Gå til innhold

Er det bare hun som det er noe galt med eller vil flest kvinner ha en sjalutype?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg sliter litt med kjæresten min som overreagerer/blir sint fordi jeg ikke bryr meg, noe jeg ikke helt skjønner hvorfor.

Det første forholdet jeg hadde, så var jeg vel det man kan si en sjalutype, noe som dessverre gjorde at forholdet endte. Noe som gjorde at jeg da skjerpet meg på det og bestemte meg for å bli mer Charles om jeg kom inn i ett nytt forhold. Nå de to siste forholdene jeg har hatt/har nå så er de rett og slett pist for ingenting. F.eks kan jeg si. "Den er grei/kos deg/ha det gøy" når hun sier "jeg skal til Morten, er det okei?" Eller "jeg skal ta en kaffe med Alex" osv.. Dette har jeg da sett på som helt greit uten å kjenne noe "sinne/sjalusi" i meg. Så jeg skjønner ikke helt hva jeg gjør galt. For det oser jo ut av innlegget her inne at dere ikke vil ha en sjalumann.

Anonymous poster hash: 9f178...5d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å forklare henne hva du tenker?

Ikke sikkert dere forstår hverandre her.

Og nei! Jeg vil IKKE ha en sjalu mann, og jeg har der ikke heller :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg gjort flere ganger.. Akkurat det samme med de tidligere forholdene jeg har hatt. Sier som det er: hvis du prøver å gjøre meg sjalu, så funker ikke det. Hvem du er med eller hvor du er, bryr jeg meg lite om så lenge du har det gøy/fint.

Bare for å ha sagt det: jeg er ikke en person som sier ja til alt eller en som ikke setter grenser. Men når det gjelder det å være sammen med hvem nå enn det måtte være, gutt eller jente bryr jeg meg fint lite om. Det er ikke min oppgave å si nei for henne, bare for at hun da skal få en bekreftelse. Jeg begynner nesten å lure på om hun gjør dette med vilje kun for å teste meg ut. For plutselig så kan hun si: nei jeg orker ikke likevel og begynner å furte. Dette har ikke bare skjedd med henne, men i tidligere forholder også.

Skrevet

Kanskje du bare har funnet deg en kjerring som foretrekker sjalue menn?

Skrevet

Det er jo en ganske stor forskjell på "charles" og det å være sjalu på alt og alle.

Jeg snakker på vegne av meg selv nå, men nei en fyr som tviholder meg, prøver å markere seg så pass at han pisser over hele meg for å sende et signal til alle andre hanner at "hun er min!", at jeg ikke kan verken snakke med eller ta en kaffe med andre uten at det ligger nerver tykt utenpå huden hans om at en kaffe blir til noe annet, en som skal diskutere hvor jeg har vært, med hvem og hvor lenge, en som ikke har tillit til meg er ikke en mann for meg. Men en som er totalt likegyldig og viser såpass lite interesse at det knapt spiller en rolle for han om jeg tok en lap dance på en fremmed så er ikke det et pluss, men nei jeg ønsker meg ikke en mann som er overdrevent sjalu heller.

Dette blir for meg som med alt annet innenfor kategorien kjærlighet og parforhold: kommunikasjon er viktig, det samme med balanse.

• Liker 2
Skrevet

Det burde være tungveiende hvis du forklarer at du har dårlig erfaring med sjalusi i forhold, og at du ikke orker å leve i forhold der du skal være en sjalusi part.

Det er stort at en partner kan stole helt på deg. Jeg vet det, for jeg er så heldig.

Og du kan være stolt over at du har klart å legge bak deg sjalusien - det er ikke enkelt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en ganske stor forskjell på "charles" og det å være sjalu på alt og alle.

Jeg snakker på vegne av meg selv nå, men nei en fyr som tviholder meg, prøver å markere seg så pass at han pisser over hele meg for å sende et signal til alle andre hanner at "hun er min!", at jeg ikke kan verken snakke med eller ta en kaffe med andre uten at det ligger nerver tykt utenpå huden hans om at en kaffe blir til noe annet, en som skal diskutere hvor jeg har vært, med hvem og hvor lenge, en som ikke har tillit til meg er ikke en mann for meg. Men en som er totalt likegyldig og viser såpass lite interesse at det knapt spiller en rolle for han om jeg tok en lap dance på en fremmed så er ikke det et pluss, men nei jeg ønsker meg ikke en mann som er overdrevent sjalu heller.

Dette blir for meg som med alt annet innenfor kategorien kjærlighet og parforhold: kommunikasjon er viktig, det samme med balanse.

Der er jeg enig i. dog er to vidt forskjellige ting.

Jeg har forklart henne at jeg slet med sjalusi tidligere(første forholdet), men at dette var noe jeg bearbeidet meg vekk fra. Men da kommer hun med "Ja, men vi jenter liker å få et nei av og til, for selvom vi sier at vi skal besøke/møte en gutt så vil vi egentlig at dere skal si nei" Ja jøss, det er jo logisk! Sier det ene, men mener det andre. På lik linje med andre ting. Hvorfor skal det være så vanskelig å være direkte for enkelte kontra det å være indirekte(noe som tydeligvis er enkelt?)

Eller er det bare jeg som har vært uheldig med de jeg har møtt?

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Jeg personlig, ønsker å ha en mann som er litt sjalu. Det vil si at han bør føle litt sjalusi om jeg drar med ¨Alex¨ alene på kino. Hvis han ikke bryr seg noe, så tar jeg det som han ikke er redd for å miste meg.

• Liker 2
Gjest TheRighteous
Skrevet

Jeg foretrekker en litt sjalu type over en som er likegyldig! Vil liksom merke at han blir sjalu, og ikke liker at jeg er med andre gutter. Syns litt sjalusi bare er søtt :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er så utrolig typisk. Min første kjæreste var samme ulla. Jeg har aldri vært en sjalu type og kommer aldri til å bli det, men tror du ikke neket holdt det mot meg. "E du care?" Hæ e du care? Åja, du e care igjæn" har forstått ondt når jeg hører ordet care.

Hun prøvde bevisst å gjøre meg sjalu, prøvde å få frem en rekasjon, og jeg så det ikke der og da. De vil føle seg eid, de vil bli kontrollert. Når de påstår at de ikke vil ha sjalusi, er det bare for å få det til å høres ut som dette er noe de vanligvis plages med, fordi de liksom er så ettertraktet. Men sannheten er at de vil ha sjalusi. De vil føle det risle i trusa når fyren setter foten ned fordi han ikke stoler på at hun kan være alene med en annen fyr uten at det skjer noe, så si bare nei.

Si at de ikke er greit at hun er med Alex eller hvem andre hun henger med. Selv om du driter i det, si bare nei. Hun føler at du er sjalu og får egoboostet sitt, og du får fred resten av tiden.

Endret av Meandro
Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg personlig, ønsker å ha en mann som er litt sjalu. Det vil si at han bør føle litt sjalusi om jeg drar med ¨Alex¨ alene på kino. Hvis han ikke bryr seg noe, så tar jeg det som han ikke er redd for å miste meg.

Dette er noe av det rareste jeg har lest på en stund. Du vil at kjæresten din skal sitte igjen med en følelse av å være redd for å miste deg hver gang du er ute med en kompis? Hvorfor er det galt at han stoler såpass på deg at han vet du ikke ville vært utro hver gang du er alene med en annen mann?

• Liker 5
Skrevet

Dette er noe av det rareste jeg har lest på en stund. Du vil at kjæresten din skal sitte igjen med en følelse av å være redd for å miste deg hver gang du er ute med en kompis? Hvorfor er det galt at han stoler såpass på deg at han vet du ikke ville vært utro hver gang du er alene med en annen mann?

Kunne ikke sagt det bedre selv.

(Men så er jeg jo ikke fjortis lengre...)

AnonymBruker
Skrevet

Det er så utrolig typisk. Min første kjæreste var samme ulla. Jeg har aldri vært en sjalu type og kommer aldri til å bli det, men tror du ikke neket holdt det mot meg. "E du care?" Hæ e du care? Åja, du e care igjæn" har forstått ondt når jeg hører ordet care.

Hun prøvde bevisst å gjøre meg sjalu, prøvde å få frem en rekasjon, og jeg så det ikke der og da. De vil føle seg eid, de vil bli kontrollert. Når de påstår at de ikke vil ha sjalusi, er det bare for å få det til å høres ut som dette er noe de vanligvis plages med, fordi de liksom er så ettertraktet. Men sannheten er at de vil ha sjalusi. De vil føle det risle i trusa når fyren setter foten ned fordi han ikke stoler på at hun kan være alene med en annen fyr uten at det skjer noe, så si bare nei.

Si at de ikke er greit at hun er med Alex eller hvem andre hun henger med. Selv om du driter i det, si bare nei. Hun føler at du er sjalu og får egoboostet sitt, og du får fred resten av tiden.

Tror nok jeg heller velger å gjøre det slutt enn at hun skal få egoboostet sitt. Aldri om jeg kommer til å la e annen menneske få velge hva som er greit eller ikke greit for meg når det er egentlig er henne det er snakk om.

Hun sier at hun ikke er sjalu(samme med de tidligere) men så fort jeg har vært/er med ei annen jente hvor jeg har tilbringet noen få/flere timer med. Ja da kommer sjalusien frem og prøver da med å komme med comeback med "åja, kult jeg også har vært med EN(som om hun prøver å prøver å prakke på meg sjalufølelsen/gjør meg ondt)

"Miste" er et sterkt ord å bruke i denne sammenhengen. Vil nå hellerbruke miste som i dødsfall, kreft eller div ulykker.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hun høres veldig usikker ut.

Sjalusistyr er slitsomt, og det høres ut som du merker det slitet nå.

Om hun er så utrygg på seg selv som du beskriver så kan du se for den noen veldig slitsomme år fremover.

Min medlidenhet.

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Prøv å forklare henne hva du tenker?

Ikke sikkert dere forstår hverandre her.

Og nei! Jeg vil IKKE ha en sjalu mann, og jeg har der ikke heller :)

Ikke jeg heller! Sjalu menn er det verste jeg vet. Kult profilbildet forresten :)

Til TS :

Hun er sikkert bare usikker på seg selv og redd for at du ikke skal være redd for å miste henne. Det tror jeg

Skrevet

Jeg tenker sånn at hun får henge med hvem hun vil. Jeg kan ikke sitte barnevakt for dama mi 24/7, hun får være sammen med vennene sine når hun måtte ønske. Klarer henne ikke å være trofast, så er ikke hun dama for meg. Selvfølgelig er jeg redd for å miste henne, men om jeg må jo holde henne i nakkeskinne for at henne ikke skal drive med utukt med andre så er hun ikke noe å spare på uansett. Det høres slitsomt ut å være i et forhold hvor man ikke kan stole på hverandre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skal være helt unødvendig og prøve å trigge sjalusen frem i den andre. For min egen del kjenner jeg på en usikkerfølelse når jeg ikke er trygg. Det er jo begge sitt ansvar å gi trygghet. Min mann gir svært lite bekreftelser og jeg hører sjelden fra han når vi ikke er sammen. Dette gjør at jeg ikke føler meg så ønsket til tider og som kan få frem minere gode følelser. Selv om han sier at han er bare sånn, at hans følelser er stabil. Han sa i starten at han ikke var sjalu, men har merket at han reagerer av og til han også. Å kjenne på at man er redd for å miste kjæresten er bare bra synst jeg. Man skal ikke ta hverandre for gitt. Å spille et spill for å prøve gjøre den andre sjalu er bare barnslig.

Anonymous poster hash: dd635...9eb

AnonymBruker
Skrevet

Usikkre damer prøver å gjøre menn sjalu for å få bekreftelse på at de bryr seg etc. Er bare en måte å få makt på.

Anonymous poster hash: e51e9...f89
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der er jeg enig i. dog er to vidt forskjellige ting.

Jeg har forklart henne at jeg slet med sjalusi tidligere(første forholdet), men at dette var noe jeg bearbeidet meg vekk fra. Men da kommer hun med "Ja, men vi jenter liker å få et nei av og til, for selvom vi sier at vi skal besøke/møte en gutt så vil vi egentlig at dere skal si nei" Ja jøss, det er jo logisk! Sier det ene, men mener det andre. På lik linje med andre ting. Hvorfor skal det være så vanskelig å være direkte for enkelte kontra det å være indirekte(noe som tydeligvis er enkelt?)

Eller er det bare jeg som har vært uheldig med de jeg har møtt?

Hun tror nok at du var mer forelsket i den forrige kjæresten din. Noe jeg også hadde trodd. Du må overbevise henne om at det ikke er det det handler om.

Anonymous poster hash: 1a59b...719

AnonymBruker
Skrevet

At kjæresten min er litt harry, noe han sier om seg selv også mener jeg at han ikke er så nøye me hva klær han går i, han er ganske relax og kan si de mest rare ting.

Anonymous poster hash: dd635...9eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...