Gå til innhold

Stell av underlivet

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva gjør dere som "pleie" for underlivet?

Jeg bruker intimsåpe hver gang jeg vasker meg, thats it.

Bør jeg gjøre noe mer enn dette? :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker lactacyd når jeg dusjer, ikke annet enn det. Man skal ikke tukle for mye med bakteriefloraen i underlivet, da kan man lett få soppinfeksjoner.

Gjest gjest1
Skrevet

For mye vasking av underlivet fører bare til sopp og andre kjedelige ting. Min favoritt er også Lactasyd, dr. greve er grusom..

Gjest Anonymous
Skrevet

Er daglig vask av underlivet for mye? Fikk anbefalt asan av legen min jeg, så jeg bruker den.

Skrevet

Jeg har hørt at asan ikke er tilpasset kvinners underliv (og personlig liker jeg ikke asan, og ikke dr greve heller), men passer bedre for menn. Det beste er visst å bruke såper med melkesyre som Vivag eller Lactacyd. Daglig vask er ikke for mye.

Jeg har forøvrig aldri hatt problemer med underlivet.

Skrevet

Bruker Asan hver dag, og har ikke vært i nærheten av å ha en eneste urinveisinfeksjon, sopp eller noe annet "grums" (bank i bordet :wink: )

Gjest Virvel
Skrevet

Med mindre man har noen problemer der nede, er det ikke nødvendig å vaske noe særlig i det hele tatt, og i hvert fall ikke med såpe. Selv de "tilpassede" produktene ødelegger kroppens naturlige beskyttelse.

Gjest StoreSky
Skrevet

Hmm, min gynekolog sa man ikke skulle bruke NOE hver dag.. Kun f.eks lactasyd o.l. iblandt.. Jeg vasker med masse vann. (altså I, om du forstår... "hår og rundt" vaskes med vanlig dusj såpe - bare så dere ikke tror jeg ikke vasker meg!!)

Nok om mine intime områder for idag!! :kul:

Skrevet
Hmm, min gynekolog sa man ikke skulle bruke NOE hver dag.. Kun f.eks lactasyd o.l. iblandt.. Jeg vasker med masse vann. (altså I, om du forstår... "hår og rundt" vaskes med vanlig dusj såpe - bare så dere ikke tror jeg ikke vasker meg!!)

Nok om mine intime områder for idag!! :kul:

Vasker du inni? :o Det er da vel helt unødvendig, skjeden er faktisk selvrensende.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg bruker Dr Greve, og jeg liker den....(liker ikke lactacyd...)

Har heller aldri hatt noen problem med underlivet :)

Clea

Gjest Myumi
Skrevet

Jeg har blitt stor fan av Aco Intim fra apoteket og den bruker jeg hver morgen i dusjen, om kvelden bruker jeg kun vann fordi man skal jo ikke overdrive bruken. Jeg har heller ikke opplevd noen problemer med underlivet.

Skrevet

Jeg bruker Asan hver gang jeg dusjer og har aldri noen problemer med sopp el.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg bruker Dr. Greve, men skal prøve ACO, siden jeg har hørt at de har en spesiell olje til intimbruk. Jeg er tørr i huden der som ellers på kroppen :-?

Skrevet

Gynekologen min sier at man ikke trenger å bruke annet enn vann om man vasker seg hver dag. Og at det for kroppens del er sunnere å ikke vaske seg så ofte som man gjør nå for tiden

Det å vaske seg for ofte (som han definerer som flere ganger om dagen) setter en visstnok i faresonen for underlivsinfeksjoner av ulike slag fordi en fjerner den naturlige bakteriefloraen, og at det hemmer immunforsvaret der nede.

Personlig så liker jeg best å bruke en dråpe lactacyd...

(Den samme gynekologen sier for øvrig at det er sunt å lufte seg litt hver dag. Altså gå truseløs under et skjørt f.eks når man er hjemme alene, eller sove uten truse... )

Gjest Trulselinemor
Skrevet
Min favoritt er også Lactasyd, dr. greve er grusom..

Helt enig. :enig_animasjon:

Skrevet

Bruker Lactasyd hver dag i dusjen.

Skrevet

Når gynekologen sier man ikke skal vaske seg så masse med såpe så mener han at man ikke skal ha full vask med såpe tre-fire ganger om dagen, for det tar vekk den naturlige fuktigheten og tørrer ut og bare tull. Å vaske en gang om dagen med såpe er bare fint.

Men skjeden vasker segselv, det er derfor vi har utflod...

hurra for utflod

Jo, åsså pleier jeg bruke Asan for Lactacyd syns jeg er så rennende og bare vann jo... liker kremete Asan konsistensen

Skrevet

Aldri brukt intimsåpe. Bruker vanlig vann og pittelitt annen såpe daglig. Aldri hatt noen ulumske baktierier eller sopp nedentil.. ;)

Skrevet

Jeg har brukt ASAN i mange år med noen få avbrekk der jeg har prøvd Lacatcyd. ASAN har fungret greit, Laktacyd tåler jeg ikke. Men for 1 år siden måtte jeg slutte å bruke Asan fordi det tålte jeg ikke lenger. Man trenger jo nødvendigvis ikke bruke noe hvis man er nøye med hygienen, men så skal man jo ikke vaske seg for ofte heller. I forhold til Ph- verdi så spiller jo mat og andre ting inn her, så hver og en må finne sine egne rengjøringsmetoder utfra kroppens forutsetninger. :wink:

Skrevet
Jeg har brukt ASAN i mange år med noen få avbrekk der jeg har prøvd Lacatcyd. ASAN har fungret greit' date=' Laktacyd tåler jeg ikke. Men for 1 år siden måtte jeg slutte å bruke Asan fordi det tålte jeg ikke lenger. Man trenger jo nødvendigvis ikke bruke noe hvis man er nøye med hygienen, men så skal man jo ikke vaske seg for ofte heller. I forhold til Ph- verdi så spiller jo mat og andre ting inn her, så hver og en må finne sine egne rengjøringsmetoder utfra kroppens forutsetninger. :wink:[/quote']

Enig! Hadde jeg vært f.eks. plaget med sopp, hadde jeg nok vært litt mer kresen på behandling av mine edlere deler;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...