Gå til innhold

Tror svigermor blir svindlet og har sendt alle sparepengene sine ut av landet!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min svigermor er en meget spesiell dame. Hun jobber innenfor psykiatrien og tjener godt. Men hun er også veldig alternativ av seg og er med på gråtekurs/samlinger, finn deg selv seminarer og rekreasjonsreiser bla til India.

Hun er enslig og tjener godt, har etter hva vi kan tenke oss få utgifter på bolig og nedbetalt bil.

Alikevel så fikk vi en telefon fra min samboers far i dag om at hun har tatt kontakt for å låne 50 000kr.

De gikk fra hverandre for 28 år siden og hun har hater han som pesten og de har ikke hatt kontakt i alle disse år. Faktisk så har det vært så ille at min samboer som barn ikke fikk si hans navn hjemme hos mor.

Og nå har hun altså spurt etter penger.

Min samboer er redd hun sender penger til en av disse "cult" greiene sine da hun en gang tidligere har gitt han en konvolutt med penger og spurt om han kan dra på forex for henne. Hun nekter å svare hvem pengene skulle til og hvorfor.

Hun må være veldig desperat for å be svigerfar om penger, og det kan vel tyde på at hun ikke har fått låne av banken til tross for god nok inntekt? Har hun lånt tidligere? Betalingsanmerkninger?

Vi er veldig bekymret nå, men hun er som sagt mege spesiell og har en anstrengt forhold til de fleste og et kjølig forhold til min samboer. Vi får ikke svar på noe.

Anonymous poster hash: ed661...206

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan nesten ikke gjøre noe annet enn å prøve å snakke med henne. Ellers er det hennes økonomi og hun er en voksen kvinne. Skjønner at det er frustrerende.

Anonymous poster hash: 0fd2a...bb1

• Liker 6
Skrevet

Får håpe hun ikke ender opp som "muldyr" i ett eller annet fjernt land...

Historien høres ikke ulik ut...

Hun er voksen. Det eneste dere kan gjøre er å ikke låne henne penger.

Om hun ber dere om hjelp, så kan dere prøve å diskutere det med henne.
Men hun er ansvarlig for sine egne valg.

Forresten, jeg håper at din svigerfar hadde vett til å si nei!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Da har vi funnet ut at hun foreløbig har sendt over 600 000 til en fyr i Spania som påstår å være advokat. Har ikke fått sammenhengende historie, men det er noe slik som at han påstår å ha mistet sin bror i en tsunami.

Han hadde 8,8 mill i en bankboks(??) og denne advokaten i spania trenger penger for å få disse millionene. Dersom hun hjelper han skal hun få halvparten. Hun har til og med vært i spania og blitt med han ut til et lager der to vakter stod med pengene slik at hun skulle få se dem.

Dama er jo dum som en loff og har gått fem på. Min samboer ble så sint at han begynte å gråte. Hun er psykiater og tror fortsatt dette er sant!

Hva i all verden gjør vi nå?

• Liker 9
Skrevet

Huff! Jeg vet ikke hva jeg skal si!

Hun er fanget i en slags boble der hun forsvarer sine egne handlinger og nekter å se i øynene at hun blir lurt, for hun er lurt for så mye at det er et alt for stort nederlag å innrømme dette.

Hun må jo konfronteres med at dette er svindel, men det hjelper neppe når hun ikke vil innrømme at hun er svindlet. Har hørt om Nordmenn som har tatt opp lån for millioner og sendt ut av landet.

Snakk med Økokrim. Det hun gjør er ulovlig, for hun støtter organisert krimminalitet.

Kanskje de har spesialister som kan nå igjennom til henne.

Hun høres ut som om hun er usedvanlig dårlig egnet som psykolog, må jeg si!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff! Jeg vet ikke hva jeg skal si!

Hun er fanget i en slags boble der hun forsvarer sine egne handlinger og nekter å se i øynene at hun blir lurt, for hun er lurt for så mye at det er et alt for stort nederlag å innrømme dette.

Hun må jo konfronteres med at dette er svindel, men det hjelper neppe når hun ikke vil innrømme at hun er svindlet. Har hørt om Nordmenn som har tatt opp lån for millioner og sendt ut av landet.

Snakk med Økokrim. Det hun gjør er ulovlig, for hun støtter organisert krimminalitet.

Kanskje de har spesialister som kan nå igjennom til henne.

Hun høres ut som om hun er usedvanlig dårlig egnet som psykolog, må jeg si!

Psykiater, intet mindre. Jeg er helt forundret over at et så godt utdannet menneske kan gå så totalt på trynet. Men er man veldig alternativ er vel det meste av kritisk sans permanent utkoblet, så..

Anonymous poster hash: 55d92...8b9

• Liker 1
Skrevet

Psykiater, intet mindre. Jeg er helt forundret over at et så godt utdannet menneske kan gå så totalt på trynet. Men er man veldig alternativ er vel det meste av kritisk sans permanent utkoblet, så..

Akkurat, ja.

Blitt seint på kvelden her.

Men det er dessverre alt for mange som vil tro at akkurat i deres sak, så er det ikke svindel men ekte kjærlighet og "happily ever after". Og så lenge den siste idiot ennå ikke er født, så er godtroende nordmenn en melkeku for kriminelle fra mange land.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat, ja.

Blitt seint på kvelden her.

Men det er dessverre alt for mange som vil tro at akkurat i deres sak, så er det ikke svindel men ekte kjærlighet og "happily ever after". Og så lenge den siste idiot ennå ikke er født, så er godtroende nordmenn en melkeku for kriminelle fra mange land.

Helt enig i det der, men en psykiater? Er det noen som har ordenlig god peil på hvor lett den menneskelige hjerne lar seg lure, må det vel være dem?

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg får helt vondt av dere.

Er det noen din svigermor stoler spesielt godt på? Kanskje historien om hun her bestemoren i Equador kan hjelpe litt? Fortalt av en som hun altså pleier å lytte til.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen.

Det er denne svindelen http://www.scamwatch.gov.au/content/index.phtml/itemId/740283

Vi har sett kvittering for at hun har sendt 71 000 euro - 591 000kr!

Vi har også sett et nytt brev der de ber om 30 000 euro til, men vi vet ikke om hun har sendt det også fordi hun ikke vil si mer fordi samboeren min ble så sint at han gråt.

Det jævligste er at hun fortsatt tror han er en ekte advokat og sier at dette er ikke en sånn svindel. Hun er i tillegg love halvparten av de 8,8 millionene. Jeg trodde først det var snakk om 8,8 millioner kroner, men dette skal visstnok være DOLLAR. Fy faen altså jeg gir meg over.

Svigermor er bare 60 og burde ha mer nettvett enn dette.

Når skattepenger og feriepenger kommer så går nok dette rett til en eller annen svindlerkonto. Hun har overført tilsammen 71 000 euro til forskjellige kontoer fordi en såkalt advokat med yahoo.es mail ber om der. Å fy s.. Hun er i tilleg den mest gjerrige dama på jord og unner ikke sønnene sine skikkelige julegaver engang, men gir dem søppel hun får i gave fra bokklubber hun er medlem i. Og der røyk arven.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og der røyk arven.

Ja, vi har alle skjønt at du hater svigermor og at det eneste lyspunktet med henne har vært at hun har hatt penger dere tenkte dere skulle arve.

Hvem vet, hadde dere brydd dere mer om henne hadde hun kanskje ikke følt behov for å svare på svindelmail.

Penger og arv får virkelig fram det verste i mennesker.

Anonymous poster hash: 23950...bd4

• Liker 3
Skrevet

Det er selvsagt forferdelig å måtte se på henne danse rundt i fella.

Men hun er voksen, det er hennes penger. Sørg for at ingen bidrar ved å låne henne penger privat. Det bør alle i familien være beinharde på. Annet enn det så er det hennes penger, hennes liv, dere har forklart for henne i klartekst at hun blir lurt. Mer får dere ikke gjort. Da må hun gjøre hva enn hun vil med sine penger evt sine banklån. Trist ja, men sånn er det.

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld meg, men snakk noe fornuft inn i dama!

Skaff advokat, og fiks det før det går for langt.

Vis henne siden hvor det står om denne svindelen. Noen folk må nesten bli beskytta fra seg selv innimellom..

AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen.

Og der røyk arven.

Tror nok hun skjønner at du er keen på svigermors arv, håper du ikke lar det skinne så altfor godt gjennom;)

Anonymous poster hash: c48c7...16c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi har alle skjønt at du hater svigermor og at det eneste lyspunktet med henne har vært at hun har hatt penger dere tenkte dere skulle arve.

Hvem vet, hadde dere brydd dere mer om henne hadde hun kanskje ikke følt behov for å svare på svindelmail.

Jeg kan ikke annet enn å riste på hodet av det svarer her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svigermora har et anstrengt forhold til de fleste. Da er det en felles faktor oppi dette her, og det er svigermora. Ikke alle andre.

Kjenner jeg den mennesketypen rett vil det ikke hjelpe et spøtt å prøve å hjelpe og støtte, de suger bare energien ut av deg, og vil bare fortelle deg at de vet best uansett. Det beste man kan gjøre er å beskytte seg mest mulig mot dem, dvs ha minst mulig kontakt.

Skrevet

Ts her igjen.

Det er denne svindelen http://www.scamwatch.gov.au/content/index.phtml/itemId/740283

Vi har sett kvittering for at hun har sendt 71 000 euro - 591 000kr!

Vi har også sett et nytt brev der de ber om 30 000 euro til, men vi vet ikke om hun har sendt det også fordi hun ikke vil si mer fordi samboeren min ble så sint at han gråt.

Det jævligste er at hun fortsatt tror han er en ekte advokat og sier at dette er ikke en sånn svindel. Hun er i tillegg love halvparten av de 8,8 millionene. Jeg trodde først det var snakk om 8,8 millioner kroner, men dette skal visstnok være DOLLAR. Fy faen altså jeg gir meg over.

Svigermor er bare 60 og burde ha mer nettvett enn dette.

Når skattepenger og feriepenger kommer så går nok dette rett til en eller annen svindlerkonto. Hun har overført tilsammen 71 000 euro til forskjellige kontoer fordi en såkalt advokat med yahoo.es mail ber om der. Å fy s.. Hun er i tilleg den mest gjerrige dama på jord og unner ikke sønnene sine skikkelige julegaver engang, men gir dem søppel hun får i gave fra bokklubber hun er medlem i. Og der røyk arven.

Jeg har stor sympati for at det er tøft når nære familemedlemmer går på en svindel.

På den annen side vinner du ingen ekstra sympati her inne med å lufte bekymringer over den fremtidige arven fra henne.

Så lenge hun greier seg selv, så angår det egentlig ikke dere hva hun gjør med pengene som hun selv tjener!

Om dere skal hjelpe henne i forhold til denne svindel-saken, så bør det være for hennes skyld, ikke av hensyn til deres framtidige arv fra henne!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har dere vist henne denne websiden? Hva sier hun i tilfelle om denne?

Anonymous poster hash: a7945...a67

Hun sier at dette ikke er noe sånt, dette er annerledes! Min svigerbror har snakket med kripos, så vi får se hva som skjer videre nå.

Hun har ihvertfall tømt kontoene sine og lånt på huset, så mye at banken ikke vil gi mer lån. Vi kommer ikke til å gi henne penger. Det som bekymrer oss nå er at hun driver psykologvirksomhet som privat næringsdrivende og sansynligvis har brukt opp alt hun skulle betalt som skatt nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det beste man kan gjøre er å beskytte seg mest mulig mot dem, dvs ha minst mulig kontakt.

Men arven skal man ha!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...