AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #1 Skrevet 22. mars 2014 Tittelen sa det meste; er det noen som har opplevd at kompresjonssokker hjelper mot beinhinnebetennelse? Eventuelt hva hjelper det for? Anonymous poster hash: a25f4...c5b
Supraspinatus Skrevet 22. mars 2014 #2 Skrevet 22. mars 2014 Det hjelper ikke noe mer enn at det kanskje varmer litt opp. Men da ville jeg heller satset på leggvarmere i neopren. Kompresjonssokkers virkemåte er at de gjør at muskelen ikke får unødvendige vibrasjoner som skaper mer irritasjon enn nødvendig. Effekten er ikke veldig stor og de fleste bruker det fordi det føles bra. Det er også samme grunn til at jeg bruker det. I tillegg så sitter de godt på plass, sklir ikke ned, og beskytter leggen mot skraper fra vektstangen.
Krysanti Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Jeg har bare brukt det et par ganger (løping), men har vært strålende fornøyd de gangene. Ikke noe vondt underveis eller etter økten.
carr Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 Jeg brukte kompresjonssokker fast når jeg slet med beinhinnebetennelse og det hjalp veldig under løpeturene/fotballtrening. Men jeg vil vel anbefale å kanskje ta litt pause fra belastningen, sett deg på sykkelen i mellomtiden, og start med å belaste beina sakte, men sikkert etter en liten pause. Jeg unner ingen å ha beinhinnebetennelse, det er noe hærk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå