Gjest Mariella Skrevet 3. juni 2004 #1 Skrevet 3. juni 2004 Hei! Vi er en familie med barn fra 8-10 år som skal til Almunecar på solkysten i sommer, har leid oss leilighet der. Noen som har vært der og har steder/ting å anbefale? Nabobyen er Nerja, har hørt den er idyllisk, så den skal vi besøke. Glad for svar!
Munachimso Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Gammel tråd, men bumper denne jeg. Lurer nemlig på det samme.
Gjest Gro L Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Joda, jeg har vært i Almunecar, og da i forbindelse med ferie i Nerja. Jeg synes ikke at Almunecar er like sjarmerende som feks Nerja, men det er mange koselige restauranter og småbutikker der. Markedet i Almunecar (fredager) er blant de større. Jeg anbefaler dere en tur til Nerja, denne byen er veldig, veldig koselig. Grottene i Nerja er også vel verdt et besøk. Marina Del Este er også veldig koselig. Ta med badeklær og snorkleutstyr, og legg lunsjen til en av fiskerestaurantene der. For barna er Tivoliworld i Benalmedena et must, og badeland finnes like i nærheten av kjøpesenteret; El Ingenio/Eroski, ca 10 min syd for Nerja. Det er forøvrig mange tråder om Nerja, Malaga, Gibraltar osv, så søk og du vil finne
Gjest Rudschinat Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 (endret) Jeg har bodd 7 år i Almuñecar, klimamessig en perle. Liten oversiktelig by, en eldre del ved borgen, og nybyen som skjøt opp på 70 tallet. 2 strender knyttet til bykjernen, Cristoball 1 km og bystrande 2 km, samlet er det masse strender i og rundt byen. Klima på denne tiden av året er som kald Sørlandssommer, det er mulig å bade, det er også en naturiststrand i gangavstand fra sentrum. Flere gode spisesteder, jeg anbefaler fisk. Nettcaffe, ZEN2NET i sentrum. Lite kriminalitet, hyggelig befolkning. 1 time til Granada og Alhambra, det samme til Malaga. 1. lørdag i måneden er det kystens største loppemarked, fredager er fast markedsdag på klær og liknende. Langtidsleie, grei leilighet ca 600 E i mnd. da bør deler av strømmen pluss gass være inkl. Jeg vil anbefale Almuñecar for familier som ønsker å ta det med ro, det er ikke så mye som skjer der. Husk at Velilla er flere km. utenfor byen, der må du bruke buss eller leiebil. Drosje er trygt og rimelig. Rudschinat Innlegget er endret i henhold til kvinneguidens regler. Veslejenta - moderator Endret 23. januar 2008 av Veslejenta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå