Gjest Lilleulv Skrevet 3. juni 2004 #1 Del Skrevet 3. juni 2004 for 5. gang på 3,5 år... :cry: Jeg vil ikke ha det dritet mer!! Er jeg den eneste i verden som har fått kyssesyken 5 ganger? :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 3. juni 2004 #2 Del Skrevet 3. juni 2004 Uff, stakkar :-( Har ikke hørt om noe lignende før. Ønsker deg god bedring i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 3. juni 2004 #3 Del Skrevet 3. juni 2004 Du har ikke hatt det sammenhengende hele tiden da, men vært bedre i perioder? Det er jo sånn at du ikke blir smittet av det samme viruset to ganger, med mindre det er noe alvorlig galt med immunforsvaret ditt. For øvrig er 3,5 år veldig lenge å ha kyssesyken, skjønner at det ikke er noe gøy... :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 3. juni 2004 #4 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg hadde kyssesyken da jeg var 11 år.. Verste var at jeg ikke kunne dra på påskeferie og ri... Har legen sagt at det er kyssesyken, 5 ganger??? Trodde da den bare kom èn gang, slik som meslinger og rødehunder, vannkopper o.l.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morild Skrevet 3. juni 2004 #5 Del Skrevet 3. juni 2004 Uff, vet hva du snakker om, selv om jeg ikke hadde det så lenge. Det varte rundt 10 måneder - som en influensa som aldri gikk over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 3. juni 2004 #6 Del Skrevet 3. juni 2004 Har legen sagt at det er kyssesyken' date=' 5 ganger??? Trodde da den bare kom èn gang, slik som meslinger og rødehunder, vannkopper o.l....[/quote'] Ja, har du først hatt et virus, så har du hatt det, og da får du det ikke igjen. Grunnen til at man får forkjølelser osv flere ganger, er at disse virusene muterer, dvs forandrer arvestoffet sitt slik at kroppen ikke kjenner dem igjen. Dette er såvidt jeg vet ikke tilfellet med Epstein-Barr-virus, som gir kyssesyke. Det skulle derfor være så godt som umulig å få det flere ganger, og derfor vil jeg som sagt tro at du har hatt det hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 3. juni 2004 #7 Del Skrevet 3. juni 2004 Det er ganske spesielt... Jeg har faktisk fått kyssesyken påvist 5 ganger, nå er det 1 år og 4 mnd siden sist jeg hadde det. Jeg har fått IGM på prøvene når jeg har vært syk og IGG når jeg har blitt frisk. IGM betyr at viruset er aktivt, og IGG betyr at jeg er frisk, men har antistoffer i kroppen. I mellomtiden har jeg vært helt frisk og trent og hatt det bra. Bortsett fra etter den 4. gangen da jeg har hatt utmattelsessyndrom...... Er sliten, syk og lei meg nå :cry: I want my life back... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 3. juni 2004 #8 Del Skrevet 3. juni 2004 Da er du sikkert bare unntaket som bekrefter regelen... Nei uff, skal ikke le av deg. Fy Virvel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 4. juni 2004 #9 Del Skrevet 4. juni 2004 God bedring :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 5. juni 2004 #10 Del Skrevet 5. juni 2004 God bedring :trøste: Tusen takk Det var den sommeren... Jeg som nettopp har fått ny jobb og alt. Og så måtte jeg stå over eksamensfesten i går oxo Utrolig mye jeg har gitt avkall på de siste årene pga denne j*** sykdommen. :cry: :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSol Skrevet 5. juni 2004 #11 Del Skrevet 5. juni 2004 God bedring :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå