Gå til innhold

Pannekaker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk lyst på pannekaker i dag. :)

Noen som har no gode oppskrifter? Jeg er generelt helt blank på å lage mat, men jeg tenkte å bruke iskrem og syltetøy til, kanskje pisket krem...

elsker når pannekakene er sånn krispy også tenkte jeg kanskje noe annet tilbehør til, ikke vet jeg.

trenger forslag pls. :)

Anonymous poster hash: bb925...94c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser bare sukker eller blåbærsyltetøy på mine pannekaker, så du er vel mer ute etter en oppskrift på dessertpannekaker. Ikke sikker på hvordan det skrives, crepes?

Oppskriften jeg bruker er Jamie Oliver sin oppskrift som han brukte.

1 egg

1 kopp mel

1 kopp melk

Bruker samme str på kopp til mel og melk. En sånn porsjon pr pers og en ekstra til en hemmelig gjest som han sa.

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke vil at pannekakene skal være myke og saftige må du bruke en del egg. Jo mindre egg man bruker, jo mer tørre blir pannekakene.

Anonymous poster hash: ceb3a...862
Skrevet

Det skal være mye egg i pannekaker, men for å få dem sprø i kantene er det lurt å ha litt iskaldt vann i røren når den er ferdig svellet, altså rett før du steker dem.

Så må du ha GODT med smør/margarin i pannen og lage tynne pannekaker.

DA blir de sprø i kantene og saftige inni,

:heks:

Skrevet

Jeg bruker 3 egg, en liter melk, et halvt beger rømme, en fløteskvett, og blander i mel til det blir passe tjukt;p ville prøvd med bare ett egg for å få sprøheta.. I verste fall får du steike vanlig, og slenge dem inni steikeoven med litt varmluft på høy temo. Løsningsorientert ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...