Gå til innhold

Overvektig venninne som har "sett lyset" liker å kritisere meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Jeg har en venninne som de siste fire månedene har begynt å trene og spise "sunt", og av en eller annen grunn liker hun å kritisere meg og hva jeg spiser. Jeg er veldig tynn og spiser relativt sunt. Har dager hvor jeg velger matvarer som er litt usunne, og hvorfor skulle jeg ikke gjort det? Jeg er ikke helt nazi, spiser sunt og trener fem dager i uka, så 1-2 dager i uka blir det litt boller og muffins. Slik som de fleste så spiser jeg litt usunt nå og da, men denne venninna liker å påpeke hvis jeg spiser noe usunt og forteller meg at hvor mye kalorier det er i det jeg spiser, hvor dårlig og usunt det er. Det er greit å si i fra i blant, ikke noe i mot det, men når det skjer alltid så blir det litt slitsomt - og spesielt siden jeg jo er ganske sunn og aktiv i hverdagen. 3 boller maks to dager i uka er ikke all verdens, og hvis jeg har det travelt blir det gjerne en calzone på Deli De Luca.
Hun trener fire dager i uka, sier ofte at hun er aktiv, og de gangene jeg gir henne råd eller ber henne ta trappene sammen med meg istedenfor heis, blir hun mutt og sier at det orker hun bare ikke hun som trener fire dager i uka.
Et eksempel: På tordag spiste jeg 2 rosinboller til lunsj og denne venninna måtte så klart si hvor usut det var og at jeg må da spise noe annet (jo, takk, jeg spiser sunne lunsjer, men par dager i uka blir det boller hvis jeg ikke har lyst på noe annet). To timer senere har vi tatt en liten pause og da spiser hun 8 fine rundstykker med massse jordbærsyltetøy med tilsatt sukker. Sa ingenting i fra om dette, men syns det er merkelig og dobbeltmoralsk. Hvorfor skal hun absolutt påpeke når jeg spiser noe usunt, men gjør det selv med den største selvfølge når hun har lyst på det, noe som jo er greit, men hvorfor si i fra når jeg gjør det?

Anonymous poster hash: fd4a8...e76
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be henne passe sine egne saker. På en litt fin måte, selvfølgelig. :-)

• Liker 18
Skrevet

To timer senere har vi tatt en liten pause og da spiser hun 8 fine rundstykker med massse jordbærsyltetøy med tilsatt sukker. Sa ingenting i fra om dette, men syns det er merkelig og dobbeltmoralsk.

Dette er ikke bare merkelig og / eller dobbeltmoralsk, det er villt.

Hvordan i helvete har hun plass til ÅTTE rundstykker etter hverandre?

• Liker 21
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Det hadde søren meg ikke jeg sagt på en fin måte til noen som stadig kritiserte meg, men selv mesket seg med både det ene og det andre. Hun skal sannelig være forsiktig med hva hun sier til andre, når hun selv er overvektig.

Endret av Arabella
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også overvektig, men å få i meg 8 rundstykker med syltetøy, DET hadde jeg aldri klart å få til!

Anonymous poster hash: a8216...f64
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her må du rett og slett være ærlig. Spør henne hvorfor hun absolutt skal påpeke når du spiser noe usunt, men når hun gjør det selv så gjør det ingenting. Jeg hadde blitt forbanna.

Si at hun burde passe sine egne saker.

Anonymous poster hash: c7c3d...e9c
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jo, har prøvd å si det på en fin\"casual" måte, men hun forstår det ikke. Hun fortsetter å gjøre dette.

Dette er ikke bare merkelig og / eller dobbeltmoralsk, det er villt.

Hvordan i helvete har hun plass til ÅTTE rundstykker etter hverandre?

Hun trener 4 eller 5 dager i uka og da sier hun at hun har enorm appetitt og må ha mat, mens jeg som er veldig tynn og trener 5 dager i uka er skikkelig usunn hvis jeg spiser 2-3 rosinboller.

Det hadde søren meg ikke jeg sagt på en fin måte til noen som stadig kritiserte meg, men selv mesket seg med både det ene og det andre. Hun skal sannelig være forsiktig med hva hun sier til andre, når hun selv er overvektig.

Har lyst til å si det rett ut, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det uten å høres frekk ut.

Anonymous poster hash: bd511...ace

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror hun er mest sint og frustrert på seg selv, som tydeligvis ikke klarer å leve etter sine egne regler. Så da må hun kjefte. Og typisk for mange folk, så kjefter de på andre istedet. En dårlig egenskap.

Anonymous poster hash: 9d831...790

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt forbanna.

Anonymous poster hash: e54f9...8c6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også overvektig, men å få i meg 8 rundstykker med syltetøy, DET hadde jeg aldri klart å få til!

Her må du rett og slett være ærlig. Spør henne hvorfor hun absolutt skal påpeke når du spiser noe usunt, men når hun gjør det selv så gjør det ingenting. Jeg hadde blitt forbanna.

Si at hun burde passe sine egne saker.

Anonymous poster hash: c7c3d...e9c

Men det jeg reagerer på er at hun som er overvektig må selvfølgelig passe på hva hun spiser når hun slanker seg, men jeg som er tynn, hvorfor kan ikke jeg spise noe usunt? Det syns jeg er merkelig, det ikke slik at jeg akkurat trenger å slanke meg. Er heller ikke interessert i å slutte å nyte god og usunn mat en gang i blant.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg tror det beste er at dere ikke 'går så oppå' hverandre.

Dere synes jo begge to å ha litt oppheng i å følge rigid med på hva den andre spiser og trener.

Og så sier du jo bare pent ifra at du klarer helt fint selv å holde orden på ditt eget kosthold.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje hun er sur fordi det ser ut som du kan spise alt du vil uten å legge på deg? Hadde ei venninne som var slik. Tror også det kan være at hun gjør det fordi hun er så vandt med at folk hele Tiden har gjort det samme mot henne og at det er litt godt for henne 'å ta igjen'. Uansett er det ikke akseptabelt.

• Liker 3
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Jo, har prøvd å si det på en fin\"casual" måte, men hun forstår det ikke. Hun fortsetter å gjøre dette.

Hun trener 4 eller 5 dager i uka og da sier hun at hun har enorm appetitt og må ha mat, mens jeg som er veldig tynn og trener 5 dager i uka er skikkelig usunn hvis jeg spiser 2-3 rosinboller.

Har lyst til å si det rett ut, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det uten å høres frekk ut.

"Jeg har prøvd å si fra tidligere, men jeg må kanskje ta det i klartekst. Hva jeg velger å putte i min kropp, er det bare jeg som har noe med. Det er fint at du har funnet noe som funker for deg, men la mine matvaner være i fred. Så skal jeg gjøre deg den samme tjenesten."

Om ikke det funker, så kritiser tilbake.

• Liker 4
Gjest Eurodice
Skrevet

Det er ikke frekt. Det er direkte tale til denne frekke "venninnen" din. Det får hun tåle. Hadde jeg vært i denne situasjonen, ville jeg glatt ha droppet henne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tråder for råd angående "dumme" bestevenninner, bør postes under "Samliv og relasjoner", ikke her.

Anonymous poster hash: 1fa71...03c
  • Liker 1
Skrevet

Du sier du har prøvd å sagt det på en fin måte.

Hvorfor skal du si det på en fin måte? Det hun driver med er jo rett og slett latterlig.

Hadde det vært min veninne hadde jeg sagt noe ala; Kan du slutte å påpeke hva jeg spiser? Jeg vet jo selv hva som er usunt og ikke. Og da jeg hadde sett at hun spiste de rundstykkene hadde jeg sagt; Hvorfor påpekte du nettopp hvor usunt det jeg spiste var også spiser du 8 rundstykker med jordbærsyltetøy selv?

Det er jo ikke vits å pakke det inn noe særlig når hun ikke forstår det uansett. Neste gang hun kommenterer maten så bare si "Kan du slutte med det der?"

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg tror du bare må være dønn ærlig. Ikke pakk det inn så det kan tolkes i alle retninger.

Jeg kan på en måte forstå henne.

Selv har jeg gått ned 30 kilo og sluttet å røyke...og mannen min måtte virkelig sette meg på plass en dag når jeg begynte å rakke ned på røykelukt og på hva han puttet i seg.

Vet ikke hvorfor jeg ble sånn,men det handler nok litt om at når det endelig går opp et lys for meg så vil man at alle andre skal se det også :)

Enda jeg VET hvor irriterende det er :ler:

Så nå har jeg iallefall fått jekket meg ned et par hakk, heldigvis

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det beste er at dere ikke 'går så oppå' hverandre.

Dere synes jo begge to å ha litt oppheng i å følge rigid med på hva den andre spiser og trener.

Og så sier du jo bare pent ifra at du klarer helt fint selv å holde orden på ditt eget kosthold.

Jeg følger ikke med på hva hun spiser og for min del kan hun spise akkurat det hun har lyst på, men jeg legger jo merke til hva hun spiser, og derfor syns jeg det er merkelig at hun er så fæl på å kommentere når jeg spiser usunt, men gjør det samme selv? Hva er poenget?

Kanskje hun er sur fordi det ser ut som du kan spise alt du vil uten å legge på deg? Hadde ei venninne som var slik. Tror også det kan være at hun gjør det fordi hun er så vandt med at folk hele Tiden har gjort det samme mot henne og at det er litt godt for henne 'å ta igjen'. Uansett er det ikke akseptabelt.

Legger ikke på meg lett selv om jeg nyter usunn mat i blant, men det er fordi jeg er ganske aktiv, er ganske tynn fra før av og trener og prøver spiser temmelig sunt i hverdagen (vel, bortsett fra de bollene og ferdigrettene på Deli De Luca nå og da) Jeg kommenterer ikke hva folk spiser, men selvfølgelig legger jeg merke til hva hun spiser, men jeg ser som sagt ikke noe poeng i å kommentere.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg har en venninne som de siste fire månedene har begynt å trene og spise "sunt", og av en eller annen grunn liker hun å kritisere meg og hva jeg spiser. Jeg er veldig tynn og spiser relativt sunt. Har dager hvor jeg velger matvarer som er litt usunne, og hvorfor skulle jeg ikke gjort det? Jeg er ikke helt nazi, spiser sunt og trener fem dager i uka, så 1-2 dager i uka blir det litt boller og muffins. Slik som de fleste så spiser jeg litt usunt nå og da, men denne venninna liker å påpeke hvis jeg spiser noe usunt og forteller meg at hvor mye kalorier det er i det jeg spiser, hvor dårlig og usunt det er. Det er greit å si i fra i blant, ikke noe i mot det, men når det skjer alltid så blir det litt slitsomt - og spesielt siden jeg jo er ganske sunn og aktiv i hverdagen. 3 boller maks to dager i uka er ikke all verdens, og hvis jeg har det travelt blir det gjerne en calzone på Deli De Luca.
Hun trener fire dager i uka, sier ofte at hun er aktiv, og de gangene jeg gir henne råd eller ber henne ta trappene sammen med meg istedenfor heis, blir hun mutt og sier at det orker hun bare ikke hun som trener fire dager i uka.
Et eksempel: På tordag spiste jeg 2 rosinboller til lunsj og denne venninna måtte så klart si hvor usut det var og at jeg må da spise noe annet (jo, takk, jeg spiser sunne lunsjer, men par dager i uka blir det boller hvis jeg ikke har lyst på noe annet). To timer senere har vi tatt en liten pause og da spiser hun 8 fine rundstykker med massse jordbærsyltetøy med tilsatt sukker. Sa ingenting i fra om dette, men syns det er merkelig og dobbeltmoralsk. Hvorfor skal hun absolutt påpeke når jeg spiser noe usunt, men gjør det selv med den største selvfølge når hun har lyst på det, noe som jo er greit, men hvorfor si i fra når jeg gjør det?

Anonymous poster hash: fd4a8...e76

sukk. Kostholdsfanatikere får jeg noja av. Be henne fokusere på seg selv og hennes kosthold og så kan du fokusere på deg selv og ditt kosthold.

Skrevet

Gratulerer. Du hadde sikkert bare klart et halvt, du som har så liten magesekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...