AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #1 Skrevet 22. mars 2014 http://www.nyhetsspeilet.no/2013/01/eiscat-og-haarp-er-ferdigstilt-som-vapen-i-2013/ Anonymous poster hash: ebcfb...3b0
Gjest Offensive Pie Skrevet 22. mars 2014 #2 Skrevet 22. mars 2014 Fra Nyhetsspeilet? Jeg har ikke lest artikkelen, men nei. Det er ikke sant. 15
LukaFrost Skrevet 22. mars 2014 #3 Skrevet 22. mars 2014 Man kan vel strengt tatt ikke tro på noe fra Nyhetsspeilet. 8
debattanten Skrevet 22. mars 2014 #4 Skrevet 22. mars 2014 Nyhetsspeilet er en side hvor ingenting kan regnes som troverdig 7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #5 Skrevet 22. mars 2014 ok, men hva med innholdet i artikkelen...Har dere hørt om dette noen? Anonymous poster hash: 0ba0d...f80 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #6 Skrevet 22. mars 2014 Nyhetsspeilet er egentlig et veldig treffende ord på hva de driver med. De mener som regel alltid det motsatte. Anonymous poster hash: 097f3...609 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #7 Skrevet 22. mars 2014 Hahaha, herregud. Noen folk. Anonymous poster hash: e77f0...a94
Muscae Skrevet 22. mars 2014 #8 Skrevet 22. mars 2014 Dette er konspirasjonsteorier. Konspirasjonsteorier er kjent for å være veldig detaljerte, så de skal virke mer troverdige. De bruker også ofte bilder som er manipulerte/utydelige, for å underbygge "fakta" som de presenterer. 3
Gjest auroravictoria Skrevet 22. mars 2014 #9 Skrevet 22. mars 2014 Hahaha, herregud. Noen folk. Anonymous poster hash: e77f0...a94 Sier jeg også. Tenk at folk går å tror på slike ting? Finnes de? Stakkars mennesker........ 1
Desertflower Skrevet 22. mars 2014 #10 Skrevet 22. mars 2014 ok, men hva med innholdet i artikkelen...Har dere hørt om dette noen? Anonymous poster hash: 0ba0d...f80 De er konspirasjonstullinger. Jeg bor noen kilometer fra EISCAT anlegget i Ramfjorden, kunne jo ha spurt om å få ta bilder, hadde jeg sikkert fått lov til. Men det hadde ikke konspiratullingene godtatt, og så hadde de kalt meg for paid shill på toppen av det hele. 1
Mann 42 Skrevet 22. mars 2014 #11 Skrevet 22. mars 2014 Fra Nyhetsspeilet? Jeg har ikke lest artikkelen, men nei. Det er ikke sant. Det var min første tanke, også. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #12 Skrevet 22. mars 2014 Hva er greia med dette nettstedet? Anonymous poster hash: c1a3a...507
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #13 Skrevet 22. mars 2014 Nei la oss heller bare tro på alt vi ser på tv2 nyhetene! Anonymous poster hash: 59811...d9e 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #14 Skrevet 22. mars 2014 Nei la oss heller bare tro på alt vi ser på tv2 nyhetene! Anonymous poster hash: 59811...d9e Ja. En seriøs nyhetsaktør gir nok bedre nyheter enn de lunefulle innfallene til de psykiatriske tilfellene på nyhetsspeilet. Har det slått disse tullingene at aktørene i nyhetsmarkedet faktisk konkurrerer med hverandre, og at de derfor ville ha all interesse av å avsløre om noen sensurerte og fusket? Om norske myndigheter sensurerer, så skulle vi fortsatt få usensurerte nyheter fra stater som ikke har interesse av å samarbeide med oss.Anonymous poster hash: 0d056...7e9 4
Heart Skrevet 23. mars 2014 #15 Skrevet 23. mars 2014 http://www.nyhetsspeilet.no/2013/01/eiscat-og-haarp-er-ferdigstilt-som-vapen-i-2013/ Anonymous poster hash: ebcfb...3b0 Her er problemet: "Nyhetsspeilet" har INGEN filtre for hvem som kan skrive der. Det er ingen kildekontroll eller -kritikk, ingen faktasjekk, ingenting overhodet. Det betyr ikke i seg selv at alt som står der må være tull, men det betyr at alle mulige typer vanvittig vås kan stå der, så lenge noen skriver det og sender inn en artikkel. Siden Nyhetsspeilet publiserer hva som helst, vil alle konspirasjonsteoretikere og mennesker med paranoide vrangforestillinger flokke til dette nettstedet, fordi de kan få publisert stoffet sitt der. Dette betyr igjen at seriøse skribenter IKKE vil publisere der, fordi ingen seriøse journalister eller artikkelforfattere ønsker å bli assosiert med useriøst vrøvl. Resultatet vil nødvendigvis måtte bli en nettside med utelukkende vås og tull. Når det gjelder den aktuelle artikkelen, er den så full av paranoia, udokumenterte påstander og direkte anti-vitenskapelige påstander at man kan få vondt i hodet av mindre. Den påstår f.eks. at man kan varme opp atmosfæren over hele jorden merkbart med et radaranlegg. Jeg vil minne om at solen, med sin ikke ubetydelig kraft, klarer å få lufttemperaturen opp i rundt 50 grader noen ytterst få steder, forutsatt at solvarmen er høyst ujevnt fordelt. Spør deg selv: Hvor mange tusen atomkraftverk ville man da trenge for å drive et radaranlegg som skulle kunne overgå dette? Og hvordan skulle det kunne varme opp atmosfæren hvor som helst? Er ikke selve kloden i veien for all atmosfære på den andre siden? Det påstås faktisk at jordens krumning ikke er til hinder for radarsignaler, noe som nok kommer som en overraskelse på flygeledere og piloter verden over. Artikkelforfatteren påstår også at anlegget vil ha effekt helt til månen, som: a) er VELDIG langt borte, og b) ikke har noen atmosfære i det hele tatt. Jeg leste videre helt til forfatteren lirte av seg at radiobølgene gjør "atomene ionisert" (nope), og at det derfor oppstår "radioaktiv stråling" (dobbelt-nope). Å påstå dette er bortimot fullstendig idioti, og jeg antar at forfatteren også er bekymret for den "radioaktive strålingen" som oppstår når man tar av seg en genser og ioniserte atomer skaper statisk elektrisitet i håret, For ikke å snakke om radiobølgene som varmer maten i mikrobølgeovnen; den maten må jo være livsfarlig å komme i nærheten av, for ikke å snakke om å spise. Jeg har vondt for å tro at man virkelig kan mene alt dette, og samtidig være mentalt frisk. 14
Guybrush Skrevet 23. mars 2014 #16 Skrevet 23. mars 2014 Innimellom lurer jeg på hvor det er blitt av evnen til å tenke rasjonelt og ikke minst ha en dose sunn skepsisisme i forhold til informasjon man får fra andre. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #17 Skrevet 23. mars 2014 Om norske myndigheter sensurerer, så skulle vi fortsatt få usensurerte nyheter fra stater som ikke har interesse av å samarbeide med oss.Anonymous poster hash: 0d056...7e9 Vestlige media er ekstremt sensurert, og gir et ytterst urealistisk bilde av verden. De aller fleste nordmenn har et helt håpløst forkvaklet syn på verden og hvordan den fungerer, fordi de aller fleste nordmenn faktisk på alvor TROR på det som kommer på norsk TV, og faktisk for alvor TROR på det som står i norske aviser. Det er så UFATTELIG, UBEGRIPELIG NAIVT, at man kunne grine. Vi FÅR faktisk usensurerte nyheter fra andre stater - jeg nevner i fleng Venezuela, Syria, Russland, Nord-Korea. Men nordmenn er så ekstremt hjernevasket at de ikke tror på disse nyhetene. De som vil vite litt om hva som skjer i verden i dag, kan for eksempel lese Russia Today, Corbett Report, Voltaire.net, Boiling Frog, Antiwar.com, Paul Craig Roberts, Zerohedge osv. Men de aller fleste nordmenn er fullstendig innelåst å sin egen boble og foretrekker å leve i uvitenhet. Anonymous poster hash: 01218...baa 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #18 Skrevet 23. mars 2014 Jeg var psykotisk en gang. Da fikk jeg det for meg at jeg var lege som jobbet på den lukkede avdelingen jeg var innlagt på. Om jeg hadde fått vært psykotisk hjemme, over lengre tid, så hadde jeg sikkert klart å lire av meg noen helt usammenhengende artikler om noe som jeg "trodde" på. Sånn er det å være psykotisk, man mister kontakten med virkeligheten. Jeg vil tro at en del av de som skriver på den siden burde vært innenfor psykiatrien, med terapi og medisiner. Anonymous poster hash: 6da27...16a 3
Guybrush Skrevet 23. mars 2014 #19 Skrevet 23. mars 2014 Vestlige media er ekstremt sensurert, og gir et ytterst urealistisk bilde av verden. De aller fleste nordmenn har et helt håpløst forkvaklet syn på verden og hvordan den fungerer, fordi de aller fleste nordmenn faktisk på alvor TROR på det som kommer på norsk TV, og faktisk for alvor TROR på det som står i norske aviser. Det er så UFATTELIG, UBEGRIPELIG NAIVT, at man kunne grine. Vi FÅR faktisk usensurerte nyheter fra andre stater - jeg nevner i fleng Venezuela, Syria, Russland, Nord-Korea. Men nordmenn er så ekstremt hjernevasket at de ikke tror på disse nyhetene. De som vil vite litt om hva som skjer i verden i dag, kan for eksempel lese Russia Today, Corbett Report, Voltaire.net, Boiling Frog, Antiwar.com, Paul Craig Roberts, Zerohedge osv. Men de aller fleste nordmenn er fullstendig innelåst å sin egen boble og foretrekker å leve i uvitenhet. Anonymous poster hash: 01218...baa Hehe. "vi får ikke vite alt via media i vesten men om du derimot leser statlig styrte nyheter fra mer totalitære undertrykkende regimer så er de garantert til å stole på" Tror du har dratt "an enemy of my enemy" tankegangen litt langt. Ironisk at du får i den samme fella du anklager andre for å tilhøre. Du er typen som ville hørt på Goebbels istedet for amerikanske aviser forstår jeg. Drt går faktisk ann å finne ut ring selv med sunn fornuft og kritisk tankegang. Og for å si det sånn. Selv CNN er mer troverdige enn press tv og RT. Personlig foretrekker jeg å ikke stole blindt på noen av dem. I motsetning til deg. 2
jabx Skrevet 23. mars 2014 #20 Skrevet 23. mars 2014 Hva er greia med dette nettstedet? Et av landets mest suksessrike trolleprosjekter. De har trollet folk lenge, og de ler rått av alle de naive tullingene som tror på det de kommer med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå