pingalu Skrevet 22. mars 2014 #1 Skrevet 22. mars 2014 Tittelen sier vel det meste :-) Jeg ser etter en foundation som dekker veldig godt, og som har veldig lyse farger. De lyseste fargene på parfymerier er så godt som alltid for mørke. MAC sin fargetone NC15 passer meg fint, men er ikke like fan av foundationene deres... Pro Longwear foundation er aaalt for tørr/kladdete, den kan jeg faktisk ikke bruke i det hele tatt, ikke med et tonn med fuktighetskrem under engang. Og deres Studio Sculpt blir igjen for fuktig(?), jeg vet ikke helt, den er i allefall laget på en sånn måte at den ikke trekkes inn i huden min og blir bare liggende og skli utenpå, det blir ikke pent. Lyseste i Double Wear fra Estee Lauder er også for mørk, samme med Sensai Kanebo, Lancome osv. Jeg liker veldig godt dekkevnen og finishen til Vichy Dermablend, men igjen, for mørk :-( Synes liksom det er ekstra viktig at fargen er riktig når foundationen skal være såpass dekkende... Ser for meg at kanskje Giorgio Armani, Bobbi Brown og Laura Mercier muligens har farger som er lyse nok, men vet ikke noe særlig om foundationene deres, har de noen gode med BRA dekkevne? Har ikke kviser eller tørr hud, men mye rød/blotchy hud med arr som jeg ønsker å dekke. Noen som har forslag? Blir veldig takknemlig! :-)
Zinnia Skrevet 22. mars 2014 #2 Skrevet 22. mars 2014 Jeg har ikke fått prøvd den selv enda, men har hørt veldig mye bra om MUFE mat velvet +. Andre forslag: Diorskin nude natural glow hydrating makeup Gosh X-ceptional wear i Porcelain Make-up store i Milk, de har versjon både for combo og tørr hud.
Chocoholic Skrevet 22. mars 2014 #3 Skrevet 22. mars 2014 Jeg har veldig (veldig...) lys hud, og bruker 00 Alabastar/0 porcelain fra Bobbi Brown som matcher meg godt. BB har gode foundations, men du finner ikke full dekkevne hos dem - de er mer for en "lahudenvisegjennom-stil". Armani er bra, men går ikke like lyst - jeg bruker nr 2 som er hakket for mørkt, den lar seg jobbe med. De har to fulldekkende som jeg ikke har prøvd selv, men søsteren min har den ene (maestro tror jeg) som dekker samtidig som den ser veldig fin ut på huden. Min egen favoritt for fulldekende er GloMinerals satin liquid som minner meg om Vichy dermablend/EL double wear, men kommer i flere farger og undertoner. Der passer jeg fair-neutral best, og den dekker virkelig alt samtidig som den ser fin ut på huden og holder lenge, og gir meg ikke mer utbrudd. Den kan også tynnes ut slik at du får en mer naturlig finish om du ønsker det. Kan anbefales!
scara Skrevet 22. mars 2014 #4 Skrevet 22. mars 2014 Dainty Doll har lyse farger. Har det tre lyseste, og den mørkeste av de tre er samme farge som standard "Porcelain"
pingalu Skrevet 23. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2014 Takk for svar! Nå har jeg skrevet de ned på lista, for å sjekke ut. Særlig spent på MUFE Mat Velvet +, og Glo Minerals Satin Liquid. Chocoholic, hvordan er den i undertonen? Ser at du skriver fargen heter fair-neutral, så den skal vel være nøytral, men stemmer dette, eller går den mer mot gul eller rosa? Jeg går mer mot gul uten at jeg er veldig gul, og er veldig redd for alt rosa
Chocoholic Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Takk for svar! Nå har jeg skrevet de ned på lista, for å sjekke ut. Særlig spent på MUFE Mat Velvet +, og Glo Minerals Satin Liquid. Chocoholic, hvordan er den i undertonen? Ser at du skriver fargen heter fair-neutral, så den skal vel være nøytral, men stemmer dette, eller går den mer mot gul eller rosa? Jeg går mer mot gul uten at jeg er veldig gul, og er veldig redd for alt rosa hei igjen. GloMinerals opererer med tre forskjellige undertoner, cool, warm og neutral i tillegg til "vanlige" fargekoder (fair, medium ++). Så jeg tror de aller fleste kan finne en passende farge, men stort sett synes jeg fargene med "neutral" i navnet er de mest flatterende for de aller fleste ettersom min erfaring er at det vil kansellere ut misfarging etter kvisearr (rosa) og hyperpigmentasjon (gulig) og få alt fint og blandet. Men gå og få en fargematch så vet du at den passer.
floppesopp Skrevet 23. mars 2014 #7 Skrevet 23. mars 2014 Jeg har også lys hud, og ender somregel opp med å bli gul/grønn/rar når jeg bruker foundation. Derfor vil jeg slå et slag for BB cream! Ikke sånn norsk flimsebbcream, men fra Asia, nærmere bestemt, Korea. Den lystste/nest lyseste a dette merket: http://d1dqk9tj8w9phr.cloudfront.net/images/products/MSMS1184_b.jpg dekker absolutt alt uten å endre hudtone. Dessuten hjalp den huden min og jeg er mindre rød nå, pluss at den har høy solfaktor. Dessuten er den ganske billig (discount akkurat nå til 10.99 dollar) og har gratis frakt herfra: http://beautynetkorea.com/ It's the real deal, har handlet det samme i Korea tidligere, og det er samme produkt som dukker opp i posten herfra. Den er egentlig litt for dekkende for mitt behov, så jeg bruker den ved spesielle anledninger, og til daglig går det i denne: http://beautynetkorea.com/product/Missha---M-vita-BB-cream-SPF20-PA---50ml--Moisture-/KRMISSAA0000695/?main_cate_no=0&display_group=1
pingalu Skrevet 24. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2014 Nå har jeg i allefall bestilt Glo Minerals Satin Liquid i Natural Fair, så vi får se hvordan det går :-) Takk for hjelp alle, jeg kommer sikkert til å sjekke ut de fleste som er blitt nevnt :-)
Sessan24 Skrevet 24. mars 2014 #9 Skrevet 24. mars 2014 Nars sin foundasion skal være magisk.. Shaaanxo har ganske lys hudtone hun bruker veldig mange forskjellige foundasjons så fu kan jo se flere av filmene hennes men har hørt veldig mye fra om denne, Nars. Håper dette hjelper.
Gjest Snow Skrevet 28. mars 2014 #11 Skrevet 28. mars 2014 (endret) Nå har jeg i allefall bestilt Glo Minerals Satin Liquid i Natural Fair, så vi får se hvordan det går :-) Takk for hjelp alle, jeg kommer sikkert til å sjekke ut de fleste som er blitt nevnt :-) Den kan bli for mørk. Jeg har lys hud og har GloMinerals Luxe-foundation i Porcelain, og den er egentlig bittelitt for mørk (men funker). Har en GloMinerals Sheer Tint Base-foundation i Natural og den er en del mørkere, så den kan jeg ikke bruke. Men håper Natural Fair passer til deg da ellers kan du kanskje bruke den om sommeren hvis du blir brunere. edit: Så at fargene på Satin Liquid er annerledes. Så kanskje den ikke er så mørk i Natural Fair som jeg tenkte Endret 28. mars 2014 av Snow
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå