Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37 år, og har et langt, sunt hår. Jeg klipper meg hver 3. måned så det er overhode ikke slitt. I de siste årene har jeg fått høre at nå må jeg snart klippe av meg håret fordi jeg er for gammel til å ha langt hår... Min mann elsker håret mitt, jeg liker det så hvorfor må jeg klippe det? Er det sjalusi som gjør at damer har et behov for at vi med langt hår må klippe av oss håret når vi når en viss alder?

Anonymous poster hash: 2842b...603

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Gullrose
  • Liker 2
Skrevet

Det er en slags "tommeregel" at jo eldre man blir, desto kortere bør man ha håret, men det er jo alltid unntak for slike ting! Om du er glad i håret ditt og føler det bra med langt hår, synes jeg ikke at du skal bry deg om "regler" og andres meninger! :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, nå må du snart klippe av deg alt håret, ellers får du straffegebyr. :murvegg:

Anonymous poster hash: cfd70...e1d
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du bry deg om hva andre mener?

Anonymous poster hash: 26261...965
  • Liker 3
Gjest chisandra
Skrevet

Det river i meg hver gang jeg hører om damer som tror de "må" klippe seg når de har nådd en viss alder.

Behold ditt lange hår så lenge du vil! :)

Skrevet

Jeg er også 37 år, og har langt hår. Sunt og friskt hår som jeg tar godt vare på. Har ingen planer om å klippe meg kort, noensinne! Skal bli steingammel dame på sykehjemmet med hår ned til rumpa som pleierene kommer til å irritere seg over å måtte hjelpe til med å vaske og stelle :fnise:

Ikke ta kjerringklippen, men behold håret ditt du:)

• Liker 7
Skrevet

Behold håret ditt du, så lenge det er fint.

Møtte engang i tiden ei dame på over 80, med langt, tykt, hvitt hår, som hun satte opp i de lekreste hårtopper, rett og slett råstilig!

Så, nei, man må ikke klippe seg kort pga alder.

• Liker 1
Gjest Naria
Skrevet

Så lenge man har sunt og tykt hår er det alltid fint med langt hår, uavhengig av alder. Har man derimot tynt hår er det mye finere med en kortere frisyre, også uavhengig av alder.

• Liker 2
Skrevet

Langt hår er fint uansett alder. Jeg har også tenkt å en gang bli ei riktig gammel dame med nydelig sølvgrått langt hår. Om du klipper deg kort må du være forberedt på å bli seende eldre ut. Ikke gjør det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på hva andre sier, de er sikkert bare misunnelige. Min mor er snart 50 og har langt nydelig hår.

Anonymous poster hash: 75ad1...6f8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja bare klipp håret du, så blir du også medlem i kjerringklubben.

Anonymous poster hash: 3cea6...92f
  • Liker 3
Skrevet

Så lenge håret ditt er sunt og fint og ikke veldig tynt, så beholder du det langt:)

Min mamma som er i midten av 50- årene, har beholdt sitt lange hår og hun ser ung og fresh ut :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også 37 år, og har langt hår. Sunt og friskt hår som jeg tar godt vare på. Har ingen planer om å klippe meg kort, noensinne! Skal bli steingammel dame på sykehjemmet med hår ned til rumpa som pleierene kommer til å irritere seg over å måtte hjelpe til med å vaske og stelle :fnise:

Ikke ta kjerringklippen, men behold håret ditt du:)

Huff, ekkelt syn :P

Anonymous poster hash: e4fde...1f1

Gjest Tingelinling
Skrevet

Hm. Jeg som trodde det beste med å nærme seg 40 var at man ble såpass stødig i seg selv at man ikke lar andre fortelle hvordan man skal ha håret...

• Liker 1
Skrevet

Huff, ekkelt syn :P

Anonymous poster hash: e4fde...1f1

Oldemoren min hadde hår til lårene:) Husker godt jeg brukte å hjelpe henne å børste det, flette det, også sette det opp i en knute i nakken. Nydelig dame med nydelig grått hår:)

Gjest lipgloss
Skrevet

visst du har langt fint hår,så ikke klipp.Alder har ingenting med hårlengde å gjøre:)

Langt hår er vakkert

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvem er det som mener du må klippe deg kort da?

Jeg trodde også at når kvinner nærmet seg 40 så var de ferdige med å la andre bestemme hvilken frisyre og hvilken påkledning de skulle ha...

Skrevet

Du kan ikke seriøst mene at når man er 37 så er det en generell holdning at man

bør (må) klippe håret kort.

Jeg er nettopp fylt 37 år selv, og det jeg alltid får høre er at jeg aldri må finne på

å klippe håret mitt da jeg er såpass heldig å ha så flott langt hår.

Jeg tror også at det lange håret er med på å gjøre at jeg ser yngre ut enn mange

andre på min alder.

Ikke pokker om jeg klipper meg kort. Jeg vet dessuten at jeg absolutt ikke kler kort hår.

Mulig du har venner som er misunnelige på håret ditt?

En annen ting er at når man er 37 år gammel bør man def lytte til hva en selv ønsker,

ikke hva andre måtte mene. En av de beste tingene med å være i denne alderen syns

nå jeg er at jeg er selvsikker nok til å ikke bry meg hva noen måtte mene om utseendet eller

væremåten min.

Skrevet

Interessant fenomen dette at så mange skal føle presset om å klippe sitt lange hår når de kommer i en viss alder. Kristian Valen har laget en greie på dette - ganske morsom.

Om du ikke har sett den, søk på "konehår" + "Kristian Valen" på you tube.

(Får ikke til å lage lenke på iPad)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...