Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drev med kampsport i noen år, og trivdes veldig godt, men merket jeg stadig fikk mer og mer vondt i den ene skulderen min, mellom ryggraden og skulderbladet. Nå måtte jeg slutte av andre grunner, men hender jo jeg går "skyggekamp" som del av trening på egenhånd, og da blusser det opp igjen straks jeg driver med slag/albue. Alltid fått skryt for svært god form og teknikk, så vet ikke hvorfor jeg får dette. Det er så kjipt for jeg liker sporten veldig godt og kunne tenkt meg å fortsette, men begynner å bli så vondt at en times tid at jeg ikke vil melde meg inn i en klubb.

Når jeg kjenner bakpå ryggen har jeg jo en del muskelknuter, men den eneste som er øm er den som ligger på samme sted som smerten er verst(Det er forøvrig kun vondt mens jeg holder på). Har prøvd å kna på den for å få den bort men jeg vet jo ikke hva jeg holder på med:P Har vært hos massør også, men var for dyrt til å fortsette å gå hos så måtte slutte uten at det ble noen bedring.

Kan nevne jeg antakelig har litt lite musklatur i øvre del av ryggen, kunne det hjelpe å bygge opp? Noen råd?

Anonymous poster hash: e3440...ab0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foroverbøyd roing og sittende roing er fine øvelser for den dustemuskelen (har slitt mye med det samme) og push-ups. Etter hvert trener du pull-ups. Begynn veldig forsiktig med lav vekt. Heller mange reps på laveste vekt.

Store armbevegelser er også bra, så pass på å veiv med armene så mye du kan.

Og bedriv hjemmemassering med tennisballer og tigerbalsam.

Anonymous poster hash: 57312...e29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...