Gjest Lady-M Skrevet 4. juni 2004 #21 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg vasker meg med Lactacyd hver morgen og bruker også Lactacyd i dusjen hver kveld. Er dette for mye? Jeg har uansett aldri hatt problemer med sopp ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niniel Skrevet 4. juni 2004 #22 Del Skrevet 4. juni 2004 Min lege sa at det var litt mye å vaske seg med såpe hver dag, og at man helst ikke burde bruke såpe der nede i det hele tatt. Og hvis man først skulle bruke såpe, så måtte man bruke en mild, uparfymert en, og vaske kun de ytre kjønnsleppene, ikke de indre. Så jeg skyller med vann hver dag, og bruker litt såpe annenhver dag omtrent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 4. juni 2004 #23 Del Skrevet 4. juni 2004 Lactacyd en gang pr. dag i dusjen. Truseløs om natten... Etter mens har jeg for vane å putte inn en melkesyrekapsel en kveld, bare for å få pH i gjenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 4. juni 2004 #24 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg bruker ikke såpe nedentil, og sover truseløs om natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzS Skrevet 4. juni 2004 #25 Del Skrevet 4. juni 2004 Aco Intim fra apoteket er virkelig fantastisk, har blitt kvitt alle mine problemer etter at jeg begynte å bruke såpen og den geniale intimkremen... Jeg har slitt en del med stadig tilbakevendende soppinfeksjoner, men har ikke hatt antydning til det siden jeg begynte med Aco! Og ingenting annet har virket før. Jeg tror grunnen til det er at intimkremen hjelper til å bygge opp slimhinnene igjen. Når man stadig bruker soppkurer o.l. blir slimhinnene tørre og såre, og man har lettere for å få det igjen. Jeg vasker meg med såpen hver dag, og smører med kremen etter vask og evt. etter sex. Anbefaler alle som har litt "trøbbel" med underlivet (og alle andre selvsagt ) å prøve denne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 4. juni 2004 #26 Del Skrevet 4. juni 2004 Når gynekologen sier man ikke skal vaske seg så masse med såpe så mener han at man ikke skal ha full vask med såpe tre-fire ganger om dagen, for det tar vekk den naturlige fuktigheten og tørrer ut og bare tull. Å vaske en gang om dagen med såpe er bare fint. Det var faktisk ikke det han sa... Som jeg skrev: Min gynekolog sa at om man vasket underlivet hver dag så holdt det faktisk med bare vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 4. juni 2004 #27 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg bruker for tiden Dr. Greve, men det varierer litt, av og til bruker jeg asan, andre ganger Lactasyd, nå dr.greve. Dusjer hver dag, men vasker bare med såpe nedentil annehver dag (oftere dersom treningsdager ikke kommer på såpe-dag), de andre dagene holder det helt fint med bare vann. Gynekologen min har også sagt at å bruke såpe, også intimsåpe, hver dag egentlig er litt mye og ihvertfall ikke noe man skal føle at man MÅ for å være ren! MER en en gang om dagen med såpe er altformye iflg ham!! Dette er den eneste underlivspleien jeg gjør stort sett, bortsett fra at jeg har vaginalkapsler i skapet tilfelle plager etter mens + at jeg smører med litt alo vera når jeg er barbert "under", også etter tips fra gyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. juni 2004 #28 Del Skrevet 4. juni 2004 Jo, åsså pleier jeg bruke Asan for Lactacyd syns jeg er så rennende og bare vann jo... liker kremete Asan konsistensen Lactacyd har mange forskjellige sorter såpe. Jeg liker heller ikke de som er så flytende, så jeg bruker de som er som vanlig dusjsåpe (tror det er grønn og gul farge?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Skrevet 4. juni 2004 #29 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg bruker kun vann, en sjelden gang intimsåpe. Mer trengs ikke. Har aldri hatt problemer med vond lukt og sopp etc. Hilsen Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 4. juni 2004 #30 Del Skrevet 4. juni 2004 Gynekologen min sier at man ikke trenger å bruke annet enn vann om man vasker seg hver dag. Og at det for kroppens del er sunnere å ikke vaske seg så ofte som man gjør nå for tiden Det å vaske seg for ofte (som han definerer som flere ganger om dagen) setter en visstnok i faresonen for underlivsinfeksjoner av ulike slag fordi en fjerner den naturlige bakteriefloraen, og at det hemmer immunforsvaret der nede. Personlig så liker jeg best å bruke en dråpe lactacyd... (Den samme gynekologen sier for øvrig at det er sunt å lufte seg litt hver dag. Altså gå truseløs under et skjørt f.eks når man er hjemme alene, eller sove uten truse... ) Nettopp! Det eneste jeg vasker med såpe, er hendene mine (og håret, da). Med mindre man er skitten, er det null poeng i å vaske seg med såpe noe som helst sted, egentlig. Lufte gjør jeg også hehehe. Sover aldri med truse, og går ofte truseløs under skjørtet når jeg bare er hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 4. juni 2004 #31 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg vasker bare med vann og sover truseløs. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2004 #32 Del Skrevet 4. juni 2004 Etter mens har jeg for vane å putte inn en melkesyrekapsel en kveld' date=' bare for å få pH i gjenge.[/quote'] Har de dette uten resept på apoteket? Hva heter de? Og hva er prisen ca? Fint om du svarer :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2004 #33 Del Skrevet 4. juni 2004 Oi, glemte en ting.. hvordan virker disse kapslene? Jeg bruker mye tampong og er derfor litt tørr i dagene etter mensen. Hjelper de kapslene mot dette? Hadde vært fint.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 4. juni 2004 #34 Del Skrevet 4. juni 2004 Melkesyrekapsler er reseptfritt, og koster kanskje 70-80 kroner eller noe sånt tror jeg. da får du sikkert en 10 12 kapsler. Men prisen husker jeg ikke så godt. De jeg har heter Vivag female vagine capsules. De beskytter bakteriefloraen i vagina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 4. juni 2004 #35 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg har også Vivag kapsler. Tror det koster ca 100 for en boks med 12. Jeg bruker som regel bare 1 kapsel pr. mnd, så den varer lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøll Skrevet 6. juni 2004 #36 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg bruker vanlig såpe(dusjsåpe) nedentil og har aldri hatt problemer med sopp. Sover også truseløs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 6. juni 2004 #37 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg vasker med vann, av og til bruker jeg asan. Har heller aldri hatt noen problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2004 #38 Del Skrevet 6. juni 2004 Lurer på å prøve sånn aco intim som en av dere nevnte... Jeg har litt problemer med miljøet der nede. Litt bakterier og sopp jeg ikke blir kvitt. Tar jeg antibiotika for bakteriene, så kommer jeg til å få et alvorlig sopp-problem. Jeg får vekk soppen i perioder, men sliter med å få et normalt bakterie-miljø Har tatt 1-ukes vivag-kurer som bare gir kortvarig virkning :-? Nå har jeg tenkt til å gjøre en skikkelig innsats å bli kvitt disse problemene en gang for alle. ta canesten-kur, vivag-kur % kjøpe sånn aco. Noen fler tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 6. juni 2004 #39 Del Skrevet 6. juni 2004 Lurer på å prøve sånn aco intim som en av dere nevnte... Jeg har litt problemer med miljøet der nede. Litt bakterier og sopp jeg ikke blir kvitt. Tar jeg antibiotika for bakteriene, så kommer jeg til å få et alvorlig sopp-problem. Jeg får vekk soppen i perioder, men sliter med å få et normalt bakterie-miljø Har tatt 1-ukes vivag-kurer som bare gir kortvarig virkning :-? Nå har jeg tenkt til å gjøre en skikkelig innsats å bli kvitt disse problemene en gang for alle. ta canesten-kur, vivag-kur % kjøpe sånn aco. Noen fler tips? Når du tar disse kurene bør du drikke massevis av biola. For å opprettholde de sunne bakteriene i underliv og tarm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine22 Skrevet 6. juni 2004 #40 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg bruker dr Greve, og syns den er super! Aldri hatt sopp eller andre problemer der nede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå