Gå til innhold

Nytt vaskerom - gi meg deres tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på å skal lage et nytt vaskerom. Dvs, vi skal pusse opp det gamle og gjøre slik at en får lyst til å vaske klær der.. 😄

Jeg kunne tenkt med å få vaskemaskinen og tørketrommelen litt opp fra gulvet og ha skuffer under.

Hva har dere på vaskerommet deres av skaplass? Har dere andre geniale ting som dere vil dele med meg? 😃

Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet (endret)

Nå vet ikke jeg hvor stort rommet er, hva dere trenger osv, men kan fortelle litt om vaskerommet jeg hadde der jeg bodde før...og som jeg virkelig savner :)

Langs den ene veggen var det benk. På den ene siden av veggen/på benken, stod vaskemaskin og tørketrommel. Så var det benk uten noe på, og på den andre siden var det en stor vask.

Det var deilig å kunne stå og brette sammen klær på benken uten å måtte dra med meg klærne til andre rom for å brette dem.

Veldig deilig med skikkelig vask hvor jeg kunne skylle klær osv før jeg vasket dem (som sengeteppet til bikkjene, klær fulle av leire osv.

Så hadde vi en dør som gikk ut mot gårdsplassen og et sluk i gulvet + en dusj. Veldig greit når bikkjene kom sølte hjem fra tur, så tok jeg de inn den veien og spylte av dem.

Under benken som gikk langs hele veggen, så hadde vi store skuffer. To og to i høyden. Der hadde vi alt fra vaskepulver og skyllemiddel til håndklær til bikkjene osv.

Ved døra som gikk fra vaskerommet og inn til huset, så hadde vi et stort skap hvor vi haddr håndklær, kluter, lager av shampo, balsam, tannkremer, dopapir osv. Vi hadde baderommet på rommet ved siden av,så det var deilig å slippe å måtte ha mye oppbevaringsmøbler der inne

Endret av Funky Punk
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar, begge to! 😃👍

Kom gjerne med mer hvis noen har😃

Skrevet

Dersom du har lite plass har jeg sett slike tørkestativ som kan heves og senkes, så kan du ha vask hengende høyt opp, uten at det stjeler plass fra resten av rommet. Når du skal ta ned/henge opp, så senker du det bare. Høres utrolig kjekt ut!

Google: "clothes drying ceiling rack" og se bilder for eksempler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde økonomien til det ville jeg satt inn en solid dør, så man slipper å høre bråket. Hevet maskinene og hatt skuffer under til vinter-/sommertøy, håndklær og sengetøy som sjeldent brukes. Stor benk.

Anonymous poster hash: 898e3...817

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjempesmart med tørkesnorer som kan heves og senkes. Ikke fliser på gulvet da det er vanskelig å vaske i fugene. Gå heller for et eller annet slags gulvbelegg. Varmekabler i gulv. To vaskemaskiner. Vaskemaskiner og tørketromler opp fra gulvet. Godt med skapplass og god plass til å brette og stryke tøy. Gode skittentøyssorteringer. Utslagsvask med kran som man kan dra ut. Masse plass til å henge opp klær og lagre klær.

Anonymous poster hash: ae156...53e
  • Liker 3
Skrevet

Surf rundt på finn eiendom, mange legger ut bilder av vaskerom i prospektet, jeg har mang en gang siklet over de praktiske og fristende vaskerommene der :)

• Liker 1
Skrevet

Vi har en vegg med tørketrommel, vaskemaskin med benkeplate med utslagsvask, og så har vi overskap over. Vi har også toalett, men det er mest fordi det er det eneste stedet vi kunne ha et toalett i første etasje. Så har vi tørkesnorer. Jeg er godt fornøyd. Bare det å ha et vaskerom i seg selv synes jeg er direkte luksus - er vant til knøttsmå bad der vaskemaskinen tar mye plass, og hvor man aldri har noe sted å brette klesvasken.

• Liker 1
Gjest Teora
Skrevet

Der jeg bodde før ble deler av det som var gammel kjøkkeninnredning flyttet til vaskerommet når kjøkkenet ble pusset opp - man kan også finne dette på finn.

Hadde kjøkkenskap nede der hyllene i stor grad var byttet ut med skittentøyskurver + trådkurver til sortering av "spesialvask" med en ny, malt treplate over til å brette klær på. Overskap over til vaskepulver ++. På motsatt side hadde vi vaskemaskin og stor, god utslagsvask, og med en stang som hang litt ned fra taket over vasken til å henge opp ting som måtte dryppe fra seg. Dette på hver langside, innerst sånne klesstativ som brettes ut fra veggen, om det gir mening.

Dersom du har god plass ville jeg også tenkte på en fast plass for strykebrett, rom for bøtter og vaskeutstyr til resten av huset, kanskje også noe oppbevaring for ekstra håndkler m.m.

Lyse og rene overflater er et godt utgangspunkt for at det blir trivelig å jobbe der, minst mulig løsøre på gulvet gjør det lett å holde rent. Og varmekabler i gulvet kombinert med godt avtrekk er gull verdt for tørketiden1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...