Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er påske i Paris? Mye som skjer? Hvordan er klimaet og er det mer folk enn vanlig?

Anonymous poster hash: fedad...ea2
Videoannonse
Annonse
Gjest Anastasia
Skrevet

Hadde ikke satsa på det, med mindre du skal bo hos noen du kjenner. Frankrike er katolsk og derfor er mye stengt i påsken. Så museer, butikker etc vil ha reduserte åpningstider, derfor kan det bli litt kjedelig. Klimaet tror jeg er ganske bra på denne tiden, 17-20 grader hvis man er heldig :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, mye er stengt i Paris i påsken, så det er generelt rolig i byen i og med at mange av pariserne reiser vekk. Såvidt jeg husker er det likevel ikke så ille som i Norge i og med katolske land ikke legger fullt så stor vekt på Jesu lidelse og død som protestantiske land gjør, så stort sett er nok butikker åpne både skjærtorsdag og langfredag, men en del tar jo lang påskeferie.

I år er påsken sen, så det kan fort bli 20 grader, men du bør være forberedt på kaldvær også. Har opplevd ned mot 7 grader og regn midten av april tidligere.

Hvis det er våren i Paris du vil oppleve, anbefaler jeg heller å dra før eller etter påske. Da er det meste åpent og du kan søke ly i museer og kafeer hvis det er dårlig vær, og er det fint vær er det mer liv og stemning i gatene.

Hvis det er påskeferie du er ute etter, ville jeg heller satset på Spania eller et annet land hvor påsken virkelig feires. Jeg har sett langfredagsopptog i Spania og det var fantastisk, så selv om mange butikker er stengt, var det likevel en hel masse å få med seg.

Anonymous poster hash: 0234a...b53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...