Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er voksen, og mine foreldre er begge i slutten av 50-årene. På kveldene er de stort sett hjemme, både i ukedager og helg, og ser på TV og bare slapper av. Ofte ligger de og sover foran tv'en eller på sofaen. Jeg synes det virker som om de har et temmelig lavt energinivå, egentlig - selv om de sikkert er trette etter jobb, fordi begge jobber fulltid. Men jeg kan bare ikke skjønne at de skal være SÅ trøtte.. de har ikke egentlig noe liv, annet enn å sitte hjemme på fritiden sin, og ligge på sofaen i halvsøvne fra ca. 8-9 tiden på kvelden. Synes av og til at min far virker helt sløv og apatisk til tider - minner meg nesten om en gamlehjemspasient.

Det er sikkert bare jeg som overreagerer, de er jo ikke akkurat helt unge lenger - men er det andre som har foreldre som oppfører seg på lignende måte?

Anonymous poster hash: 1d8ab...e55
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke nødvendigvis dette har med alder å gjøre. Mange i alle aldre som kollapser i sofaen etter jobb. Kan jo også hende at de regner "det å ha et liv" som noe annet enn det du gjør?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du reagerer litt.

Mine foreldre er på samme alder, og de har ikke ro i rumpa. De er alltid ute og reiser, på teater og opera, med venner og venninner, på hytta, på jakt, skal gå Birken og pusse opp det ene rommet etter det andre. Det er nesten så det blir i meste laget, de har knapt tid til barn og barnebarn ;)

Jeg ville nok blitt bekymret hvis det eneste de gjorde annet enn jobb, var å sitte sløvt i sofaen foran TV. Greit at det er godt å slappe av innimellom, men absolutt hele tiden? Alderen mellom småbarnstilværelsen og pensjonisttilværelsen er jo en gyllen mulighet til å gjøre som man selv har lyst til, synd at de ikke utnytter det (med mindre deres eneste interesse faktisk er å se på TV, da).

Anonymous poster hash: 4d31d...3f7
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville absolutt ikke bekymret meg. Man er forskjellig. Jeg er langt fra deres alder, men synes det er deilig å bare sløve hjemme på sofaen om kveldene. Jobben min gir meg masse inntrykk og sosial omgang slik at jeg føler meg ganske mettet av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...