Gå til innhold

Suksessterte - en utfordring

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er gravid og sliter med STERKE og merkelige matlyster. Det siste nå om dagen er at jeg er så innmari fysen på suksessterte. Dette har jeg ikke spist siden jeg var liten, rett og slett fordi jeg ikke tåler mandelbunn så godt. Derfor lurte jeg på om noen av dere kreative sjeler har et tips til en annen type bunn til denne kremen. (Jeg kan jo godt lage en bolle med denne kremen og spise den alene, men det høres litt... kvalmt ut!)

Såh - har dere noen gode ideer til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en oppskrift på "mandelbunn" for nøtteallergikere, som visstnok skal passe perfekt til suksessterte. :-)

125 g corn flakes

3,5 dl havregryn

3 dl havrekli

220 g melis

4-5 eggehviter

Pisk melis og eggehviter stivt, hell i resten og fordel i to bakepapirkledte 22 cm former. Stek på nederste rille ved 180 grader i 20 minutter.

Skrevet

Er det mandler du ikke tåler? du kan alltids bytte ut mandlene med hvilke som helst andre nøtter, det pleier jeg å gjøre når jeg mangler mandler i skapet :)

Gjest gjest1
Skrevet

Arkana: :klem: Du har nettopp reddet en kvinne i nød! Takk!

Mylian: Jeg tåler i grunn ingen nøtter. Men takk for tips!

Skrevet

Oppskriften er annektert og lagt inn i min egen oppskriftsbok!

Takker og bukker!

Gjest Anonymous
Skrevet

Må bare spørre om en ting;

Hvorfor skal man ha røren i 2 former?

Ellers tusen takk for en etterlengtet oppskrift! Dette må prøves.

Gjest StoreSky
Skrevet

Fordi suksessterte lages med to bunner, men de kan ikke deles i to etter steking...

Jeg lager den slik: To mandelbunner, et lag med eggekrem (heter det det??) og mørk sjokolade på øverste kakebunn, med pene striper av eggekrem i rutemønster...nam! Gleder meg til jul...

Skrevet

Jeg pleier å ha eggekrem både mellom og oppå. Men den kremen jeg har øverst blander jeg med ½ plate smeltet sjokolade, og noen ganger rister jeg hele hasselnøtter i ovnen som jeg strør over. Åh, gjett hvem som fikk lyst på suksessterte nå. :wow:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...