AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #1 Skrevet 22. mars 2014 Har fått ny oppvaskmaskin for kort tid siden. Den har vært helt ok, men de 3-4 siste vaskene har den ikke gjort som den skal. Bruker vaskepiller, og putter dem i på samme måte som før, i kammeret som skal åpne seg i løpet av vasken. Men det som skjer er at vi åpner oppvaskmaskinen når den piper at den er ferdig med vaskeprogrammet, og det vi ser er uren oppvask, hel vaskepille i bunnen av maskinen og skum. Hva skjer? Noen som vet Anonymous poster hash: 5d811...b36
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #2 Skrevet 22. mars 2014 Er dere nøye på at kammeret er helt tørt når dere legger inn vasketabletten? En dråpe vann er nok til at tabletten begynner å løsne seg opp og sitter fast i kammeret. Det er lurt å tørke over med papir så man er sikker på at det er heøt tørtAnonymous poster hash: 9ea4a...85a
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #3 Skrevet 22. mars 2014 Bruker du hurtigprogram? Hvis du gjør det kan du ikke bruke vasketabletter.Anonymous poster hash: 83161...ecf
Orchideae Skrevet 22. mars 2014 #4 Skrevet 22. mars 2014 Da hadde jeg prøvd å kjøre en maskin med pulver. Har du tatt opp den "sila" i bunnen og vasket den?
Brunhilde Skrevet 22. mars 2014 #5 Skrevet 22. mars 2014 Bruker du hurtigprogram? Hvis du gjør det kan du ikke bruke vasketabletter.Anonymous poster hash: 83161...ecf Hvorfor ikke? Jeg bruker vasketabletter på kortprogram og absolutt ikke opplevd noen problemer med det.
Bolla! Skrevet 22. mars 2014 #6 Skrevet 22. mars 2014 Har opplevd det jeg også. Her var problemet at en kopp/skål øverst i maskina sperret for "vaskemiddellokket" slik at det ikke åpnet seg til rett tid. Så det kan være et tips å se om det er noe som står for. beklager dårlig forklaring
Gjest Lille-pus Skrevet 23. mars 2014 #7 Skrevet 23. mars 2014 (endret) Hvorfor ikke? Jeg bruker vasketabletter på kortprogram og absolutt ikke opplevd noen problemer med det. Det lurer jeg på også, - fordi jeg bruker vasketabletter på 36 minutters kortprogram.... og det fungerer aldeles utmerket. Har opplevd det jeg også. Her var problemet at en kopp/skål øverst i maskina sperret for "vaskemiddellokket" slik at det ikke åpnet seg til rett tid. Så det kan være et tips å se om det er noe som står for. beklager dårlig forklaring Synes det var en veldig god forklaring jeg, -Mala- Hos meg er 'skuffen' for oppvaskmiddel plassert på innersiden av døren, mellom øverste og nedeste skuff i maskinen (AEG Elektrolux. Nevner det i tilfellet TS skulle ha likedan). Så dersom jeg plasserer høye fat eller veldig store tallerkner på en spesiell plass i nederste hylle, så sperrer de for full åpning av 'skuffen' med oppmaskmiddel. Det kan med andre ord være vel verd å sjekke for hindringer Endret 23. mars 2014 av Lille-pus
Gjest Ironically me Skrevet 23. mars 2014 #8 Skrevet 23. mars 2014 En oppvaskmaskin inneholder et varmeelement, to pumper (en som tømmer ut vannet og en som får det til å sirkulere i maskinen) og endel elektronikk - sånn omtrent! Lurer litt på varmeelementet, siden tabletten ikke har løst seg opp.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #9 Skrevet 23. mars 2014 Tusen takk for svar! Det kan være noe blokkering ja, kjørte maskina senere, da fungerte den.. Avanserte saker ser jeg, da mye som kan gå galt. Anonymous poster hash: 5d811...b36
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #10 Skrevet 23. mars 2014 Hvorfor ikke? Jeg bruker vasketabletter på kortprogram og absolutt ikke opplevd noen problemer med det. Står på pakken at de trenger så og så lang tid på å løse seg opp derfor kunne man ikke bruke kort programAnonymous poster hash: 83161...ecf
Brunhilde Skrevet 23. mars 2014 #11 Skrevet 23. mars 2014 Står på pakken at de trenger så og så lang tid på å løse seg opp derfor kunne man ikke bruke kort programAnonymous poster hash: 83161...ecf Merkelig. Jeg har en pakke Finish og en pakke Yes, og det står ikke på noen av dem. Jeg fortsetter med andre ord som før med tablett og kortprogram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå