Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sykle Rallarvegen i slutten av juni, sammen med noen venner.

Noen som har tips til hvor man bør stoppe overnatte etc. Tar med telt og starter sykleturen på Haugastøl. Vi satser på å sykle til Flåm, med en dags opphold på Finse. Er det lurt??

Tips mottas med takk, da ingen av oss har sykla der før. :hoppe:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi syklet litt lenger enn til Finse første dagen, men det går sikkert greit å stoppe på Finse. (Jeg husker ikke helt tid/avstander nå..)

Men er det ikke litt tidlig allerede i slutten juni? Jeg ville heller anbefale august. Det er tungt å dra syklene over snøskavlene. Jeg var der i slutten av juli, og har hørt av andsre som har vært der i august at det var mindre snø.

Ellers er det ingen problem å finne et sted å slå opp telt.

Men dere bør ha prøvd å sykle noen sykkelturer på minst to timer. Det er greit å ha prøvd å sitte på sykkelen over lengre tid - ikke bare syklet "mye" (men egentlig mange korte turer..).

Gjest Jamila
Skrevet

Vi sykla hele turen, fra Haugastøl ned til Flåm, på en dag. Tok hele dagen, starta vel rundt 11 om morgenen. Ingen av oss hadde noe særlig sykkelerfaring fra før--og vi hadde en kjempetur! Anbefales, det er Norge på sitt vakreste!!

Turen fra Haugastøl og opp til Finse er vel en 27 km om jeg ikke husker feil. Den tøffeste turen er fra Finse og opp til toppen. Hvis jeg skulle lagt inn en overnatting hadde jeg gjort det et stykke videre fra Finse, sånn omtrent ved Hallingskreid eller Myrdal.

Husk godt tøy, det kan være kaldt på fjellet så noe vindtett og votter er nødvendig. Sykkelsete av gele kan også anbefales...

God tur! Rallarvegen er flott!

Skrevet
Vi sykla hele turen, fra Haugastøl ned til Flåm, på en dag. Tok hele dagen, starta vel rundt 11 om morgenen. Ingen av oss hadde noe særlig sykkelerfaring fra før--og vi hadde en kjempetur! Anbefales, det er Norge på sitt vakreste!!

Turen fra Haugastøl og opp til Finse er vel en 27 km om jeg ikke husker feil. Den tøffeste turen er fra Finse og opp til toppen. Hvis jeg skulle lagt inn en overnatting hadde jeg gjort det et stykke videre fra Finse, sånn omtrent ved Hallingskreid eller Myrdal.  

Husk godt tøy, det kan være kaldt på fjellet så noe vindtett og votter er nødvendig. Sykkelsete av gele kan også anbefales...

God tur! Rallarvegen er flott!

Jeg ville også syklet forbi Finse første dagen, så ned til Flåm neste dag. (Pass på at bremsene er i orden!)

Vi hadde ikke med oss mye klær. Været var så bra at vi syklet i shorts og bikini-overdel! Jeg vil anbefale å ha sykkelhansker, så blir ikke hendene så såre.

Skrevet

Hvor kan man overnatte underveis?

Skrevet

Telt? :wink:

Skrevet

Det er vel overnattingsmuligheter (inne) både på Finse og Flåm, Myrdal er eg ikkje heilt sikker på. Om det ikkje er snø, trur eg ikkje det tar lengre enn ca 5 t. frå Finse til Flåm. God tur!!

Ps. trur rallarvegen har eigne nettsider, der du kan stikke inn og sjekke om det er snø i veien. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...