Gå til innhold

Lekesaks til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter en lekesaks i plastikk, til barn. Skal brukes i frisørlek i barnehagen, og det er veldig viktig at de IKKE kan klippe av seg håret! ;)

Har sett på ebay, men finner ikke noe. Finner mange plastikksakser, men alle er til papir, og da frykter jeg at de "virker" på hår også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så lurt? Hva om de ved en feil finner en ordentlig saks og leker frisør? Kan de ikke lekeklippe med fingrene?

Jeg ser for meg en avdeling skampklipte unger. :-)

AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde en plastikksaks da jeg var lita, som funket fint på papir. Men det var fysisk umulig å klippe håret med den.

Anonymous poster hash: c50f4...2fd
Skrevet

Er det så lurt? Hva om de ved en feil finner en ordentlig saks og leker frisør? Kan de ikke lekeklippe med fingrene?

Jeg ser for meg en avdeling skampklipte unger. :-)

Jeg har tenkt tanken, men min erfaring er at barn er fullt i stand til å skille mellom lek og virkelighet. Dessuten kommer jeg til å forklare dem at denne saksen kan vi bruke til å klippe i håret, men denne saksen (virkelig saks) må vi aldri klippe i håret med. Og når Kjemi i barnehagen har sagt det, ja, da er det skrevet i stein! ;) Og enkelte unger vil nok klippe seg i håret uansett. Det skjer som regel hjemme, for i barnehagen er de alltid under oppsyn når de bruker saks. I hvert fall der jeg har jobbet.

jeg hadde en plastikksaks da jeg var lita, som funket fint på papir. Men det var fysisk umulig å klippe håret med den.

Anonymous poster hash: c50f4...2fd

Kanskje jeg skal prøve å bestille en slik da. De koster jo ikke allverden på ebay, akkurat...

Gjest chiki
Skrevet

Kjøpte en pakka med 3 sakser i plastikk for 20-30 kr i en leketøysbutikk, de kan kun klippe papir

Skrevet

Det er nå uansett ikke vanskelig å runde av eggen litt om saksene mot formodning skulle fungere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...