Tøytigern Skrevet 23. mars 2014 #21 Skrevet 23. mars 2014 (endret) Nei, han var en veldig, veldig smart mann. Men han brukte dessverre intelligensen sin på helt feil måte. Det fins mange høyt intelligente mennesker som er meget kokko. Bare sjekk på nærmeste mentalsykehus og du vil finne en rekke svært begavede folk blant pasientene. Edit:Problemet med Hitler,som forøvrig ikke var "arisk" selv, var at det var flere mennesker som var intressert i å utnytte hans skamløse narsissisme til å få gjennomført sin egen politiske agenda. Folkemord på jøder var bare en "bonus" for dem; og når det var Hitler som stod for dette, slapp de å skitne til sine egne hender, ved å stå som ansvarlige. Det kryller forresten av syke, men intelligente mennesker, som har godt utviklede systemer for galskapen sin. Hitler var en av dem. Endret 23. mars 2014 av Tøytigern 2
Tøytigern Skrevet 23. mars 2014 #22 Skrevet 23. mars 2014 Eugenetikk er tullball og avvist av alle med unntak av idiotiske dyreoopdrettere. Finnes ingen "arisk" rase. Det var bare en måte å inkludere flere i det tyske riket og dermed forsvare Nasjonalsosialismen. +1
Tøytigern Skrevet 23. mars 2014 #23 Skrevet 23. mars 2014 Det har jeg nevnt lenger oppe. Det er en rett, spiss nese, fremtredende hake, panne og hake er som regel parallell, nedsiden av hodeskallen er avrundet og litt "utbulende". Ansiktet er smalt og definert. Kjeven er lav, mer firkantet enn avrundet, øynene er mer tydelig fremtredende osv. Det betyr dog ikke at man må se ut som doplh lundgren for å regne seg selv som europeisk herkomst. Altså, alle europeiske folkeslag er bare etterkommere av cro magnon, og den nordiske/germanske rasen ble regnet som den fremste fordi den ble regnet som renest og var utsatt for minst raseblanding. Hvordan i helsike fikk rasebiologene en gjeng med indiske ariere med blåsvart hår og brune øyne til å bli blonde, blåøyde europeere uten utstrakt "raseblanding"..? Dere vet sikkert også at det hakekorset Hitler benyttet seg av er et framgangs- og fruktbarhetssymbol hentet fra hinduismens hellige skrifter. Yes? Ikke det? Usj, da. 1
Tøytigern Skrevet 23. mars 2014 #24 Skrevet 23. mars 2014 Var det noe nazistene og Adolf ikke var flinke til så var det å be utlendingene fra Asia om å "dra tilbake dit de kom fra". lol. I kill myself.
Anciol Skrevet 23. mars 2014 #25 Skrevet 23. mars 2014 Jeg har svenskt , skotsk og dansk blod i meg, og ekorn farget hår men blå øyne, så jeg ville nok vært lenger nede på listen;(!
Tarsan97 Skrevet 23. mars 2014 #26 Skrevet 23. mars 2014 Toget til Hitler er nok gått... Litt fra wikipedia : Nasjonalsosialistenes i dag forlatte bruk av begrepet «arier» for dem som tilhører den nordiske rase, har sin bakgrunn i den tyske romantikeren Friedrich von Schlegel. Hans tankekonstruksjon om det indisk-ariske opphavet som utgikk fraWilliam Jones' teori om at de vesteuropeiske språkene var underavdelinger av sanskrit. På bakgrunn av disse teoriene oppstod begrepet den «ariske rasen» som betegnelse på en spesielt sivilisert og intelligent rase av folk som snakket indoeuropeiske språk. De tyske nasjonalsosialistene tok disse idéene opp i seg i mellomkrigstiden, og plasserte den ariske rase, særlig germanerne, som en «herrerase» øverst i sittrasehierarki. Som dokumentasjon på rasetilhørighet utstyrte det nazistiske Tyskland sine borgere med Ahnenpass. Lov om offentlige tjenestemenn av 7. april 1933 slo fast at tyske embetsmenn som ikke var av «arisk» avstamning (§3) skulle avskjediges. Loven førte til omfattende avskjedigelser innenforforvaltning, politi, rettsvesen, undervisnings- og helsesektoren.[1]Et rundskriv datert 11. april 1933 utdypet denne «arier-paragrafen» nærmere. Man var «ikke-arier» (dvs jøde) hvis bare én besteforelder var jødisk.[2]
Tarsan97 Skrevet 23. mars 2014 #27 Skrevet 23. mars 2014 Moderne rasetenking er helt annerledes. Den skiller først folkeslagene som utvandret som de første fra Afrika for seg. De delte seg i Kaukasiere og asiater på et senere tidspunkt, men alle disse ser på av rasister som herdet av istidene og dermed "bedre" og mer utviklet en de som ikke gikk gjenom istidene, alltså de som ble igjen. Dagens Afrikanere. Det er og tonnevis med mentale tester og IQ tester på nettet som deler opp folkeslagene. Og det er forskjeller. Diskusjonen går på hvorfor,- det er forskjeller. Hvor mye har kultur, ernæring, muligheter osv. med det og gjøre ? Jeg vet ikke hva salige Adolf Hitler ville ha sagt om det faktum att det som gjør det best på sånne tester i dag er ikke oss kritthvite, men Kinserene.... 2
Gjest Lille-pus Skrevet 23. mars 2014 #28 Skrevet 23. mars 2014 Det fins mange høyt intelligente mennesker som er meget kokko. Bare sjekk på nærmeste mentalsykehus og du vil finne en rekke svært begavede folk blant pasientene. Edit:Problemet med Hitler,som forøvrig ikke var "arisk" selv, var at det var flere mennesker som var intressert i å utnytte hans skamløse narsissisme til å få gjennomført sin egen politiske agenda. Folkemord på jøder var bare en "bonus" for dem; og når det var Hitler som stod for dette, slapp de å skitne til sine egne hender, ved å stå som ansvarlige. Det kryller forresten av syke, men intelligente mennesker, som har godt utviklede systemer for galskapen sin. Hitler var en av dem. Jepp. Man dro det som dengang var 'god latin' i hele Eurpoa til en yttergrense. Vi var ikke aldeles uskyldige i sortering og rangering av mennesker etter skalleform og øyeplassering og neseform her hjemme heller. Vi hang pent med i Europeisk 'standardisering' vi også... sjekk skrifter om tvangssterilisering av romfolk og den generelle vitenskaplige oppfatning av samers mentale kapasitet. 3
Guybrush Skrevet 23. mars 2014 #29 Skrevet 23. mars 2014 På Stortinget brukte politikere og regjeringsmedlemmer fra blant annet arbeiderpartiet utrykk som "tullinger", "laverestående" og det som verre var om personer som hadde autisme, Downs osv frem til 60tallet mens sigøynere og tatere ble lobotomert og tvangssterilisert på de grusomste måter med statlig godkjenning. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #30 Skrevet 23. mars 2014 Folkeslaget hadde en skallestruktur og en ansiktsform som var en del av dem ,ja. Hva slags fysiske trekk du får skyldes i høyeste grad din biologiske herkomst. Indo-europeere har typiske trekk, akkurat som at asiater og sør-sahra afrikanere har sine trekk. Så finnes det undergrupper av Indo-europeere som germanere/nordiske, slavere, latinere osv. Samtlige europeiske herkomster regnes som ariere, der den nordiske germanske var den høyststående, ifølge teoriene. For å avgjøre hvilken herkomst/etnisitet folk hadde, målte man hodeskalle, så på ansiktstrekk og hudtone. Hodeskalle og ansiktstrekk var hovedsakelig det som avgjorde hvilken rase du tilhørte, mens fargespill var noen man idealiserte og lagde preferanser innen. Har du trekk som sandra lyng haugen, har du ikke indo-europeiske trekk, og er i følge nazistenes rasebiologiske teorier ikke arisk. Så Sandra Lyng Haugen regnes ikke som arisk? :O Hun ser jo veldig nordisk ut! Blondt hår, blå øyne. Anonymous poster hash: de4d7...797
Gjest Lille-pus Skrevet 23. mars 2014 #31 Skrevet 23. mars 2014 (endret) På Stortinget brukte politikere og regjeringsmedlemmer fra blant annet arbeiderpartiet utrykk som "tullinger", "laverestående" og det som verre var om personer som hadde autisme, Downs osv frem til 60tallet mens sigøynere og tatere ble lobotomert og tvangssterilisert på de grusomste måter med statlig godkjenning. Ja. Og det er en skamplett på hele Europas historie. Legger et par lenker som gir litt historieperspektiv (lenke, lenke), og jeg antar lenkene er solide nok for de fleste som er tilstede. Edit: Lagt en ekstra lenke. Og fysisk kvalm blir man ved å lese litt grundig her. Endret 23. mars 2014 av Lille-pus
Meandro Skrevet 23. mars 2014 #32 Skrevet 23. mars 2014 Så Sandra Lyng Haugen regnes ikke som arisk? :O Hun ser jo veldig nordisk ut! Blondt hår, blå øyne.Anonymous poster hash: de4d7...797 Hun ser ikke særlig nordisk ut nei. Hun ser veldig norsk ut ja, men hvis man bruker gamle rasebiolgiske teorier, så er hun ikke veldig nordisk. Hun har veldig mange samiske ansiktstrekk og det ville blitt veldig tydelig med mørkt hår og mørke øyne. Men hun har selvfølgelig også nordisk og europeisk herkomst i seg, men hun er lang fra "ren" eller arisk slik nazistene ville oppfattet det. Flatt ansikt, flat, bred nese, brede høye kinnben osv. Typiske østlige trekk som ikke er europeiske. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #33 Skrevet 23. mars 2014 Men likevel er det det å være høy, atletisk, blond og blåøyd som rager høyest av alt, når det kommer til hva folk ville vært. Ingen ville vært en kineser eller thai, liksom... Anonymous poster hash: 03a96...253
Gjest Lille-pus Skrevet 23. mars 2014 #34 Skrevet 23. mars 2014 Men likevel er det det å være høy, atletisk, blond og blåøyd som rager høyest av alt, når det kommer til hva folk ville vært. Ingen ville vært en kineser eller thai, liksom... Anonymous poster hash: 03a96...253 Å?
BloodyMaryFairy Skrevet 23. mars 2014 #35 Skrevet 23. mars 2014 Forøvrig stjal Hitler begrepet "Arisk" Slik som han stjal solkorset. Ariere er egentlig betegnelsen på et folkeslag fra som bosatte seg i Iran. Iran betyr forøvrig landet til arierne. Å være arisk har altså ingen ting med nordisk genetikk å gjøre i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #36 Skrevet 23. mars 2014 Det går mer på skallestruktur osv. Jeg klarer lett å se om noen er av arisk/indo-europeisk herkomst eller ikke, basert på ansiktstrekk uavhengig av hår og øyenfarge. Edit: Eksempel: Sandra lyng haugen er for eksempel lang mindre indo-europeisk/arisk enn la oss si cristiano Ronaldo (ja, spess sammenligning), fordi hun har mye bredere ansikt, flatere/bredere nese, lavere kinnben osv. Ronaldo har spiss nese, fremtredende hake, smalt, definert ansikt, avrundet bakhodet osv. Typiske Europeiske trekk, typisk cro magnon. Lyng Haugen er vel mer av baltisk type? Altså bredt hode/Ansikt, bred og kort nese, små øyne. Jeg tipper hun er av samisk, kvensk eller finsk avstamming? Mange nordmenn i nord er det. Hehe, skulle likt å visst hva du hadde syns om mitt ansikt. Jeg er norsk og blond men har ikke et typisk norsk ansikt..... Baltisk du også da kanskje? Så Sandra Lyng Haugen regnes ikke som arisk? :O Hun ser jo veldig nordisk ut! Blondt hår, blå øyne. Anonymous poster hash: de4d7...797 Som sagt, ikke fargene som er avgjørende, men beinstrukturen. Forøvrig stjal Hitler begrepet "Arisk" Slik som han stjal solkorset. Ariere er egentlig betegnelsen på et folkeslag fra som bosatte seg i Iran. Iran betyr forøvrig landet til arierne. Å være arisk har altså ingen ting med nordisk genetikk å gjøre i det hele tatt. Arisk betgner et menneske som ikke har mørke øyne og mørkt hår. Altså gir begrepet lite mening her ettersom nordmenn fleste ikke har svarte øyne og svart hår.. Anonymous poster hash: adf34...8df
Meandro Skrevet 23. mars 2014 #37 Skrevet 23. mars 2014 Lyng Haugen er vel mer av baltisk type? Altså bredt hode/Ansikt, bred og kort nese, små øyne. Jeg tipper hun er av samisk, kvensk eller finsk avstamming? Mange nordmenn i nord er det. Baltisk du også da kanskje? Som sagt, ikke fargene som er avgjørende, men beinstrukturen. Arisk betgner et menneske som ikke har mørke øyne og mørkt hår. Altså gir begrepet lite mening her ettersom nordmenn fleste ikke har svarte øyne og svart hår..Anonymous poster hash: adf34...8df Jupp, baltisk, kvens/samisk, altså ikke arisk.
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2014 #38 Skrevet 23. mars 2014 På Stortinget brukte politikere og regjeringsmedlemmer fra blant annet arbeiderpartiet utrykk som "tullinger", "laverestående" og det som verre var om personer som hadde autisme, Downs osv frem til 60tallet mens sigøynere og tatere ble lobotomert og tvangssterilisert på de grusomste måter med statlig godkjenning. Tror tatere ble tvansterilisert lengre enn til 1960.... Da samme gjelder mennesker som er mildt hjerneskadet og mennesker med Downs.
Blod Skrevet 23. mars 2014 #39 Skrevet 23. mars 2014 Meg jeg synes det er feil om han mener det er det som er helt korrekt, ettersom blå øyne egentlig er en genfeil
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2014 #40 Skrevet 23. mars 2014 Baltisk du også da kanskje? . Anonymous poster hash: adf34...8df Jeg har ganske lang avstand neserota til tuppen av nesa, nesa mi er ikke flat, smal litt høy neserygg, nesetuppen ender i en kul. Kinnbeina mine er veldig høye, høy panne. Litt utoverhake og definert kjeve men har likevel et smalt ansikt nederst. Leppene mine er ganske normale. Øynene mine er små og skrår litt nedover mot nesa. Jeg ligner litt på Dorthe Skappel...... Har ikke et "sandra lyng fjes"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå