Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med døgnlinser som man bruker 24/7 i opptil to uker? Jeg tenker på komfort, men da også hygiene; om dette kan være mer skadelig for øynene i forhold til dags-/månedslinser. Jeg kan tenke meg at linsene gir grobunn for bakterievekst når man ikke renser dem daglig.

Anyone?

Anonymous poster hash: 9023b...3ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri brukt linser med styrke i, men hadde en periode hvor jeg brukte fargelinser. Jeg brukte alltid dem med minst "holdbarhet" på. Det kan da ikke være sunt å la linsene være i over lang tid!

Vet at min mor kombinerer dagslinser og briller. Altså hun bruker linser noen ganger og briller andre.

Har også en kompis som hadde slike linser som man bytter sjelden og han måtte til legen for å få dem av en gang fordi de nærmest hadde grodd fast i øyet

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min bruker dagslinser så lenge som 1-2 måneder av gangen, det har hun gjort i over 5 år og aldri merket noe. De har ikke grodd fast, grodd bakterier eller noe.

Anonymous poster hash: c4d9c...9c3
Skrevet

Mine linser sitter på 30 døgn før jeg bytter de. De gangene jeg har måttet ta dem av mellom byttene har stort sett vært om jeg har fått en øyevippe eller et rusk på øyet. Ellers bruker jeg dem til jeg etter på nye.

Jeg har hatt slike linser i snart 4 år og er kjempefornøyd.

Skrevet

Bruker også døgnlinser en måned i slengen, gjort i mange år og er veldig fornøyd med de! :-)

Aldri hatt noe problem.

Skrevet

Her også. Skifter linsene 1 gang i mnd. Helt uproblematisk.

Skrevet

Bruker døgnlinser og skifter en gang i mnd. Har aldri hatt problemer og er superfornøyd. Så lettvint!

Gjest Tingelinling
Skrevet

Jeg har også linser som jeg har på hele døgnet og bytter hver 30. dag. Har aldri hatt problemer med disse og jeg har brukt denne linsetypen i mangfoldige år.

Skrevet

Jeg har prøvd det, men måtte bare gi opp fordi det la seg en hinne av talg på linsene fra øyelokkene etter ca en uke. Og da var det veldig ubehagelig å ha de på. Så jeg har gått over til dagslinser og er veldig fornøyd med det. Du kan jo prøve og se om det er noe for deg, det er hvertfall rimeligere enn dags- og måndedslinser.

AnonymBruker
Skrevet

Døgnlinser lages i materiale som gir god oksygentilførsel til øynene og som gir god komfort. Risikoen for infeksjon er bittelitt større, men derfor er det viktig med kontroll hos optiker hvert halvår.

Anonymous poster hash: 48f39...e61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...