AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 I følge Hitler var den ariske rasen den beste rasen, blondt hår og blå øyne. Jeg er 100 prosent norsk, har ikke noe som helst utenlandsk blod i tidligere generasjoner, ikke en gang svensker eller dansker! Selv om jeg har mørkebrunt hår og grønne øyne, regnes jeg som arisk? Altså, ville Hitler sett på meg som "ren"? Siden han likte jo bare blonde mennesker, men selv hadde han jo brunt hår, hadde han ikke? Så selv om man har brunt hår, så kan man være arisk? Anonymous poster hash: de4d7...797 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Det var et graderingssystem. Du ville havnet under en blond og blåøyd person, men over en jøde. Anonymous poster hash: 903fe...9d2 1
Gjest crazycatlady Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Haha, det er jo også noe å tenke på 69 år etter at han døde. 5
Meandro Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 (endret) Det går mer på skallestruktur osv. Jeg klarer lett å se om noen er av arisk/indo-europeisk herkomst eller ikke, basert på ansiktstrekk uavhengig av hår og øyenfarge. Edit: Eksempel: Sandra lyng haugen er for eksempel lang mindre indo-europeisk/arisk enn la oss si cristiano Ronaldo (ja, spess sammenligning), fordi hun har mye bredere ansikt, flatere/bredere nese, lavere kinnben osv. Ronaldo har spiss nese, fremtredende hake, smalt, definert ansikt, avrundet bakhodet osv. Typiske Europeiske trekk, typisk cro magnon. Endret 23. mars 2014 av Meandro 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #5 Skrevet 23. mars 2014 Det går mer på skallestruktur osv. Jeg klarer lett å se om noen er av arisk/indo-europeisk herkomst eller ikke, basert på ansiktstrekk uavhengig av hår og øyenfarge. Jeg som er 100% nordisk ser amerikansk ut. Er ikke alle det er like lett å se det på. Eneste er vel at jeg aldri noen sinne blir brun uansett hvor mye jeg soler meg. Anonymous poster hash: d8f59...f5e
Meandro Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Jeg som er 100% nordisk ser amerikansk ut. Er ikke alle det er like lett å se det på. Eneste er vel at jeg aldri noen sinne blir brun uansett hvor mye jeg soler meg.Anonymous poster hash: d8f59...f5e Ok, hvordan ser en amerikaner ut, om jeg tør spørre? Sist jeg sjekket er de sammensmelting av forskjellige etnisiteter. 13
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2014 #7 Skrevet 23. mars 2014 Jeg som er 100% nordisk ser amerikansk ut. Er ikke alle det er like lett å se det på. Eneste er vel at jeg aldri noen sinne blir brun uansett hvor mye jeg soler meg. Anonymous poster hash: d8f59...f5e Hvordan kan du se amerikansk ut?? Hvite amerikanere er jo bare en haug med utvandra europeere. 7
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2014 #8 Skrevet 23. mars 2014 Det går mer på skallestruktur osv. Jeg klarer lett å se om noen er av arisk/indo-europeisk herkomst eller ikke, basert på ansiktstrekk uavhengig av hår og øyenfarge. Edit: Eksempel: Sandra lyng haugen er for eksempel lang mindre indo-europeisk/arisk enn la oss si cristiano Ronaldo (ja, spess sammenligning), fordi hun har mye bredere ansikt, flatere/bredere nese, lavere kinnben osv. Ronaldo har spiss nese, fremtredende hake, smalt, definert ansikt, avrundet bakhodet osv. Typiske Europeiske trekk, typisk cro magnon. Hehe, skulle likt å visst hva du hadde syns om mitt ansikt. Jeg er norsk og blond men har ikke et typisk norsk ansikt.....
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #9 Skrevet 23. mars 2014 Hvordan kan du se amerikansk ut?? Hvite amerikanere er jo bare en haug med utvandra europeere. Ser en del mørkere ut (ikke i huden, men hår, øyenbryn, øyne osv) enn det nordmenn flest gjør. Får ofte spørsmål om jeg er fra USA så er tydeligvis mulig å se amerikansk ut Anonymous poster hash: d8f59...f5e
Meandro Skrevet 23. mars 2014 #10 Skrevet 23. mars 2014 (endret) Hehe, skulle likt å visst hva du hadde syns om mitt ansikt. Jeg er norsk og blond men har ikke et typisk norsk ansikt..... Jeg har ikke uttalt noen personlig smak. Jeg har brukt den gamle rasebiolgiske definisjonen fordi ts lurte på nettopp det. Selv om man har slekt langt tilbake i dette landet, betyr ikke det at man er nordisk eller germansk. Flere typer folkeslag har bosatt seg her gjennom historien. Endret 23. mars 2014 av Meandro 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #11 Skrevet 23. mars 2014 Ok, hvordan ser en amerikaner ut, om jeg tør spørre? Sist jeg sjekket er de sammensmelting av forskjellige etnisiteter. Jepp, er det det er. En del mørkere enn nordmenn i hår og øyenfarge Anonymous poster hash: d8f59...f5e
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2014 #12 Skrevet 23. mars 2014 Jeg har ikke uttalt noen personlig smak. Jeg har brukt den gamle rasebiolgiske definisjonen fordi ts lurte på nettopp det. Selv om man har slekt langt tilbake i dette landet, betyr ikke det at man er nordisk eller germansk. Flere typer folkeslag har bosatt seg her gjennom historien. Ja det er tydelig....har hørt at jeg ser litt asiatisk ut noen ganger.....
Meandro Skrevet 23. mars 2014 #13 Skrevet 23. mars 2014 Ja det er tydelig....har hørt at jeg ser litt asiatisk ut noen ganger..... Ikke usannsynlig at du har noe samisk i deg da. Mange nordmenn har det. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #14 Skrevet 23. mars 2014 Jeg har ca. samme hodeform som Sandra Lyng Haugen, mørkebrunt hår, grønne øyne og lavere høyde enn en gjennomsnittsnordmann. Jeg er fortsatt arisk, selv om jeg ikke har trekkene. Det er/var et folkeslag, betyr ikke at alle har samme hodeform og hårfarge Anonymous poster hash: de4d7...797
Tøytigern Skrevet 23. mars 2014 #15 Skrevet 23. mars 2014 Adolf Hitler var klin kokkos. Det han hadde å melde har null verdi. 13
Meandro Skrevet 23. mars 2014 #16 Skrevet 23. mars 2014 (endret) Jeg har ca. samme hodeform som Sandra Lyng Haugen, mørkebrunt hår, grønne øyne og lavere høyde enn en gjennomsnittsnordmann. Jeg er fortsatt arisk, selv om jeg ikke har trekkene. Det er/var et folkeslag, betyr ikke at alle har samme hodeform og hårfarge Anonymous poster hash: de4d7...797 Folkeslaget hadde en skallestruktur og en ansiktsform som var en del av dem ,ja. Hva slags fysiske trekk du får skyldes i høyeste grad din biologiske herkomst. Indo-europeere har typiske trekk, akkurat som at asiater og sør-sahra afrikanere har sine trekk. Så finnes det undergrupper av Indo-europeere som germanere/nordiske, slavere, latinere osv. Samtlige europeiske herkomster regnes som ariere, der den nordiske germanske var den høyststående, ifølge teoriene. For å avgjøre hvilken herkomst/etnisitet folk hadde, målte man hodeskalle, så på ansiktstrekk og hudtone. Hodeskalle og ansiktstrekk var hovedsakelig det som avgjorde hvilken rase du tilhørte, mens fargespill var noen man idealiserte og lagde preferanser innen. Har du trekk som sandra lyng haugen, har du ikke indo-europeiske trekk, og er i følge nazistenes rasebiologiske teorier ikke arisk. Endret 23. mars 2014 av Meandro 1
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2014 #17 Skrevet 23. mars 2014 Adolf Hitler var klin kokkos. Det han hadde å melde har null verdi. Nei, han var en veldig, veldig smart mann. Men han brukte dessverre intelligensen sin på helt feil måte. 3
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2014 #18 Skrevet 23. mars 2014 Folkeslaget hadde en skallestruktur og en ansiktsform som var en del av dem ,ja. Hva slags fysiske trekk du får skyldes i høyeste grad din biologiske herkomst. Indo-europeere har typiske trekk, akkurat som at asiater og sør-sahra afrikanere har sine trekk. Så finnes det undergrupper av Indo-europeere som germanere/nordiske, slavere, latinere osv. Samtlige europeiske herkomster regnes som ariere, der den nordiske germanske var den høyststående, ifølge teoriene. For å avgjøre hvilken herkomst/etnisitet folk hadde, målte man hodeskalle, så på ansiktstrekk og hudtone. Hodeskalle og ansiktstrekk var hovedsakelig det som avgjorde hvilken rase du tilhørte, mens fargespill var noen man idealiserte og lagde preferanser innen. Har du trekk som sandra lyng haugen, har du ikke indo-europeiske trekk, og er i følge nazistenes rasebiologiske teorier ikke arisk. Hva er typisk indo-europeiske trekk?
Meandro Skrevet 23. mars 2014 #19 Skrevet 23. mars 2014 Hva er typisk indo-europeiske trekk? Det har jeg nevnt lenger oppe. Det er en rett, spiss nese, fremtredende hake, panne og hake er som regel parallell, nedsiden av hodeskallen er avrundet og litt "utbulende". Ansiktet er smalt og definert. Kjeven er lav, mer firkantet enn avrundet, øynene er mer tydelig fremtredende osv. Det betyr dog ikke at man må se ut som doplh lundgren for å regne seg selv som europeisk herkomst. Altså, alle europeiske folkeslag er bare etterkommere av cro magnon, og den nordiske/germanske rasen ble regnet som den fremste fordi den ble regnet som renest og var utsatt for minst raseblanding.
Guybrush Skrevet 23. mars 2014 #20 Skrevet 23. mars 2014 Eugenetikk er tullball og avvist av alle med unntak av idiotiske dyreoopdrettere. Finnes ingen "arisk" rase. Det var bare en måte å inkludere flere i det tyske riket og dermed forsvare Nasjonalsosialismen. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå