AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #1 Skrevet 22. mars 2014 Hei! Har veldig lyst til å overraske kjæresten med tre-retters i kveld. Han spiser "alt", bare ikke kjøtt, så jeg kan i grunn lage alt mulig bortsett i fra kjøtt og jeg vet det vil falle i smak. Jeg har naturligvis tenkt meg ut noen retter, men det hadde vært hyggelig med litt innspill da jeg ønsker å gjøre meg flid og imponere han litt ekstra. Min ide: Forrett: Løksuppe med hjemmelagede friterte løkringer som "pynt" på toppen. Middag: Erte- og bønnesalat med hjemmelaget løkdressing(finhakket løk, sitronjuice, rømme og litt sprø løk for litt ekstra crunch) "Dessert": Hjemmelaget ostepopp(han er ikke spess glad i søte desserter) med løkkrydder Serveres med hans favorittøl. Han ELSKER løk, må jeg bare ha sagt. Syntes det var en litt original tre-retters, men ganske sunn, og ikke minst vegetarisk. Blir det litt mye av det samme, eller høres det spennende og litt tøft/annerledes ut? På forhånd takk Anonymous poster hash: bfbe5...740
ekkoet Skrevet 22. mars 2014 #2 Skrevet 22. mars 2014 Jeg skulle til å komme inn her og anbefale hvitløksscampi, biff og creme brulee. Men jeg ser at jeg og typen din ikke er fra samme verden når det kommer til mat. Er vanskelig å foreslå noe når forslaget ditt ligger så langt unna alt jeg kunne tenke meg. Løksuppe kan nok være godt. Middagen høres ikke ut som en middag i mine ører, men noe man har ved siden av middagen. Løk her og ja. Jeg skjønner hvorfor du skriver "dessert" på den måten - det høres mer ut som ettersnacks - med løk. Men er det det han liker så er det det han liker, så ikke ta det jeg skriver som kritikk. Men jeg ser at det er veldig vanskelig å foreslå noe uten kjøtt eller søtt til dessert. Kort oppsummert - forretten høres god ut, middagen høres litt lite middag ut og desserten litt utradisjonell. Øl er aldri feil. Tar dere desserten i soafen da, eller serverer du ostepop på en tallerken ved middagsbordet? (det blir ikke mye gass i magen med løk, løk, bønner, erter, løk, sprø løk, ostepop, løk og øl?) 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #3 Skrevet 22. mars 2014 Med mindre kjæresten din er veldig glad i løk, ville jeg ha prøvd å unngå å la løken dominere i alle rettene. Desserten høres ikke ut som en dessert, men heller som noe du kunne ha servert som snacks senere på kvelden? Noen ideer til andre retter: Forretter: - Lag tynne, små omeletter og grill asparges som du vikler inn i de tynne, små omelettene. - Tomatsuppe (hjemmelaget), gjerne med litt røde linser i Hovedretter: - Grønnsakslasagne med grillet aubergine og linser. - Risotto med grønne erter (ikke bruk hermetiske) - Bønneburgere (se oppskrifter på Veganmisjonen, f.eks) med ovnsbakte poteter (eller søtpoteter), tsatsiki og en salat eller brokkoli som tilbehør. - Quiche med karamellisert løk, rødbeter og feta. Desserter: Om han ikke er noe dessertmenneske, ville jeg ha prøvd noe ganske friskt med mye frukt - Fersk ananas med myntesukker (bland sukker og fersk mynte i en morter, og strø over ananasen) - Panna cotta (husk å bruke agar agar!) og skogsbærsaus. - Jordbær eller andre bær med litt vaniljeis av god kvalitet - Epleterte (halv butterdeigplate per person, kjevle den ut, legg på epleskiver, strø over litt brunt sukker og ceylon-kanel, stek i ovnen), gjerne med en kule vaniljeis. Anonymous poster hash: 3d437...89d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå