Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan være grunnen til dette? Er et student mastercard fra dnb det er snakk om. Er jo ikke noen store krav til inntekt. Søkte via nettbanken så tok litt til. Fikk en epost og melding i nettbanken at det var gjort en kredittsjekk? Og hva sjekkes på en sånn kredittsjekk?

Anonymous poster hash: 5cbe3...5ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er 3 forrige tilgjengelige ligninger. Hvis de vurderer inntekten din som for lav så vil de ikke la deg øke grensen. Hvor mye søkte du om og hva er inntekten din?

AnonymBruker
Skrevet

Søkte om å få den forhøyet fra 5000 til 15000. Og har vært student på fulltid de siste tre årene og ikke hatt mulighet for å jobbe ved siden av. Og har kun hatt studielån/stipend som inntekt de siste tre årene og bostøtte fra september. Hadde en liten sommerjobb i 2010, men ser ikke ut som den inntekten er tatt med.

Skrevet

Da jeg var student og hadde deltidsjobb fikk jeg kredittgrense på 10 000, mens venninnen min som ikke jobbet ved siden av fikk kredittgrense på 5000. Mener de sa at de vurderer det ut ifra inntekt.

• Liker 1
Skrevet

Flere ting som vurderes: student/ikke-student, inntekt, annen gjeld, betalingshistorikk.

AnonymBruker
Skrevet

Søkte om å få den forhøyet fra 5000 til 15000. Og har vært student på fulltid de siste tre årene og ikke hatt mulighet for å jobbe ved siden av. Og har kun hatt studielån/stipend som inntekt de siste tre årene og bostøtte fra september. Hadde en liten sommerjobb i 2010, men ser ikke ut som den inntekten er tatt med.

Du får ikke 15 000 i kredittgrense om du ikke har inntekt. Merkelig at du i det hele tatt har fått kredittkort. Stipend/lån hos Lånekassen regnes som regel ikke som en inntekt. Banken vil være interessert i stabil inntekt over tid, ikke en sommerjobb du hadde for mange år siden.

Ellers er det mange andre ting som vurderes når du søker enn inntekt.

Anonymous poster hash: 05be8...125

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Inntekt er greia her. Da jeg var student fikk jeg avslag på kredittkort med 10 000 kr i grense selv om jeg hadde et par hundre tusen i formue.

Anonymous poster hash: 678d1...263
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...