Teeny Skrevet 23. mars 2014 #41 Skrevet 23. mars 2014 Hørte at ariske folkeslag opprinnelig var Iranere eller Persere: http://en.wikipedia.org/wiki/Aryan Tror ikke så mange av de hadde blondt hår og blå øyne akkurat.... Hitler var ikke akkurat en vitenskapsmann og resten av nazistene var visst elendige forskere. Blondt hår og blå øyne er bare at man har mindre pigmenter og det kan forekomme hos flere folkegrupper, ikke bare nordiske folkeslag. 1
BloodyMaryFairy Skrevet 24. mars 2014 #42 Skrevet 24. mars 2014 Lyng Haugen er vel mer av baltisk type? Altså bredt hode/Ansikt, bred og kort nese, små øyne. Jeg tipper hun er av samisk, kvensk eller finsk avstamming? Mange nordmenn i nord er det. Baltisk du også da kanskje? Som sagt, ikke fargene som er avgjørende, men beinstrukturen. Arisk betgner et menneske som ikke har mørke øyne og mørkt hår. Altså gir begrepet lite mening her ettersom nordmenn fleste ikke har svarte øyne og svart hår.. Anonymous poster hash: adf34...8df Det gjør i prinsippet ikke det. Er bare Hitler som har gitt begrepet en ny mening Det er kanskje lett å tenke, men ariere har ingen ting med Skandinavia å gjøre.
Ciara Skrevet 24. mars 2014 #43 Skrevet 24. mars 2014 Det går mer på skallestruktur osv. Jeg klarer lett å se om noen er av arisk/indo-europeisk herkomst eller ikke, basert på ansiktstrekk uavhengig av hår og øyenfarge. Edit: Eksempel: Sandra lyng haugen er for eksempel lang mindre indo-europeisk/arisk enn la oss si cristiano Ronaldo (ja, spess sammenligning), fordi hun har mye bredere ansikt, flatere/bredere nese, lavere kinnben osv. Ronaldo har spiss nese, fremtredende hake, smalt, definert ansikt, avrundet bakhodet osv. Typiske Europeiske trekk, typisk cro magnon. Det er ikke mulig å se dette. Faktisk klarte heller ikke flere av de største raseideologene blant nazitoppene å se forskjell, men de trodde selvfølgelig at de gjorde det. 1
Meandro Skrevet 24. mars 2014 #44 Skrevet 24. mars 2014 Det er ikke mulig å se dette. Faktisk klarte heller ikke flere av de største raseideologene blant nazitoppene å se forskjell, men de trodde selvfølgelig at de gjorde det. Selvfølgelig er det mulig å se. Dagens autoriteter innen biologi anerkjenner det ikke, men det har jo også en politisk agenda. Folk flest er mer blandet enn det man på den tiden var klar over eller ville tro, men det forandrer ikke på det faktum at dine ansiktstrekk reflekterer de genene som er dominante i deg og hvilket biologisk opphav du har, der etnisitet og herkomst spiler inn. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #45 Skrevet 24. mars 2014 Eugenetikk er tullball og avvist av alle med unntak av idiotiske dyreoopdrettere. Finnes ingen "arisk" rase. Det var bare en måte å inkludere flere i det tyske riket og dermed forsvare Nasjonalsosialismen. Jo, det bedrives idag.. På mennesker.Anonymous poster hash: 6b7ad...87f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #46 Skrevet 24. mars 2014 Herregud for en tåpelig diskusjon. Det nordiske folket er samene (og etterkommere av disse). På samme måte som indianere, aborginere osv. Men uansett er det i 2014 helt utrolig at noen gidder å henge seg opp i hvem og hva ang menneskers hud, hår, og øyefarge. Og i samme pust dra inn diskusjon om den ariske rasen. Når kommer verdenskrigene/jordskjelvene/naturkatastrofene slik at vi slipper mer av dette tullet...?? Merkelig at det må slike ting til før mennesker slutter med å sortere hverandre i søppeldynger. Anonymous poster hash: 38d4a...07b 1
Guybrush Skrevet 25. mars 2014 #47 Skrevet 25. mars 2014 Kom gjerne med eksempler på kjente forskere og publikasjoner Jo, det bedrives idag.. På mennesker.Anonymous poster hash: 6b7ad...87f
Mann 42 Skrevet 25. mars 2014 #48 Skrevet 25. mars 2014 Eugenetikk er tullball og avvist av alle med unntak av idiotiske dyreoopdrettere. Finnes ingen "arisk" rase. Det var bare en måte å inkludere flere i det tyske riket og dermed forsvare Nasjonalsosialismen. Er det det? Eugenetikk er etisk tvilsomt så det holder, men det er ikke noe i veien med den grunnleggende forutsetningen. Svært mange egenskaper er arvbare, og det gjelder både de negative og de positive. Så avl på mennesker vil fungere akkurat like bra som avl på dyr, hva enten det er fysiske atributter eller kognitive og psykologiske egenskaper man er interessert i. Og i en viss forstand så er det jo et seleksjonspress for begge deler i og med at folk velger seg partnere som befinner seg på omtrent samme sted i fht utseende, intelligens og sosioøkonomisk status. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #49 Skrevet 25. mars 2014 Adolf Hitler var klin kokkos. Det han hadde å melde har null verdi. Det var ikke utelukkende Hitler sine ideer. Raseteori var ikke noe utlukkende tysk. Det var annerkjent i store deler av den vestlige verden som sannhet. I en kort periode. Anonymous poster hash: e4571...077 1
Mann 42 Skrevet 25. mars 2014 #50 Skrevet 25. mars 2014 Det var ikke utelukkende Hitler sine ideer. Raseteori var ikke noe utlukkende tysk. Det var annerkjent i store deler av den vestlige verden som sannhet. I en kort periode. Anonymous poster hash: e4571...077 Det er beklageligvis sant nok. Eugenetikk var en anerkjent disiplin, og dannet grunnlag for en god del tvilsomme politiske vedtak og tiltak. Fra vårt eget land kan nevnes tatermisjonen, som brukte både omsorgsovertakelse og sterilisering i sin bestrebelse på å forbedre/utrydde taterne.
Tøytigern Skrevet 25. mars 2014 #51 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Det er beklageligvis sant nok. Eugenetikk var en anerkjent disiplin Det vil ikke si at vi skal fortsette å benytte oss av sånne prinsipper for menneskesortering i høyere og laverestående individer. Det finnes nemlig ikke fnugg av vitenskapelig bevis for at en etnisk gruppe har særtrekk som gjør dem høyerestående enn andre. Om noe så har vel den "ariske rasens" forkjempere bevist at de i alle tilfeller ikke er spesielt høyt stående, sånn som de mente/mener å ha grunnlag for å trakassere verdens øvrige befolkning basert på sin egen påståtte fortreffelighet... Endret 25. mars 2014 av Tøytigern 1
Mann 42 Skrevet 25. mars 2014 #52 Skrevet 25. mars 2014 Det vil ikke si at vi skal fortsette å benytte oss av sånne prinsipper for menneskesortering i høyere og laverestående individer. Det finnes nemlig ikke fnugg av vitenskapelig bevis for at en etnisk gruppe har særtrekk som gjør dem høyerestående enn andre. Om noe så har vel den "ariske rasens" forkjempere bevist at de i alle tilfeller ikke er spesielt høyt stående, sånn som de mente/mener å ha grunnlag for å trakassere verdens øvrige befolkning basert på sin egen påståtte fortreffelighet... Jeg tror du blander sammen eugenetikk med regelrett rasisme. For ikke å snakke om nazistenes forestillinger om den ariske rasen og dens fortreffelighet. Eugenetikk er en ide om at man kan forbedre befolkningen gjennom avl. Akkurat som man ville forbedre en buskap gjennom å plukke ut de dyra som har egenskaper man vil ha, og pare de dyra som har disse egenskapene i størst grad. I den grad egenskapene er nedarvbare, så vil de bli mer fremherskende. Dette er evolusjon for dummies, og det er bare å se på alle de rasene av husdyr som er frembragt på denne måten, om man vil ha demonstrasjoner av at det fungerer. Men det er selvsagt etisk problematisk å skille mellom mer og mindre verdifulle individer i en befolkning. Og aldeles ikke salonfähig. Man kan knapt NEVNE tidlig diagnostisering av trisomi i fosterlivet og muligheten for å utrydde Downs og lignende gjennom aborter i første trimester, før alarmen går og man får ræva full av tenner.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #53 Skrevet 25. mars 2014 Meg jeg synes det er feil om han mener det er det som er helt korrekt, ettersom blå øyne egentlig er en genfeil Jeg har ganske lang avstand neserota til tuppen av nesa, nesa mi er ikke flat, smal litt høy neserygg, nesetuppen ender i en kul. Kinnbeina mine er veldig høye, høy panne. Litt utoverhake og definert kjeve men har likevel et smalt ansikt nederst. Leppene mine er ganske normale. Øynene mine er små og skrår litt nedover mot nesa. Jeg ligner litt på Dorthe Skappel...... Har ikke et "sandra lyng fjes" Du er fremdeles ikke det jeg ville klassifisert som nordisk, men heller en annen type, lik Dorthe Skappel og Morten Harket. Jeg tror, uten av jeg vet, at denne typen er en østlandsk blanding av nordmenn og finner. Veldig pene og spesiell blanding Selvfølgelig er det mulig å se. Dagens autoriteter innen biologi anerkjenner det ikke, men det har jo også en politisk agenda. Folk flest er mer blandet enn det man på den tiden var klar over eller ville tro, men det forandrer ikke på det faktum at dine ansiktstrekk reflekterer de genene som er dominante i deg og hvilket biologisk opphav du har, der etnisitet og herkomst spiler inn. Tror det er viktig å innse at vår politikk, at alle er like, er en direkte reaksjon på tidligere rasetenkning. Vår politikk styres på mange måter av "2.verdenskrigsspøkelset". Herregud for en tåpelig diskusjon. Det nordiske folket er samene (og etterkommere av disse). På samme måte som indianere, aborginere osv. Men uansett er det i 2014 helt utrolig at noen gidder å henge seg opp i hvem og hva ang menneskers hud, hår, og øyefarge. Og i samme pust dra inn diskusjon om den ariske rasen. Når kommer verdenskrigene/jordskjelvene/naturkatastrofene slik at vi slipper mer av dette tullet...?? Merkelig at det må slike ting til før mennesker slutter med å sortere hverandre i søppeldynger. Anonymous poster hash: 38d4a...07b Jeg skjønner ikke helt hva du mener, men samene er ikke nordiske. De er heller ikke opprinnelsesbefolkning i Skandinavia, om det var det du mente. Samene stammer faktisk fra den iberiske halvøy (mutasjon som kan spores 60.000 år tilbake) og har etter etablering i Nord-Skandinavia fått en mer og mer østlig influens. Det var ikke utelukkende Hitler sine ideer. Raseteori var ikke noe utlukkende tysk. Det var annerkjent i store deler av den vestlige verden som sannhet. I en kort periode. Anonymous poster hash: e4571...077 Og lever i beste velgående i dag. Kanskje ikke som "offentlig" politikk, men likevel. Anonymous poster hash: adf34...8df
waco Skrevet 25. mars 2014 #54 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Jeg kan også fortelle dere årsaken til at hitler likte den ariske rase best av den enkle grunn at han var østerriker og like det flertallet var. Det er en grunn til at robert mugabe likte negrer best, - fordi det var flest negrer omkring han. At ikke flere har forstått noe så enkelt er vel utenfor min fatteevne? Hitler var ikke rasist en gang, han var en østerriker, - hadde han vært japaner så hadde han sagt japanere var de beste, hadde han vært jøde hadde han likt jøder best. Endret 25. mars 2014 av waco 1
Teeny Skrevet 25. mars 2014 #55 Skrevet 25. mars 2014 Jo, det bedrives idag.. På mennesker.Anonymous poster hash: 6b7ad...87f I Kanskje i Nord-Korea...
Tøytigern Skrevet 25. mars 2014 #56 Skrevet 25. mars 2014 Jeg tror du blander sammen eugenetikk med regelrett rasisme. For ikke å snakke om nazistenes forestillinger om den ariske rasen og dens fortreffelighet. Eugenetikk er en ide om at man kan forbedre befolkningen gjennom avl. Akkurat som man ville forbedre en buskap gjennom å plukke ut de dyra som har egenskaper man vil ha, og pare de dyra som har disse egenskapene i størst grad. I den grad egenskapene er nedarvbare, så vil de bli mer fremherskende. Dette er evolusjon for dummies, og det er bare å se på alle de rasene av husdyr som er frembragt på denne måten, om man vil ha demonstrasjoner av at det fungerer. Men det er selvsagt etisk problematisk å skille mellom mer og mindre verdifulle individer i en befolkning. Og aldeles ikke salonfähig. Man kan knapt NEVNE tidlig diagnostisering av trisomi i fosterlivet og muligheten for å utrydde Downs og lignende gjennom aborter i første trimester, før alarmen går og man får ræva full av tenner. Mulig det ser sånn ut,når man leser innlegget mitt som sikkert var utydelig formulert. Det jeg skulle fram til var at man ikke trenger å benytte eugenetikken som alibi for rasismen sin. Det er nemlig ikke sånn at man kan hevde,med eugenetikken i hånd, at en "rase" er mere høyerestående, kultivert og "robust" enn en annen. Alle som avler på dyr vet også at renrasede individer etter lang tid med avel på "fine individer" for å bevare spesielle trekk som mennesker ønsker seg, får en rekke bestemte, nedarvede helseproblemer. Så at mennesker er gode på å bedrive den typen programmer med å "avle for å få fram det beste i individer" fins det ikke beviser for. Så smarte er ikke renraseavlerne, gitt. Der fokeslag for alvor bedriver "befolkningskontroll" kommer populasjonen raskt ut av balanse. Det har man data på. Mennesket er forøvrig allerede den "fremherskende rasen" og planeten trenger strengt tatt ikke flere av oss...
Tøytigern Skrevet 25. mars 2014 #57 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Det var ikke utelukkende Hitler sine ideer. Raseteori var ikke noe utlukkende tysk. Det var annerkjent i store deler av den vestlige verden som sannhet. I en kort periode. Anonymous poster hash: e4571...077 Og i Sovjet Russland hadde man litteratur på at epletrær evolverer til pæretrær, bare man dyrker dem på riktig måte... Endret 25. mars 2014 av Tøytigern
Jolene Skrevet 25. mars 2014 #58 Skrevet 25. mars 2014 Hvordan i helsike fikk rasebiologene en gjeng med indiske ariere med blåsvart hår og brune øyne til å bli blonde, blåøyde europeere uten utstrakt "raseblanding"..? Dere vet sikkert også at det hakekorset Hitler benyttet seg av er et framgangs- og fruktbarhetssymbol hentet fra hinduismens hellige skrifter. Yes? Ikke det? Usj, da. Du er klar over at hakekorset er en gammel nordisk rune også ikke sant? Og at den er burkt flere steder i verden? Yes? Ikke det? Usja, da. 1
Tøytigern Skrevet 25. mars 2014 #59 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Jeg kan også fortelle dere årsaken til at hitler likte den ariske rase best av den enkle grunn at han var østerriker og like det flertallet var. Det er en grunn til at robert mugabe likte negrer best, - fordi det var flest negrer omkring han. At ikke flere har forstått noe så enkelt er vel utenfor min fatteevne? Hitler var ikke rasist en gang, han var en østerriker, - hadde han vært japaner så hadde han sagt japanere var de beste, hadde han vært jøde hadde han likt jøder best. Jeg antar at du har snakket med ham personlig, siden du vet dette? At han IKKE var rasist får vel nobelprisen for årets omskriving av fakta. Edit: (Har forresten aldri hørt at det å være østerriker diskvalifiserer deg som rasist. Men det blir å henge seg opp i ord. Jeg forstod hva du egentlig mente.) Endret 25. mars 2014 av Tøytigern 1
Tøytigern Skrevet 25. mars 2014 #60 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Du er klar over at hakekorset er en gammel nordisk rune også ikke sant? Og at den er burkt flere steder i verden? Yes? Ikke det? Usja, da. Jo. Hva var forresten poenget ditt med å påpekte dette? Jeg skulle ihvertfall fram til noe,mens du antageligvis bare slang dette inn for å sparke en annen bruker uten å ha reelle argumenter å legge fram? Endret 25. mars 2014 av Tøytigern 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå