AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #1 Skrevet 22. mars 2014 Noen forlater gutte/pikerommet når de er 15 for å gå på vgs det er vanlig på bygda. Andre venter til de er ferdig med vgs og flytter ut når de er 18-19 noe jeg gjorde? Når synes dere det er på tide å forlate redet. Jeg kjenner ei jente som er 26 og ennå bor på pikerommet og har bodd der hele livet. Er det for lenge? Anonymous poster hash: 6d253...59a
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #2 Skrevet 22. mars 2014 20 er maks. Anonymous poster hash: 16775...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #3 Skrevet 22. mars 2014 Når man blir ferdig på vgs bør man hvertfall begynne å planlegge å flytte iløpet av sommern. Anonymous poster hash: b8665...c63 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #4 Skrevet 22. mars 2014 Ikke alle som har funnet gullet, flytte ut uten jobb er lite vits. Hvis du ikke er ute av gutterommet innen 30årene så blir det litt snålt :\ Anonymous poster hash: fc6a4...3ef 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #5 Skrevet 22. mars 2014 Jeg tenker rundt 22? Og så er det såklart lov å flytte hjem for kortere perioder, f.eks. når man er ferdigutdannet og søker jobb.. Det er jo vanlig for mange å bo hjemme til fagbrevet er i boks, og så må man gjerne spare til nok egenkapital etter dette Anonymous poster hash: a10fd...8b0 3
Acalewia Skrevet 22. mars 2014 #6 Skrevet 22. mars 2014 Jeg hadde ikke råd til å flytte ut etter vgs. Det er ikke alle som spretter direkte fra vgs til en godt betalt jobb som de kan forsørge seg selv på. 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #7 Skrevet 23. mars 2014 Jeg hadde ikke råd til å flytte ut etter vgs. Det er ikke alle som spretter direkte fra vgs til en godt betalt jobb som de kan forsørge seg selv på. Jeg hadde heller ikke "råd" til å flytte ut, men hadde deltidsjobb fra jeg var 16 og sparte penger på det. Da jeg flyttet ut levde jeg sparsommelig frem til jeg hadde "råd" til å ikke leve på et stramt budsjett. Anonymous poster hash: 16775...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #8 Skrevet 23. mars 2014 Det året man fyller 20 år, synes jeg er maksgrensa. Da har man gjort seg ferdig med videregående skole, og de fleste får seg egen jobb eller begynner på høyere utdanning. Anonymous poster hash: 70aec...9ee 7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #9 Skrevet 23. mars 2014 jeg er 20, og bor fortsatt hjemme. Har planer om å gå videregående til høsten så kommer nok til å bo hjemme ett par år til. Anonymous poster hash: f967d...ac0 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #10 Skrevet 23. mars 2014 Jeg tenker rundt 22? Og så er det såklart lov å flytte hjem for kortere perioder, f.eks. når man er ferdigutdannet og søker jobb.. Det er jo vanlig for mange å bo hjemme til fagbrevet er i boks, og så må man gjerne spare til nok egenkapital etter dette Anonymous poster hash: a10fd...8b0 Jeg mener dog ikke at man er helt ute og kjører dersom man bor hjemme til man er 23-24.. Tar man en mastergrad i samme byen som foreldrene bor, så er det veldig greit å bo hjemme mens man studerer. Men jeg tenker at rundt 22 så bør de fleste være klare for å bo for seg selv Anonymous poster hash: a10fd...8b0 2
Gjest Corto Maltese Skrevet 23. mars 2014 #11 Skrevet 23. mars 2014 Man burde ha flytta ut innen man er 21 synes jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #12 Skrevet 23. mars 2014 Jeg mener dog ikke at man er helt ute og kjører dersom man bor hjemme til man er 23-24.. Tar man en mastergrad i samme byen som foreldrene bor, så er det veldig greit å bo hjemme mens man studerer. Men jeg tenker at rundt 22 så bør de fleste være klare for å bo for seg selv Anonymous poster hash: a10fd...8b0 Jo, men så merker man jo fort at folk ikke blir helt voksne hvis de bor hjemme så lenge. Anonymous poster hash: 16775...bb8 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #13 Skrevet 23. mars 2014 Det året man fyller 20 år, synes jeg er maksgrensa. Da har man gjort seg ferdig med videregående skole, og de fleste får seg egen jobb eller begynner på høyere utdanning. Anonymous poster hash: 70aec...9ee må legge til at jeg synes folk bør ha flyttet ut før de er 30 iallefall Anonymous poster hash: f967d...ac0 1
Nowayback Skrevet 23. mars 2014 #14 Skrevet 23. mars 2014 Fins selvsagt ingen fasitsvar. Hvorfor skal folk være så opptatt av innen det og det tidspunktet skal man ha oppnådd ditt og datt...? 10
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #15 Skrevet 23. mars 2014 Fins selvsagt ingen fasitsvar. Hvorfor skal folk være så opptatt av innen det og det tidspunktet skal man ha oppnådd ditt og datt...? Jeg tenker ikke at det handler om å ha oppnådd "ditt og datt", men at en er en oppegående og moden voksen som tar ansvar, forsøger- og klarer seg selv. Og kanskje litt at en "setter foreldrene fri" etter så mange år med forsørgelse og ansver for barn. Anonymous poster hash: 33e62...d34 1
Frisørdama Skrevet 23. mars 2014 #16 Skrevet 23. mars 2014 Jeg mener at når man er ferdig med lærlingtid og har bgy i fast jobb (hvis man går den retningen) da er det på tide å flytte ut! Og hvis man er student i hundre år så kan man vel ikke bo hjemme til mann er 30 forde, finnes da deltidsjobb/stipend/studielån så man kan komme seg på hybel, rundt starten av 20 åra iallefall 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #17 Skrevet 23. mars 2014 Jeg tenker at de som bor hjemme hele studietida og flytter ut til eid leilighet, fast jobb og "god" økonomi i hvert fall går glipp av noe jeg mener er viktig. Jeg ville aldri gått glipp av årene i kollektiv, valget mellom øl på studentpuben eller middag dagen etterpå, lange timer på lesesalen fordi de i kollektivet mitt hadde fest og så videre. Det er en måte å vokse opp på som man går glipp av om man bor hjemme. Anonymous poster hash: f0384...79e 7
mammamora90 Skrevet 23. mars 2014 #18 Skrevet 23. mars 2014 Jeg vil si det kommer ann på hvor i landet man bor. Noen steder er det ett brennhett leiemarked, og jeg forstår godt de som heller vil bo hjemme litt lengre enn å leie en dårlig leilighet til blodpris, der pengene går til å betale ned ANDRES boliggjeld. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #19 Skrevet 23. mars 2014 Jeg vil si det kommer ann på hvor i landet man bor. Noen steder er det ett brennhett leiemarked, og jeg forstår godt de som heller vil bo hjemme litt lengre enn å leie en dårlig leilighet til blodpris, der pengene går til å betale ned ANDRES boliggjeld. Sånn er det å bli voksen. Jeg synes det sier mye om et menneske at han/hun kan snylte på foreldrene på den måten til man er langt oppi tjueårene. I tillegg fremstår de fleste mennesker som bor hjemme i så høy alder som umodne på mange måter. De har ikke tatt steget over i den virkeligheten hvor regninger må betales, man må ha budsjett og man må prioritere hva man bruker penger på. Man merker det veldig på folk når de har levd i en litt beskyttet tenåringstilværelse litt for lenge. Og aldri om jeg hadde blitt med noen mann hjem om han bodde hos foreldrene sine. Haha! Anonymous poster hash: 16775...bb8 2
Bettina82 Skrevet 23. mars 2014 #20 Skrevet 23. mars 2014 Det kommer helt an på grunnen til at man ennå bor hjemme synes jeg. Selv flyttet jeg ut når jeg var 18 år. Hadde absolutt ikke økonomi til det, men flyttet sammen med kjæresten hvor jeg bodde gratis til jeg var ferdig med vgs. Hadde dette ikke vært tilfelle og jeg var singel, hadde jeg nok flyttet ut etter jeg var ferdig med masteren, men da betalt litt hjemme etter vgs. Mannen min bodde hjemme til han var 22 år. Var i full jobb etter militæret, men bodde hjemme for å spare EK til bolig og bygget da hus han flyttet rett inn i. Kjenner også flere som har bodd borte i andre byer og studert i 3-5 år. Når de så har flyttet hjem igjen her hvor boligmarkedet er rådyrt, har de valgt å bo hos foreldrene en periode igjen. Synes forøvrig alt er greit, så lenge man ikke er stuck hjemme uten vilje til endring i livet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå