Gå til innhold

Jeans for timeglassfigur - hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan noen gi meg noen anbefalinger for jeans som passer til en timeglassfigur som er av god kvalitet og ikke mister formen med en gang?

Legger ved et bilde av kroppen min her.

Er nesten helt umulig å finne noe som passer meg. Enten passer de i midjen/rundt magen, men er for store rundt beina og rumpa eller så er de passe rundt beina og rumpa, men jeg har ikke sjanse til å få den igjen rundt midjen/magen.

Jeg foretrekker at de sitter litt lavt sånn som buksa på dette bildet, men ikke alt for lavt heller. Det som som regel skjer når livet er høyere og stopper midt på magen er at jeg får muffineffekten. Og i bukser som har ekstra høyt liv får jeg paddeflat rumpe. Ikke synes jeg det er behagelig med sånne superhøye liv heller.

Jeg er ute etter skinny jeans i mørke farger som sort og mørk dongeri.

Har prøvd flere modeller i f.eks Levis demi curve, men de passet overhodet ikke min kropp, og jeg endte opp med overnevnte problem. Har lyst å prøve bold curve, men tror ikke de finnes i min by. Jeg har en veldig markert midje i forhold til hoftene, og i tillegg sitter livet mitt veldig høyt oppe.
For å toppe det hele har jeg ganske lange bein, så mange jeans jeg prøver er også for korte i beina. Må ha 34 i lengde i f.eks Levis (iallefall demi curve versjonen) og Diesel.

post-70606-0-51449100-1395569971_thumb.j

Endret av Chilinøtta
AnonymBruker
Skrevet

Prøv de jeansene til cubus. Jegging jane f.eks.

Anonymous poster hash: f2b49...3f5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problem som deg og endte til slutt på Lindex. Modellen som heter Curve passer meg fint, men den er kanskje litt for høy i livet(ikke midt på magen høy) i forhold til det du etterspør. Tidligere hadde de en tilsvarende, lavere modell som het Easy så kanskje du finner noen butikker som har et restelager av disse.

Anonymous poster hash: f3cda...014
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen tips desverre, da jeg selv har en smålubben-overalt-figur, men måtte bare kommentere for å gi deg et kompliment på kroppen din... Fy søren for en fin kroppsfasong du har!

Anonymous poster hash: 7b427...e3a

• Liker 5
Skrevet

Prøv de jeansene til cubus. Jegging jane f.eks.

Takk for tips. Har prøvd de nye jeansene til Cubus som heter noe ala "lift and hold-in" eller noe i den gata. De var for korte i beina og så merkelige ut på meg, men jeg kan jo sjekke ut flere Cubus-modeller

Jeg har samme problem som deg og endte til slutt på Lindex. Modellen som heter Curve passer meg fint, men den er kanskje litt for høy i livet(ikke midt på magen høy) i forhold til det du etterspør. Tidligere hadde de en tilsvarende, lavere modell som het Easy så kanskje du finner noen butikker som har et restelager av disse.

Anonymous poster hash: f3cda...014

Takk for tips!

Har ingen tips desverre, da jeg selv har en smålubben-overalt-figur, men måtte bare kommentere for å gi deg et kompliment på kroppen din... Fy søren for en fin kroppsfasong du har!

Anonymous poster hash: 7b427...e3a

Ååh så utrolig hyggelig sagt av deg. Nå ble jeg glad! :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Er det der timeglassfigur? Jeg ville heller sagt pære.

Anonymous poster hash: 050b2...bab
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke gå for jeans som balanserer kroppen din bedre? De færreste ser bra ut i skinny jeans. Prøv boot cut.

Anonymous poster hash: 72f69...d92
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips. Har prøvd de nye jeansene til Cubus som heter noe ala "lift and hold-in" eller noe i den gata. De var for korte i beina og så merkelige ut på meg, men jeg kan jo sjekke ut flere Cubus-modeller

Takk for tips!

Ååh så utrolig hyggelig sagt av deg. Nå ble jeg glad! :blomst:

Jegging jane passer meg i lengden. Jeg er 182cm høy.b

AnonymBruker
Skrevet

Pære er smal over skuldrene, det ser det ikke ut som ts er. Da blir det et timeglass.

Anonymous poster hash: aed26...39d

• Liker 8
Skrevet

Det er timeglass ja. Har målt. Men det var uansett ikke hvorvidt jeg er timeglass eller pære jeg ønsket innspill på ;)

Jegging jane passer meg i lengden. Jeg er 182cm høy.b

Da skal jeg sjekke ut den :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pære er smal over skuldrene, det ser det ikke ut som ts er. Da blir det et timeglass.

Anonymous poster hash: aed26...39d

Nei, timeglass er like bred oppe og nede og inn i midjen. Pære er bredere nede. Du vet vel hvordan et timeglass og en pære ser ut?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke timeglass.

Anonymous poster hash: 863e3...9b8
  • Liker 1
Skrevet

Nei, timeglass er like bred oppe og nede og inn i midjen. Pære er bredere nede. Du vet vel hvordan et timeglass og en pære ser ut?

Hva betyr "oppe og nede"?

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr "oppe og nede"?

Skuldre er like brede som hoftene, og du skal ha en synlig innsving i midjen. Ts er ingen timeglass.

• Liker 2
Skrevet

Skuldre er like brede som hoftene, og du skal ha en synlig innsving i midjen. Ts er ingen timeglass.

Nå ser vi jo ikke skuldrene på dette bildet, og jeg har ingen problemer med å se innsvingen i midjen. Men mulig den skal være enda mer tydelig? :) Mer innsving enn jeg har i hvert fall.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå ser vi jo ikke skuldrene på dette bildet, og jeg har ingen problemer med å se innsvingen i midjen. Men mulig den skal være enda mer tydelig? :) Mer innsving enn jeg har i hvert fall.

Man trenger ikke helt å se skuldrene, for å se at dette ikke er timeglass-fasongen. Ser jo at Ts, har en anelse innsving, men ikke i nærheten nok til å kalle fasongen hennes for timeglass. Er så mange som tar feil av dette - men er jo ikke noe galt i fasongen hennes, altså.

OT. Du kan prøve bukser som er litt videre i beina? Ikke alle kler slimfit bukser.

• Liker 4
Skrevet

Superflex fra Bikbok kanskje? Elsker de buksene og super strechy. Passer den i livet så ligger den fint alle andre steder også. Får den i både høyt og lavt liv.

• Liker 1
Skrevet

Man trenger ikke helt å se skuldrene, for å se at dette ikke er timeglass-fasongen. Ser jo at Ts, har en anelse innsving, men ikke i nærheten nok til å kalle fasongen hennes for timeglass. Er så mange som tar feil av dette - men er jo ikke noe galt i fasongen hennes, altså.

OT. Du kan prøve bukser som er litt videre i beina? Ikke alle kler slimfit bukser.

Okai, takk for oppklaring :)

• Liker 1
Skrevet

Skuldrene mine er like bred som hoftene. Regner med målebåndet er en bedre kilde enn dette bildet som heller ikke viser skuldrene så godt. Jeg har en svært markert midje. Mulig det ikke kommer godt nok frem på bildet. Men fint om vi kan konsentrere oss om det jeg faktisk ønsket hjelp for da jeg startet denne tråden ;)

Superflex fra Bikbok kanskje? Elsker de buksene og super strechy. Passer den i livet så ligger den fint alle andre steder også. Får den i både høyt og lavt liv.

Takk for tips! Er de i god kvalitet og holder lenge uten å miste fasongen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skuldrene mine er like bred som hoftene. Regner med målebåndet er en bedre kilde enn dette bildet som heller ikke viser skuldrene så godt. Jeg har en svært markert midje. Mulig det ikke kommer godt nok frem på bildet. Men fint om vi kan konsentrere oss om det jeg faktisk ønsket hjelp for da jeg startet denne tråden ;)

Takk for tips! Er de i god kvalitet og holder lenge uten å miste fasongen?

Ga deg et tips om hva du kan teste ut, bare poengterer at du kanskje skal rette opp i overskriften, da du ikke er noen timeglass. Det er jo ikke galt å ha en annen kroppsform, du er nok fin som du er uansett, så du trenger ikke å være opphengt i fasongen.

Kan igjen, si det jeg skrev tidligere - prøv bukser med videre ben, ikke alle kler slimfit bukser. Boot cut, kanskje?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...