AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 For å gjøre en lang historie kort, så ble jeg og eksen sammen da vi var 18. Jeg ble gravid som 19-åring og vi valgte å beholde barnet. Vi hadde store problemer i forholdet og gikk fra hverandre når barnet var 1,5 år. Jeg hadde det finfint som singel, men han ville ha meg tilbake, og overtalte meg til å prøve igjen. Jeg ga det et forsøk og det gikk bedre enn forventet. Vi fikk et barn til (jeg tenkte at hvis vi skulle gå fra hverandre igjen så var det greit at de var to søsken slik at ikke eldste ble alene om å være "kasteball" mellom oss foreldre). Han valgte å gå fra meg når minste var 2 mnd. Da fant han en annen dame. De var sammen i 3 år. Jeg er klar over at jeg har tatt noen dumme valg. Vi passet ikke sammen og skulle aldri vært sammen i utgangspunktet, langt mindre fått barn sammen. Men jeg kan ikke gjøre om på det. Vi har gjort det beste ut av det. Ungene har det fint, og vi har hatt et bra samarbeid selv om vi ikke alltid er enige med hverandre. Jeg svelger en del kameler, jeg takler helt ærlig ikke fyren, og ville ikke hatt noe med ham å gjøre hvis vi ikke hadde måttet samarbeide pga barna. Men jeg setter barna foran egne interesser selvfølgelig og han er deres pappa og de er glad i ham og han i dem. Etter at det ble slutt med dama har jeg merket at han har "flørtet" med meg eller hva jeg skal kalle det. Det er ikke flørting i mine øyne. Han har blant annet dasket meg på rumpa en dag jeg var hos ham og hentet ungene (jeg sa ingenting, ungene gikk foran meg så ville ikke lage noe styr), han har sagt i tlf at han skal til å dusje så han er naken (han ringte meg for å snakke om noe relatert til ungene), han har kommet innom på besøk en dag han så bilen min stå hjemme da han kjørte forbi (han ville ikke noe spesielt og ungene var ikke hjemme), og så sender han meg diverse videoer på facebook (musikkvideoer, klipp, etc). Jeg har skjønt at han sender videoene av en grunn, men det er sykt irriterende og jeg orker ikke sitte å se x antall videoer og gjette hva han mener. Men jeg tror han har prøvd å vise interesse. Men jeg blir bare frustrert. Jeg gjorde det temmelig klart den gangen for 3 år siden at det aldri noen sinne ville bli oss to igjen, og så tror han at jeg vil ha ham nå? Etter at han var utro når minste var bare 2 mnd.. Hvem gjør sånt? Jeg sa fra til ham at jeg hadde andre ting å gjøre enn å se på videoer, og var ganske kald. Tror han fatta poenget. Nå er jeg bare lei meg og frustrert og redd for at han skal begynne å gjøre livet surt for meg. Jeg stoler ikke på ham, ikke i det hele tatt. Jeg vil ikke at dette skal gå ut over ungene. Måtte bare få ut litt frustrasjon.. Anonymous poster hash: 03dee...a2e
Vill Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Eg ville satt meg ned med han og hatt ein god samtale. Si at du setter stor pris på det gode samarbeidet som dere har hatt, og at du ikkje vil ødelegge det. Si at det er viktig for barna at dere kan prate sammen og samarbeider. Prøv å holde ein god tone, ikkje bli sint, men si det på ein hyggelig og klar måte. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #3 Skrevet 22. mars 2014 Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Eksen min er på samme måte. To år etter det er slutt, kan han fortsatt komme på besøk uten god grunn, daske meg på rumpa, gi klem/nuss på kinnet og snakker til meg som om vi fortsatt er sammen. Når han har barnet vårt, kan han ofte sende mld'er som "vi elsker deg/vi savner deg" og når jeg gratulerte han med dagen for en stund siden, fikk jeg tilbake "tusen takk, elsker deg". Han gjør jo alt dette bevisst, og synes visst det er helt naturlig. Og jeg er så vant med det, at jeg tenker nesten ikke på det lenger. Skal sies at han var veldig sjalu i begynnelsen etter bruddet, men at det har roet seg og at han er inneforstått med at det ikke blir oss to igjen, noensinne. Jeg var redd for å avvise han tidligere, i tilfelle det skulle gå utover samarbeidet vårt, men det gikk bra. Vi hadde heller problemer med at han hele tiden ville gjøre alt som en familie når det egentlig var hans samvær, og når jeg sier jeg har andre planer e.l, får jeg gjerne litt refs som går utover samarbeidet en stund .Ikke er han noe person man kan sette seg ned å prate fornuftig med heller, så prøver så godt jeg kan å løse ting selv. Anonymous poster hash: fb544...35f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #4 Skrevet 22. mars 2014 Takk for svar. Han er vanskelig å prate fornuftig med fordi han alltid går veldig i forvarsposisjon, og han sier ofte en ting og gjør noe annet. Jeg får bare vente og se hvordan han oppfører seg når vi møtes/snakkes igjen. Det føles bare som om han ikke respekterer meg i det hele tatt. Jeg sa for 3 år siden at det aldri noen sinne ville bli oss igjen, blir så irritert over at han da skal begynne å tro at det er greit å prøve seg nå.. Det var han som gikk, det var han som var utro, og nå tror han at jeg har sittet og ventet på ham i 3 år? Herregud.. Anonymous poster hash: db082...d3a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå