Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I følge Hitler var den ariske rasen den beste rasen, blondt hår og blå øyne. Jeg er 100 prosent norsk, har ikke noe som helst utenlandsk blod i tidligere generasjoner, ikke en gang svensker eller dansker!

Selv om jeg har mørkebrunt hår og grønne øyne, regnes jeg som arisk? Altså, ville Hitler sett på meg som "ren"? Siden han likte jo bare blonde mennesker, men selv hadde han jo brunt hår, hadde han ikke? :fnise: Så selv om man har brunt hår, så kan man være arisk?

Anonymous poster hash: de4d7...797
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var et graderingssystem. Du ville havnet under en blond og blåøyd person, men over en jøde.

Anonymous poster hash: 903fe...9d2
  • Liker 1
Gjest crazycatlady
Skrevet

Haha, det er jo også noe å tenke på 69 år etter at han døde.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det går mer på skallestruktur osv. Jeg klarer lett å se om noen er av arisk/indo-europeisk herkomst eller ikke, basert på ansiktstrekk uavhengig av hår og øyenfarge.

Edit: Eksempel: Sandra lyng haugen er for eksempel lang mindre indo-europeisk/arisk enn la oss si cristiano Ronaldo (ja, spess sammenligning), fordi hun har mye bredere ansikt, flatere/bredere nese, lavere kinnben osv. Ronaldo har spiss nese, fremtredende hake, smalt, definert ansikt, avrundet bakhodet osv. Typiske Europeiske trekk, typisk cro magnon.

Endret av Meandro
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går mer på skallestruktur osv. Jeg klarer lett å se om noen er av arisk/indo-europeisk herkomst eller ikke, basert på ansiktstrekk uavhengig av hår og øyenfarge.

Jeg som er 100% nordisk ser amerikansk ut. Er ikke alle det er like lett å se det på. Eneste er vel at jeg aldri noen sinne blir brun uansett hvor mye jeg soler meg.

Anonymous poster hash: d8f59...f5e

Skrevet

Jeg som er 100% nordisk ser amerikansk ut. Er ikke alle det er like lett å se det på. Eneste er vel at jeg aldri noen sinne blir brun uansett hvor mye jeg soler meg.

Ok, hvordan ser en amerikaner ut, om jeg tør spørre? Sist jeg sjekket er de sammensmelting av forskjellige etnisiteter.

• Liker 13
Skrevet

Hvordan kan du se amerikansk ut?? Hvite amerikanere er jo bare en haug med utvandra europeere.

• Liker 7
Skrevet

Edit: Eksempel: Sandra lyng haugen er for eksempel lang mindre indo-europeisk/arisk enn la oss si cristiano Ronaldo (ja, spess sammenligning), fordi hun har mye bredere ansikt, flatere/bredere nese, lavere kinnben osv. Ronaldo har spiss nese, fremtredende hake, smalt, definert ansikt, avrundet bakhodet osv. Typiske Europeiske trekk, typisk cro magnon.

Hehe, skulle likt å visst hva du hadde syns om mitt ansikt. Jeg er norsk og blond men har ikke et typisk norsk ansikt.....

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du se amerikansk ut?? Hvite amerikanere er jo bare en haug med utvandra europeere.

Ser en del mørkere ut (ikke i huden, men hår, øyenbryn, øyne osv) enn det nordmenn flest gjør. Får ofte spørsmål om jeg er fra USA så er tydeligvis mulig å se amerikansk ut ;)

Skrevet (endret)

Hehe, skulle likt å visst hva du hadde syns om mitt ansikt. Jeg er norsk og blond men har ikke et typisk norsk ansikt.....

Jeg har ikke uttalt noen personlig smak. Jeg har brukt den gamle rasebiolgiske definisjonen fordi ts lurte på nettopp det.

Selv om man har slekt langt tilbake i dette landet, betyr ikke det at man er nordisk eller germansk. Flere typer folkeslag har bosatt seg her gjennom historien.

Endret av Meandro
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, hvordan ser en amerikaner ut, om jeg tør spørre? Sist jeg sjekket er de sammensmelting av forskjellige etnisiteter.

Jepp, er det det er. En del mørkere enn nordmenn i hår og øyenfarge :)

Skrevet

Jeg har ikke uttalt noen personlig smak. Jeg har brukt den gamle rasebiolgiske definisjonen fordi ts lurte på nettopp det.

Selv om man har slekt langt tilbake i dette landet, betyr ikke det at man er nordisk eller germansk. Flere typer folkeslag har bosatt seg her gjennom historien.

Ja det er tydelig....har hørt at jeg ser litt asiatisk ut noen ganger.....

Skrevet

Ja det er tydelig....har hørt at jeg ser litt asiatisk ut noen ganger.....

Ikke usannsynlig at du har noe samisk i deg da. Mange nordmenn har det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca. samme hodeform som Sandra Lyng Haugen, mørkebrunt hår, grønne øyne og lavere høyde enn en gjennomsnittsnordmann. Jeg er fortsatt arisk, selv om jeg ikke har trekkene. Det er/var et folkeslag, betyr ikke at alle har samme hodeform og hårfarge :P

Skrevet

Adolf Hitler var klin kokkos. Det han hadde å melde har null verdi.

• Liker 13
Skrevet (endret)

Jeg har ca. samme hodeform som Sandra Lyng Haugen, mørkebrunt hår, grønne øyne og lavere høyde enn en gjennomsnittsnordmann. Jeg er fortsatt arisk, selv om jeg ikke har trekkene. Det er/var et folkeslag, betyr ikke at alle har samme hodeform og hårfarge :P

Folkeslaget hadde en skallestruktur og en ansiktsform som var en del av dem ,ja.

Hva slags fysiske trekk du får skyldes i høyeste grad din biologiske herkomst. Indo-europeere har typiske trekk, akkurat som at asiater og sør-sahra afrikanere har sine trekk. Så finnes det undergrupper av Indo-europeere som germanere/nordiske, slavere, latinere osv. Samtlige europeiske herkomster regnes som ariere, der den nordiske germanske var den høyststående, ifølge teoriene.

For å avgjøre hvilken herkomst/etnisitet folk hadde, målte man hodeskalle, så på ansiktstrekk og hudtone. Hodeskalle og ansiktstrekk var hovedsakelig det som avgjorde hvilken rase du tilhørte, mens fargespill var noen man idealiserte og lagde preferanser innen.

Har du trekk som sandra lyng haugen, har du ikke indo-europeiske trekk, og er i følge nazistenes rasebiologiske teorier ikke arisk.

Endret av Meandro
  • Liker 1
Skrevet

Adolf Hitler var klin kokkos. Det han hadde å melde har null verdi.

Nei, han var en veldig, veldig smart mann. Men han brukte dessverre intelligensen sin på helt feil måte.

• Liker 3
Skrevet

Folkeslaget hadde en skallestruktur og en ansiktsform som var en del av dem ,ja.

Hva slags fysiske trekk du får skyldes i høyeste grad din biologiske herkomst. Indo-europeere har typiske trekk, akkurat som at asiater og sør-sahra afrikanere har sine trekk. Så finnes det undergrupper av Indo-europeere som germanere/nordiske, slavere, latinere osv. Samtlige europeiske herkomster regnes som ariere, der den nordiske germanske var den høyststående, ifølge teoriene.

For å avgjøre hvilken herkomst/etnisitet folk hadde, målte man hodeskalle, så på ansiktstrekk og hudtone. Hodeskalle og ansiktstrekk var hovedsakelig det som avgjorde hvilken rase du tilhørte, mens fargespill var noen man idealiserte og lagde preferanser innen.

Har du trekk som sandra lyng haugen, har du ikke indo-europeiske trekk, og er i følge nazistenes rasebiologiske teorier ikke arisk.

Hva er typisk indo-europeiske trekk?

Skrevet

Hva er typisk indo-europeiske trekk?

Det har jeg nevnt lenger oppe. Det er en rett, spiss nese, fremtredende hake, panne og hake er som regel parallell, nedsiden av hodeskallen er avrundet og litt "utbulende". Ansiktet er smalt og definert. Kjeven er lav, mer firkantet enn avrundet, øynene er mer tydelig fremtredende osv. Det betyr dog ikke at man må se ut som doplh lundgren for å regne seg selv som europeisk herkomst.

Altså, alle europeiske folkeslag er bare etterkommere av cro magnon, og den nordiske/germanske rasen ble regnet som den fremste fordi den ble regnet som renest og var utsatt for minst raseblanding.

Skrevet

Eugenetikk er tullball og avvist av alle med unntak av idiotiske dyreoopdrettere. Finnes ingen "arisk" rase. Det var bare en måte å inkludere flere i det tyske riket og dermed forsvare Nasjonalsosialismen.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...