AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #1 Skrevet 22. mars 2014 Jeg lurer siden min mor forskjellsbehandler meg og min søster slik at alle ser det, men ingen tør å si noe... Vi har ikke samme far... Av å til føler jeg ikke at hun er moren min... Eksempel. Søster får lappen å bil. Jeg får ikke Søster får skryt Jeg får ikke... Mor sier søster var penere baby enn meg... (Jeg ligner på min far) Søster får det hun peker på.. Jeg har betalt alt selv siden jeg var 16... Søster får bunad... Jeg får ikke.. Søster oppfører seg som sophie elise men hun er bare helt fantastisk. Jeg var voksen når jeg var 15... søster er ennå ett barn å hun er 20... Altså hva er gale med moren min? Anonymous poster hash: 4aba1...8ba
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #2 Skrevet 22. mars 2014 Høres veldig rart ut. Bestemora mi var også så lei seg over at hun hadde blitt forskjellsbehandlet av sine foreldre i forhold til søstera. Så hun gjør aldri forskjell nå. Forstår godt at det føles vondt, har du snakket med henne om hvordan du føler det? Anonymous poster hash: e3de3...68e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #3 Skrevet 22. mars 2014 Høres veldig rart ut. Bestemora mi var også så lei seg over at hun hadde blitt forskjellsbehandlet av sine foreldre i forhold til søstera. Så hun gjør aldri forskjell nå. Forstår godt at det føles vondt, har du snakket med henne om hvordan du føler det? Anonymous poster hash: e3de3...68e Nei, min mor takler ikke kritikk så det kan jeg bare glemme. I følge henne selv er hun verdens beste mor å kjempe rettferdig å symptaisk. Tvert om sannheten... Anonymous poster hash: 4aba1...8ba
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #4 Skrevet 22. mars 2014 Nei, min mor takler ikke kritikk så det kan jeg bare glemme. I følge henne selv er hun verdens beste mor å kjempe rettferdig å symptaisk. Tvert om sannheten... Anonymous poster hash: 4aba1...8ba Hun kan jo neste ikke være rettferdig, når søsteren din får bil og lappen, og du ikke ..., det må jo hun også forstå. Anonymous poster hash: e3de3...68e 2
Gjest TheRighteous Skrevet 22. mars 2014 #5 Skrevet 22. mars 2014 Hva sier hun er grunnen til disse forskjellsbehandlingene? Hvis du spør "hvorfor fikk hun lappen, og ikke jeg?" Hva svarer moren din da? Det her virket utrolig merkelig. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #6 Skrevet 22. mars 2014 Hva sier hun er grunnen til disse forskjellsbehandlingene? Hvis du spør "hvorfor fikk hun lappen, og ikke jeg?" Hva svarer moren din da? Det her virket utrolig merkelig. Fordi jeg begynte å røyke når jeg var 16.... men jeg hadde ikke fått den uansett... De har heller aldri øvelseskjørt med meg... Jeg spurte om meg å min søster kunne øvelseskjøre sammen, men da ringte de aldri meg... så jeg å kunne kjøre... Anonymous poster hash: 4aba1...8ba
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #7 Skrevet 22. mars 2014 Moren min har alltid forskjellsbehandlet meg og søsteren min, men nekter selv på at hun gjør det. Men er jo en del forskjellsbehandling når søsteren min alltid har fått det hun ville ha (klær, kino, klasseturer, mobiler osv), mens jeg alltid har måtte betalt slikt selv. Moren min begrunner det med at søsteren min er yngre, men det er et dårlig argument, siden når jeg var 16 måtte jeg betale ting selv fordi jeg var eldre. Når søsteren min var 16 var hun fortsatt yngst, så hun måtte ikke betale selv da heller. Merker også at moren min bryr seg om alt søsteren min sier og skal være på lag med hun. Når jeg sier noe så kan søsteren min bare avbryte, og mamma bryr seg ikke og snakker videre med søsteren min uten å høre på det jeg holdt på å si. Anonymous poster hash: 728f1...93a 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #8 Skrevet 22. mars 2014 Moren min liker broren min bedre enn meg. Anonymous poster hash: 44a6a...ec2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #9 Skrevet 23. mars 2014 Min mor liker min søster bedre. Min søster har fått dyrere bil enn meg ( javi fikk begge bil , jeg yaris hun Audi ) Min søster bor i en leilighet som mor og far eier på Majorstua , hun betaler kun en symbolsk leie på 3000 kr for å bo der og kan derfor bo på 60 kvm på beste Majorstua og ikke jobbe mer enn 50% Jeg bodde i samme lelighet da jeg studerte ogbetalte det samme som henne . Men måtte flytte ut av den når jeg fikk fast jobb. Min søster får althun vil ha, hun trenger ikke jobbe for noe og hun vet at om kontoen blir tom er det bare å tekste mamma så ordner det seg. På denne måten slipper hun å måttejobbe fulltid eller slite med bolig lån ol. Jeg har lenge vært sjalu på at min søster favoriseres , min mor har fra vi var små holdt med min søster, gitt henne nye klær og brukt mye tid på å følge hennes hobbyer og ofte tatt med bare søsteren min på reiser. Har etter en stund med psykolog kommet over denne sjalusien og heller sluttet å bry meg. Jeg har klart meg selv på egenhånd ,Kjøpt en leilighet , god jobb, og er mye mer ute og reiser og generelt mye mer selvstendig jeg har også et godt forhold til mine besteforeldre så de har nok gitt meg litt av den kjærligheten jeg manglet hjemme . Og hadde nok vært et annet sted i dag om det ikke hadde vært for dem . Er vel i dag der en normal 30 åring er , men min søster på 29 er vel ikke akkurat blitt voksen enda og vet vel ikke helt hvordan verden fungerer. Og er svært selvstendig og har aldri større problemer enn hva hun skal gjøre neste helg... Men poenget er min søster har blitt favorisert hele livet , men det er mammas skyld og ikke min søsters skyld og det har jeg nå lært meg og se og er nå veldig god venn med min søster, men holder meg på et minimum med å se min mor . Så forskjellsbehandling er ikke noe særlig Anonymous poster hash: cefc4...877
Hjordis Skrevet 23. mars 2014 #10 Skrevet 23. mars 2014 I noen tilfeller kan det jo være at foreldre har bedre råd med nr to. Men synes likevel at man kan tilby noe til de eldre når man får råd. På en annen side så har jeg vært i samme båt. I den forstand at bror har fått mye penge hjelp og ikke jeg i like stor grad. Grunnen er at jeg kontra bror har jobbet siden av skole fra 14 og betalt ting selv. Spør man ikke så er det ikke sikkert at man får heller. Og jeg foretrekker å betale for meg selv i livet. 1
Jordbæra Skrevet 23. mars 2014 #11 Skrevet 23. mars 2014 Jeg fikk som svar i fra mine foreldre at "jammen du klarer deg jo uansett." Så i deres øyne trengte lillesøster mer hjelp enn meg. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #12 Skrevet 23. mars 2014 Kjenner meg igjen. Skjønner jo at foreldrene mine hadde bedre råd enn da jeg var liten, så de kan vel tilby min søster mer. Men det rettferdiggjør ikke at de behandler oss forskjellig. De hadde aldri tid til meg da jeg var yngre, og det var nok litt fordi de jobbet for mye. Men de har aldri klart å godta meg for den jeg er og de ga meg aldri den kjærligheten jeg trengte. De har alltid opphøyet min søster som mer vellykket, penere, smartere osv, men hun er ikke det. Jeg har bare slitt mer enn det hun har, men nå når jeg har blitt eldre så begynner jeg jo å skjønne at det ikke er noe galt med meg. Har egentlig distansert meg litt fra dem. Er lei av å bli oversett og det at de tydelig viser at de gleder seg til min søster kommer mens jeg får knapt et hei. Får hele tiden høre at jeg ligner på feil side av familien, og fikk mye kritikk og kjeft opp igjennom oppveksten. Det har faktisk ødelagt meg litt, og har gått til psykolog i flere år. Søsteren min er også litt som et barn. Hun får mye opp i hendene og foreldrene mine tar ofte valg for henne. Jeg kan ikke påstå at jeg noen gang har manglet noe materialistisk sett, selv om hun har fått mer og finere ting enn meg, men jeg har alltid manglet det at de har vist at de er glad i meg og godtar meg. Det er veldig vondt å ha det sånn.Anonymous poster hash: db948...04c 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #13 Skrevet 23. mars 2014 I noen tilfeller kan det jo være at foreldre har bedre råd med nr to. Men synes likevel at man kan tilby noe til de eldre når man får råd. På en annen side så har jeg vært i samme båt. I den forstand at bror har fått mye penge hjelp og ikke jeg i like stor grad. Grunnen er at jeg kontra bror har jobbet siden av skole fra 14 og betalt ting selv. Spør man ikke så er det ikke sikkert at man får heller. Og jeg foretrekker å betale for meg selv i livet. Jeg spør sjeldent om penger, men når jeg har spurt så er det fordi det har vært krise der og da. De har alltid fått igjen pengene sine hvis vi ikke har blitt enige om at jeg kan få dem. Men det blir alltid styr hvis jeg spør. De blir irriterte og virker som de faktisk ikke har lyst til å hjelpe meg. Har jo også fått høre flere ganger hvor dårlig råd de har, så jeg kan ikke få noe og da uten at jeg har spurt. Så jeg gidder ikke å spørre mer, selv om jeg kun spør når det er krise Merkelig når de aldri har råd når jeg spør, men når søsteren min spør så er det null problem. Anonymous poster hash: db948...04c
Gjest Lincoln Skrevet 23. mars 2014 #14 Skrevet 23. mars 2014 Min mor liker min søster bedre. Min søster har fått dyrere bil enn meg ( javi fikk begge bil , jeg yaris hun Audi ) Min søster bor i en leilighet som mor og far eier på Majorstua , hun betaler kun en symbolsk leie på 3000 kr for å bo der og kan derfor bo på 60 kvm på beste Majorstua og ikke jobbe mer enn 50% Jeg bodde i samme lelighet da jeg studerte ogbetalte det samme som henne . Men måtte flytte ut av den når jeg fikk fast jobb.Anonymous poster hash: cefc4...877 Bu hu. Virker ikke som om dere har lidd noen nød noen av dere. 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #15 Skrevet 23. mars 2014 TS her... Jeg tenker ikke på forskjellsbehandling som at min søster eller bror fikk penere bil enn meg å enn slikt svada... Jeg tenker på grov forskjellsbehandling... Mor kaller meg utakknemmelig drittunge hvis jeg noen gang har gått i mot henne... Da ikke i forhold til forskjellsbhenaling, men enke ting. Som dere skjønner tørr ikke jeg å nevne det for hun vil benekte det og sikekrt ignorere meg i flere mnd... Da jeg var 18 år fikk hun en regning i postkassen sin (jeg bodde for meg selv men hadde folkereg adresse hos henne) en purring på en tlf regning... da ba hun meg endre adresse fordi hun ikke ville ha noen som kom der å hentet tingene dere fordi jeg ikke betalte regningene mine.... Min søster er 20 å får betalt sin av dem ennå... Da hun fikk bil gnidde dem det opp i ansiktet mitt. Det virker som de prøver å gjøre meg sjalu... Meg å min andre søsken flyttet til far da vi var mindre fordi vi hadde problemer med mor som brukte oss som hakke kylling. Anonymous poster hash: 4aba1...8ba 1
Gjest Whitestripes Skrevet 23. mars 2014 #16 Skrevet 23. mars 2014 Jeg behandler selvfølgelig barna mine forskjellig, da de er forskjellige. Men jeg er like glad i dem begge to, og prøver å være rettferdig.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #17 Skrevet 23. mars 2014 TS her... Jeg tenker ikke på forskjellsbehandling som at min søster eller bror fikk penere bil enn meg å enn slikt svada... Jeg tenker på grov forskjellsbehandling... Mor kaller meg utakknemmelig drittunge hvis jeg noen gang har gått i mot henne... Da ikke i forhold til forskjellsbhenaling, men enke ting. Som dere skjønner tørr ikke jeg å nevne det for hun vil benekte det og sikekrt ignorere meg i flere mnd... Anonymous poster hash: 4aba1...8ba Men du har jo ikke noe å tape på å om din mor skulle ignorere deg..? Hun virker ikke som noen god mor uansett. Jeg opplever at min mor liker meg bedre enn min søster. Men hun forskjellsbehandler likevel ikke materielt, og ikke ellers heller i noen særlig grad, utenom at moren min og jeg snakker litt mer sammen enn hun og min søster. Men det er jo søsteren min som i stor grad har lagt opp til det, ved at hun er så innesluttet. Anonymous poster hash: 62daf...8bc
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #18 Skrevet 23. mars 2014 Jeg har to jenter, og de har to helt forskjellige personligheter. Veldig ulike. Så jeg må behandle de ulikt på oppdragelse pga ho ene er vrang og tverr og trenger litt strammere tøyler, menst ho andre er veldig grei og hører etter og ikke noe styr (tennåringer) Men jeg er like glad i de, og prøver å være rettferdig å gi likt. Forskjellsbehandlig er noe av det værste jeg hører om, så jeg prøver så godt jeg kan at ting skal være likt og rettferdig. Men oppdragelsen den må være etter hvordan barnet er. Anonymous poster hash: bb9fa...442
Snakkis Skrevet 23. mars 2014 #19 Skrevet 23. mars 2014 Men du har jo ikke noe å tape på å om din mor skulle ignorere deg..? Hun virker ikke som noen god mor uansett. Jeg opplever at min mor liker meg bedre enn min søster. Men hun forskjellsbehandler likevel ikke materielt, og ikke ellers heller i noen særlig grad, utenom at moren min og jeg snakker litt mer sammen enn hun og min søster. Men det er jo søsteren min som i stor grad har lagt opp til det, ved at hun er så innesluttet. Anonymous poster hash: 62daf...8bc Kankje hun merker at din mor liker deg bedre å har derfor blitt innesluttet?
Snakkis Skrevet 23. mars 2014 #20 Skrevet 23. mars 2014 Jeg har to jenter, og de har to helt forskjellige personligheter. Veldig ulike. Så jeg må behandle de ulikt på oppdragelse pga ho ene er vrang og tverr og trenger litt strammere tøyler, menst ho andre er veldig grei og hører etter og ikke noe styr (tennåringer) Men jeg er like glad i de, og prøver å være rettferdig å gi likt. Forskjellsbehandlig er noe av det værste jeg hører om, så jeg prøver så godt jeg kan at ting skal være likt og rettferdig. Men oppdragelsen den må være etter hvordan barnet er. Anonymous poster hash: bb9fa...442 Hun ener er det sorte får mens den andre er en snill liten engel.. skjønner... ! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå