Gå til innhold

Erter - for noe oppskrytt gørr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Erter har plutselig blitt in, og det reklameres for at det er fiberrikt og sunt for kroppen. På fitnessblogger og Instagram bugner det av retter med erter. Både gule og grønne. Jeg må virkelig bare få sagt at jeg ikke forstår denne hypen, for erter gjør en bare oppblåst og uggen i magen ved høyt inntak.

Dere har sikkert sett at fitness-jenter lager brownies av sorte bønner, kaker av søtpotet ++, men nå har det altså kommet "vanilla peas cake" på sosiale medier. Høres forlokkende og himmelsk ut, men.. Den inneholder store mengder erter, egg, vaniljefrø, stevia og kikertmel for å binde det sammen. Høres dette godt ut??? Nei! Jeg tipper at disse jentene får store mageproblemer etter de har inntatt en slik en rett, og nærmest gørter seg ut av treningstightsene deres. Det vil jo lufte død og fordervelse av dem, for ikke å glemme at dassen kan bli tett av den fiberrike driten de trøkker ut. Det vil jo sive erte/egge-luft ut i hele huset om denne trenden skal fortsette.

Enlighten me.

Anonymous poster hash: 56268...3a5
  • Liker 4
Skrevet

haha ler:D

• Liker 1
Skrevet

Haha, ler jeg også. Lol.

Skrevet (endret)

.

Endret av Gullrose
Skrevet

Jeg elsker erter, men lager all mat fra bunnen da... man fiser ikke av mat laget fra bunn.

Skrevet

Baker man f.eks. brød og lager det feil mht. gjær og heving, fiser man.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Er erter in? Det visste jeg ikke. Jaja, da har jeg lært noe nytt idag også. :P Uansett smaker erter helt grusomt. Æsj! Erter er satans verk!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg elsker erter, men lager all mat fra bunnen da... man fiser ikke av mat laget fra bunn.

Hva om man lager ertesuppe fra bunn?

Er erter in? Det visste jeg ikke. Jaja, da har jeg lært noe nytt idag også. :P Uansett smaker erter helt grusomt. Æsj! Erter er satans verk!

De små posene med smackserter fra... bama? er det ingenting å si på. Veldig veldig gode.

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Hva om man lager ertesuppe fra bunn?

Hvis du bløtlegger ertene over natten og skyller bløtleggingsvannet godt av, så fiser du mindre...

Ertesuppe er jo så godt at jeg kan leve med litt luftavgang.Det samme gjelder ertestuing. :)

Ellers liker jeg erter. Kikerter i form av falafel eller hummus er snadder. Eller i karriretter. Eller tørket med litt salt som snacks. Kjempegodt!

Sukkererter varmet i litt meierismør er snadder, det samme ertepeiser. Rå i salar, kokt som tilbehør.

Jeg kan rett og slett ikke helt forstå meg på folk som ikke liker erter. Det er jo så godt. :ler:

:heks:

:heks:

Gjest crazycatlady
Skrevet

Hva om man lager ertesuppe fra bunn?De små posene med smackserter fra... bama? er det ingenting å si på. Veldig veldig gode.

Sukkererter er noe annet ja, de er gode. Men vanlige gule og grønne erter, sånne som fins i bla grønnsaksblandinger og hermetikk smaker crap. Jeg elsker grønnsaker generelt, men takler ikke erter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne innvitere TS på middag hvor det kun vil bli servett søtpotet og erter. :)

Anonymous poster hash: c810d...67a

• Liker 2
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg ser poenget med tråden, m en må bare få si at erter som hermetikk smaker pyton. Frosne erter går bra.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...