Gå til innhold

Mobilen virker vel ikke i USA...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise til usa og trenger en mobiltelefon som virker når jeg er der. (for å ringe innad i usa, til familien jeg skal besøke). Har kontantkort, så det virker ikke i usa.

Noen som vet om det går an å leie seg en telefon? Her i Norge for å ta med, eller leie en i usa? Det går jo sikkert an, men uten store anstrengelser?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har hørt at på enkelte flyplasser kan du leie mobiltelefoner, men er usikker når det gjelder USA. Det jeg VET, er at USA bruker et annet mobilnett enn det vi bruker i Europa, men hvis du har en såkalt tri-band-telefon, kan det hende du kan bruke den.

Skrevet

Såkalte triband telefoner kan brukes i USA. Dvs. de fleste nyere mobiltelefoner med unntak av de aller enkleste modellene.

Har ingen anelse om hvorvidt det er mulig å leie telefon, men det du bør vite er at hvis du skal ringe innenlands i USA, så er det en del operatører (Bl.a. T-mobile) som ikke fungerer før du har fjernet 00 (Utenlandsprefiks ut av Norge, på mobiltelefoner brukes vanligvis +) og 1 (USA's landskode) foran det amerikanske telefonnummeret. (Disse vil jo ligge inne foran nummeret hvis du pleier å ringe disse menneskene fra Norge). Andre operatører (Bla. AT&T) krever at du har disse kodene foran det amerikanske nummeret for å få ringt innenlands i USA.

Skrevet

Hadde akkurat samme problem i fjor da jeg skulle til USA. Jeg kjøpte en Nokia 5100 med helt vanlig abonomant (sp?) hos Netcom. Den funket like bra i USA om i Norge. :)

Skrevet

Du kan sjekke med operatøren din om du får oppgradere til abonnement mens du er borte, det går som regel greit det. Og så lenge du har triband telefon vil den fungere fint der borte :)

God tur :D

Skrevet

Det ble til at vi kjøpte en triband telefon. Viktig at en har abbonnement! Kontantkort virker ikke i usa. Den gamle var i grunn klar for utskiftning.

Skrevet

Vær også klar over at mobilnettet ikke er like godt utbygd i USA som i Norge. Fortvil derfor ikke hvis du plustelig mister forbindelsen hvis du prater i telefonen mens du er i bevegelse. Det kan bare være en mobiltelefon"lomme".

God tur!

:-)

• 3 år senere...
Skrevet

Er det noen som har kjøpt kontantkort i USA og har noen tips om hva som er best/billigst? Jeg skal reise rundt, så det er viktig å ha dekning både på øst- og vestkysten (er dette mulig???). Kan også være aktuelt å leie telefon, noen vet om aktuelle nettsider?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...