Gå til innhold

Noen sangere her?

Anbefalte innlegg

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Noen sangerinner her? Søkte på forumet men fant ingen tråd om sangere. Dette var kanskje en unk tråd. Men lurte bare på om det er noen som synger. Profesjonelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du spurte om profesjonelle sangerinner, men jeg måtte bare svare:) Håper ikke det gjør noe. Jeg elsker å synge og skulle gjerne sunget på scene og sånt, men jeg blir desverre så nervøs :tunge1: Kunne nok trengt litt trening for å få det til. Synger hver dag og elsker det! Synger du?:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synger, riktignok ikke profesjonelt, men i et kor på høyt nivå.

Synger du selv?

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Ja jeg synger selv. Jeg gikk på barnskolekor fra jeg var 10 til 12. Og sang solo, altså gikk på Oslo musikkskole fra jeg var 13 til 17 år. Jeg har hatt opptrådt, men må innrømme at jeg var veldig nervøs alle gangene. Jeg elsker å synge og skulle gjerne hatt en karriere. Men verden er nok ikke så enkel. Grunnen til at jeg lagde denne tråden, var fordi at jeg trengte noen råd om synging. Jeg har kommet midtveis når det gjelder sagnstemme og teknikk. Og tenkte kanskje at det var noen proffe sangere her som kunne gi meg noen råd. Men hvis dere har spørsmål så kan dere gjerne spørre meg. Jeg tilbyr det jeg kan. :wink:

Skrevet

Jeg synger også! :) Ikke sånn profejsonelt, men har opptrådt i en del bryllup, begravelser o.l. Har tatt sangtimer i fire år, så jeg er heller ikke kommet så jeg har også en del å gå på stemmemessig.

Skrevet

Jeg også elsker å synge. Går hos sangpedagog og har gjort det i noen år. Dessverre har jeg sånn innmari prestasjonsangst, så jeg har aldri stått på en scene, - men en dag.... :danse: Har søkt på musikklinja til høsten, og håper jeg kommer inn der. Ellers er jeg med i Høgskolekoret og et kor utenom. Håper sceneskrekken avtar etter hvert. Det er nok litt trening som skal til - å synge foran et publikum. Etter hvert vil det nok gå lettere :P Er det noen som har spørsmål, så er det bare å fyre løs. Hvis jeg kan bidra med litt råd ang stemmebruk/sangteknikk, er jeg bare glad for å kunne hjelpe :wink:

Gjest Butterflygirl
Skrevet

KozmicBlues, det er en ting jeg har lyst til å spørre deg om. Det er noe jeg har øvd på lenge, men har liksom ikke fått det helt til. Virker som om jeg ikke klarer å ta det til meg, selvom lærern min har forklart det tusen ganger. Jeg har problemer med å skrike, hvis du skjønner hva jeg mener. Synes ikke registret mitt er høyt nok. Klarer liksom ikke å skrike helt som christina aguilera eller mariah carey. Trenger ikke å være så bra, men nesten. har du noen råd til det?

Skrevet

Jeg vil råde deg til å kjøpe boka "Komplet Sang Teknik" (den er dansk) av Cathrine Sadolin. Der står det mange nyttige tips til hva du kan øve på, både når det gjelder nøytral sangteknikk, curbing, overdrive og belting.

Det er viktig å puste riktig, - pust med maven. Kroppsholdning er også viktig. Rett i ryggen, og brystkassa frem. Prøv å gjøre deg et par cm høyere. Og øv på å synge stygt. Du vil oppdage hvor lett det er å ta de høye tonene når du synger stygt, - og her mener jeg ikke stygt som i falskt, - heller som en heks eller en knirkende dør. Sånn kan du lære deg å synge kraftigere, nå høyere toner osv. Håper du ihvertfall har litt nytte av dette. Lykke til! :)

:dagensrose: KozmicBlues

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Takk for svar. Ja lærern min lærte meg å puste med magen, men jeg synes det er vanskelig. Er det bare meg, eller det vanskelig? Hvor mye koster den boka? Får jeg tak i den i vanlige bokhandlere? Står det på dansk? Jeg har lånt noen bøker fra biblioteket, men det er ikke alltid lett å skjønne helt og prøve selv.

Skrevet

Boka er på dansk og koster ca 500,-. Har ikke sett den i butikker, men det går helt sikkert an å bestille den.

Pust inn med munnen, ikke med nesa. Magen skal gå ut når du puster inn. Det med pusten er du bare nødt å trene på. Ta pusteøvelser! - og varm godt opp før du begynner å synge. Ikke press, det vil bare ødelegge. Det skal aldri gjøre vondt å synge...!

:-) :):P

:dagensrose: KozmicBlues

Skrevet

Jeg pisker skinn og spiller baljebass på høyt nivå.

Skrevet

Har vært på "Jeg kan ikke synge" kurset, så nå føler jeg at jeg har noe på gang :ler:

Skrevet

Butterflygirl: Mener du at du ikke klarer å synge høyt (lyst) med brystklang? Det handler om øvelse - og om å tørre å satse. Det er ingen rask måte å lære det på, og jeg tror du vil få mer ut av en sanglærer enn av en bok.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg synger. For meg kom belting helt plutselig, etter lange og mange øvelser.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Belting er når du synger med brystklang på høye toner, og ikke med hodeklang. Belting er vanlig i pop, rock og en del musikaler, mens hodeklang er mer "operasynging" Detter var veldig grovt forklart...

Gjest Butterflygirl
Skrevet
Butterflygirl: Mener du at du ikke klarer å synge høyt (lyst) med brystklang? Det handler om øvelse - og om å tørre å satse. Det er ingen rask måte å lære det på' date=' og jeg tror du vil få mer ut av en sanglærer enn av en bok.[/quote']

Ikke lyst, men høyt. Skriking. Sånn som mariah carey gjør. Skrike høyt, men ikke lyst. Brystklang ja. Har aldri lært brystklang av lærern min. Lærte bare hodeklang. For hun kan bare klassisk sang. Noen som kan gi meg litt tips ang brystklang, hvordan man gjør det bra? Belting, er ikke det trykk i magen? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...