift fra fastlegen eller psykolog til høyskolen for at de får vite at jeg sliter? Vil gjerne komme inn. Jeg klarer bare ikke fokusere og konsentrere meg på noe. får ikke med meg et ord av lærerne sier heller. Er veldig frustrerende. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! det er jo helsa det er snakk om, den kommer først uansett.. men jeg føler meg så mislykka av at jeg ikke klarer å jobbe, og å huske noe, og bli misforstått og folk sier jeg bare er lat. jeg gjør så godt jeg kan, virkelig. men blir så fort sliten av å tenke og huske det jeg lærer. Anonymous poster hash: ad177...e96
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Newsflash, de aller fleste syns det er gørrkjedelig og slitsomt å jobbe med skole. Personlig skulle jeg gjerne brukt fritiden min på andre ting, men jeg bryr meg om å få meg en utdannelse og gjøre det bra på skolen, så da må jeg pent bruke lørdag og søndagen på skolearbeid. Hvis du ikke orker å anstrenge deg for skole, hvorfor i alle dager vil du ta utdanning? Hvis du ikke engang gidder å forbedre karakterer for å komme inn, hvordan skal du i det hele tatt komme deg gjennom studiet? Selv om du har ADHD, betyr ikke det at du ikke klarer å jobbe med lekser. Har du viljen, så klarer du det. Anonymous poster hash: 7a2d1...2c4
maria b Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Helt ening med svaret over her. Hvis du ikke orker jobbe med skolearbeid på vgs nivå, hvordan har du da tenkt at du skal klare det på en høgskole? Hvis du blir utredet for ADHD og det viser seg at du har det, blir det kanskje aktuelt for deg med medisiner. Mulig det vil hjelpe deg med konsentrasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå