Gå til innhold

Hvor mye rødt kjøtt i uken/pr dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er det ok å spise av rødt kjøtt? Spesielt når jeg vil ned i vekt?

Anonymous poster hash: d1c8b...37d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe galt med rødt kjøtt så lenge du velger rent kjøtt og ikke brenner det. Biff er like sunt som kylling for eksempel. Det er bearbeidet kjøtt du skal passe deg for.

Anonymous poster hash: d85be...5b9
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe galt med rødt kjøtt så lenge du velger rent kjøtt og ikke brenner det. Biff er like sunt som kylling for eksempel. Det er bearbeidet kjøtt du skal passe deg for.

Anonymous poster hash: d85be...5b9

Vel, det er det slett ikke enighet om. Alle internasjonale offisielle kostholdsråd anbefaler å redusere inntaket av kjøtt og spesielt rødt kjøtt.

Jeg skjønner ikke hvorfor alle må promotere sine egne kostholdsfilosofier her som ikke er allment akseptert, og uten forbehold.

Anonymous poster hash: 62eb2...1e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rødt kjøtt er ikke anbefalt

Anonymous poster hash: 5c346...cd0
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rødt kjøtt er ikke anbefalt

Eller sunt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mindre enn 500 g rødt kjøtt i uken er anbefalt. Dette inkluderer også bearbeidede produkter (pålegg, pølse, karbonader osv) av rødt kjøtt.

Anonymous poster hash: 00a14...6b8

Skrevet

Hvis du vil ned i vekt, må du ha kaloriunderskudd. Det gjør det lettere å holde seg til dietten og du vil føle deg frisk og opplagt og ikke miste unødvendig mye muskler, om du får i deg tilstrekkelig fett, protein og karbohydrat, vann, fiber, vitaminer og mineraler, samt at maten smaker. Variert kost som du liker gjør det lett å oppnå dette. Kjøtt er en god kilde til mange viktige næringsstoffer. Hvis du spiser så mye kjøtt at du fremdeles får i deg det du trenger av de næringsstoffene kjøtt ikke inneholder, spiser du passe mengde.

Skrevet

Vel, det er det slett ikke enighet om. Alle internasjonale offisielle kostholdsråd anbefaler å redusere inntaket av kjøtt og spesielt rødt kjøtt.

Jeg skjønner ikke hvorfor alle må promotere sine egne kostholdsfilosofier her som ikke er allment akseptert, og uten forbehold.

Anonymous poster hash: 62eb2...1e1

Det er politisk aksept for gi slike råd. Det betyr ikke at de er riktige. Studiene de baserer seg på grupperer rødt kjøtt sammen med prosessert kjøtt (siden rødt kjøtt ofte er det).

Chris Kresser skrev nylig om en studie som så på sammenheng mellom rødt kjøtt og diabetes: http://chriskresser.com/does-red-meat-cause-inflammation-and-impaired-glucose-metabolism

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...