Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært ufør en tid og vurderer å begynne i jobb igjen. Er i mye bedre form.

Problemet ligger i at for at jeg skal ha det samme utbetalt som på ufør, må jeg ha nærmere 200 kr timen i 100% jobb..

Har ingen utdannelse og lurer på om det fins noen slike jobber som ikke er altfor vanskelige å få? Kan jo ta opplæring i jobben om det trengs.

Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: e2c0e...a70
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen arbeidserfaring fra før?

Anonymous poster hash: 2d823...c71

AnonymBruker
Skrevet

Lite...hadde eget firma som gikk strykende til jeg ble syk...drev med import og hadde meget god lønn.

Skrevet

Hvis du har hatt eget firma så har du mye god erfaring å bruke videre. Søk etter jobber som passer med erfaringen din og vær tålmodig så vil du se at du klarer å få en ålreit betalt jobb

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har hatt eget firma så har du mye god erfaring å bruke videre. Søk etter jobber som passer med erfaringen din og vær tålmodig så vil du se at du klarer å få en ålreit betalt jobb

Jeg har egentlig null erfaring med dette. Hadde agentur på et produkt som solgte som det suste til jeg ble syk. Agenturet er nå overtatt av andre. Man kan si jeg mistet gullegget. Får aldri til noe sånt igjen...

Alternativet er jo bare å fortsette som ufør...kanskje ta en deltidsstilling...

Skrevet

Kommer det ikke en ny regel fra neste år om at uføre skal få lov til å jobbe det de orker ved siden av uføretrygd uten trekk? Eller har jeg misforstått grundig?

AnonymBruker
Skrevet

Kommer det ikke en ny regel fra neste år om at uføre skal få lov til å jobbe det de orker ved siden av uføretrygd uten trekk? Eller har jeg misforstått grundig?

Inntil 0,4 G, overskytende gir fratrekk.

Det hadde jo vært spesielt om en får full uførepensjon og full lønn fra full jobb, synes du ikke?

Anonymous poster hash: 48371...da2

• Liker 1
Skrevet

Inntil 0,4 G, overskytende gir fratrekk.

Det hadde jo vært spesielt om en får full uførepensjon og full lønn fra full jobb, synes du ikke?

Jepp jeg stusset over det tidligere, så jeg misforstod tydeligvis. Men jeg skal lese det en gang til. Kan du si meg hva O,4 G tilsvarer?

Skrevet

"Det foreslås nå et system der uføre kan jobbe så mye de vil, uten å miste retten til den uføretrygden de har fått innvilget. Dette er en ny rettighet som skaper trygghet for den enkelte, og legger til rette for at uføre kan arbeide så mye som helsa tillater. I dagens system er det slik at det å arbeide litt ekstra kan føre til at uføregraden blir revurdert; det vil ikke lenger skje i det nye systemet."

Det var her jeg misforstod. Å jobbe. Så mye man vil uten å miste rettighet til uføretrygd er jo ikke det samme som å ikle bli trekt i lønn... sukk.

Ts, jeg er på AAP og har en timebetaling på over 300 kr timen ved å jobbe fast for et firma som selvstendig næringsdrivende i ENK, jobber dog få timer. Tjener altså over det dobbelte (pr.time) enn jeg tjente i statlig sektor.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp jeg stusset over det tidligere, så jeg misforstod tydeligvis. Men jeg skal lese det en gang til. Kan du si meg hva O,4 G tilsvarer?

Grunnbeløpet er 85245 kr, så da er det bare å gange det med 0,4.

Gjest Tingelinling
Skrevet

Du kan jo begynne på en utdanning? Det gir deg bedre muligheter i arbeidsmarkedet. I tillegg kan du velge en utdanningsretning som gir jobber som ikke fører til belastninger ift lidelsen som har ført til uføretrygd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...