Gå til innhold

datteren min skal i barnebursdag idag. hvordan fungerer dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min skal i 5års dag til venninden i bhg. Selskapet er på lekeland. Lekelandet ligger 40min unna. Forventer de at oss foreldre skal levere barna på lekeland og at vi foreldre er med eller ikke.

Dette er første gang hun har blitt invitert i barnebursdag så jeg vet ikke hva som er vanlig. Syns det er litt pinlig om jeg dukker opp å forventer å være med om selskapet om de forventet at vi foreldre gjør noe annet i mellom tiden. ( skal sies jeg har ikke bil heller så vi må ta tog og buss inn, så er veldig usikker på hvordan vi skal gjøre alt i og med jeg heller ikke kjenner noen av de andre foreldrene i bhg.

Setter pris på svar, takk :)

Anonymous poster hash: f378f...972

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde spurt noen med bil om å få sitte på og skal dere foreldre ikke være tilstede i selskapet så har du noen å gå på kafè med :)

Anonymous poster hash: 53222...b27
Skrevet

Bägge alternativen är nog vanliga. På ett lekland kan du läsa en bok, tidning, dricka kaffe och vänta utan att det är konstigt. En del föräldrar passar på att få gjort något eget när barnen är på bursdag, andra föräldrar behöver varaa på plats för för sina barn.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Gullrose
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min skal i 5års dag til venninden i bhg. Selskapet er på lekeland. Lekelandet ligger 40min unna. Forventer de at oss foreldre skal levere barna på lekeland og at vi foreldre er med eller ikke.

Dette er første gang hun har blitt invitert i barnebursdag så jeg vet ikke hva som er vanlig. Syns det er litt pinlig om jeg dukker opp å forventer å være med om selskapet om de forventet at vi foreldre gjør noe annet i mellom tiden. ( skal sies jeg har ikke bil heller så vi må ta tog og buss inn, så er veldig usikker på hvordan vi skal gjøre alt i og med jeg heller ikke kjenner noen av de andre foreldrene i bhg.

Setter pris på svar, takk :)

Anonymous poster hash: f378f...972

Spør når dere kommer fram om de vil at dere foreldre er i nærheten. Jeg tenker også at dette er en fin anledning til å bli kjent med noen av de andre foreldrene.

Anonymous poster hash: 5c001...e1b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville definitivt ringt foreldrene på forhånd og avklart om foreldre skal være med, eller ikke - og hvordan ting skal gjøres i forhold til transport.

Egentlig burde det stått litt mer detaljer i invitasjonen når det er selskap utenom det vanlige.

Ring foreldrene.

Anonymous poster hash: 455cb...f68
Skrevet

Det er helt vanlig at man leverer selv på lekelandet ja - men om det er kronglete for deg går det kanskje an å spørre noen andre foreldre som bor i nærheten om de har plass i bilen. Det er ikke noe problem selv om du ikke kjenner dem, mener jeg. På lekeland gjør det heller ingenting om du blir selv om de andre ikke gjør det, det er alltid sitteplasser til foreldre, så du er uansett ikke "i veien".

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle :) det med transport er litt for sent, vi sitter å venter på toget nå. Håper det blir flere foreldre som er på lekelandet sånn vi et kan bli bedre kjent. Tenket nok jeg blir å sitte å vente der i og med vi må ta buss bort og det er ikke noe annet åpent idag som jeg kan gå på imens. Er veldig nervøs for slike ting som dette, men det går vell bra. Datteren min gleder seg hvertfall veeldig :)

Anonymous poster hash: 03653...401

Skrevet

Jeg ville ventet, for å være tilgjengelig for og ha oppsikt med barnet mitt. Så er det opp til vertskapet om du skal være med innpå rommet når det er mat/kake, få kaffe, eller bare vente utenfor med en avis og kanskje slå av en prat med andre foreldre. Begge deler er greit.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det? :laugh:

Anonymous poster hash: 4b664...387
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det? :laugh:

Anonymous poster hash: 4b664...387

Det gikk supert! Alle foreldrene var der, så da ble det ikke rart når jeg også var der :)

Fikk prater litt med de andre foreldrene, alle var veldig hyggelige og imøtekommende! Men jeg sprang for det meste rundt å lekte med alle barna (er vist veldig populær blandt de, haha) nå er vi på vei hjem. Og datteren min har kost seg masse og ville helst bli lenger, men i og med vi reiste ut døren før klokka var 10 idag så er hvertfall jeg gaanske sliten :P

Alt i alt så var det veeldig vellykket, og ser nå jeg hadde ingen grunn til å være nervøs:)

Anonymous poster hash: 03653...401

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...