Gå til innhold

Forslag til hva jeg og 1 åringen min kan finne på om dagene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg bor alene med datteren min på litt over et år. Jeg får ikke barnehageplass før til høsten, så dagene kan bli litt vel lange.

Vi har et par dagtilbud som vi bruker nå og dette er : åpen barnehage 2 ganger i uken, mor/barn trening og babysvømming og litt div babytreff.

Datteren min er veldig aktiv og litt klengete, så både jeg og hun hadde egentlig hatt godt av at hun kom seg i barnehagen nå.... Hverdagene består som oftest av at jeg må passe på henne omtrent hele tiden, siden hun springer rundt og klatrer på alt mulig, og den resterende tiden bruker jeg på å "kose meg" med en god bok eller en kopp te mens frøkna river meg i håret. i tillegg leser jeg en del til henne, men det begynner å bli temmelig kjedelig å lese barnebøker hele tiden.

Så.. Er det noen som har noen forslag til hva jeg og hun kan finne på både på dagen og på ettermiddagen?? Trilleturer går greit så lenge hun sover, og biblioteket er mer eller mindre utelukket siden det alltid blir mye styr med klatring, springing og grining.

Anonymous poster hash: db7f3...4f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut og leke høres ut som noe for henne. Lekeplass med klatremuligheter!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere må definitivt mer ut.

Anonymous poster hash: 910ee...c84
  • Liker 1
Skrevet

Da min datter var rundt 1 år og jeg var hjemme med henne gikk vi mye på tur. Hun var som din datter, ekstremt aktiv og veldig god motorisk, så det var få ting hun satt mer pris på enn litt utfordrende terreng...og når hun ble sliten fikk hun hvile seg litt i bæremeisen.

Skrevet

Jeg har vært mye på lekeplassen med lillegutt og gått en del turer, han elsker å gå. Tror vi har vært på alle lekeplassene i byen, og det er en stor by :fnise:

Vi går ofte å ser på tog, biler og båter for det er han veldig fascinert av og det blir jo fort til at vi er ute to timer da..

Vi baker en del, jeg baker og han får lage litt gris :) Tegning elsker han. Duplo, biler og togbane er og fantastisk underholdning for en liten tass.

At han for være med å vaske opp, rydde bordet og dekke på, sette på vaskemaskinen, kaste søppel og slike ting synes han og er gøy. Støvsuging er noe av det han liker aller best, håper det varer :fnise:

Når det er litt finere vær så går vi på stranden og plukker stein, er redd forbildet hans er Makka Pakka :) Vi løper mye rundt omkring, både ute og inne, leker mye gjemsel. Vi går alltid ut når det regner mye, da blir det fantastiske sølepytter rundt omkring, og hvis du har litt såpe med så blir det ekstra spennende. Vi tar med ball og går på fotballbanen av og til og da løper han etter ballen glad og fornøyd og blir sliten og trøtt til kvelden, er ikke så mye så skal til.

Om dagen når lillegutt er våken så pleier ikke jeg å sette meg ned ved pc eller mobil, uten at jeg må. Prøver å inkludere lillegutt i alt jeg gjør sånn at han ikke skal prøve å sloss om oppmerksomheten, da blir det til at han henger i rumpa på meg og maser, stakkar. Og slike situasjoner vil jeg unngå.

Lillegutt er 2 og begynner i barnehagen til høsten da er han 3.

Håper noe av dette kan brukes, tar utgangspunkt i hva vi liker å gjøre :)

Skrevet

Det er ramset opp mange gode forslag. Jeg vil bare tilføye at dagene kan bli lettere om du har en mer eller mindre fast dagsplan. Da vet du og etter hvert frøkna hva som vil skje og du slipper å sitte og deppe over lange dager.

AnonymBruker
Skrevet

Om hun river deg i håret når du leser er det iiallefall et klart tegn på å legge fra seg boka og konsentrere deg om henne. Kom dere ut så hun får nye impulser. Våren er jo fantastisk for små barn nå om våren.

Anonymous poster hash: 15369...e29

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...