Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke trent noe særlig styrke før, liker best å løpe. Men nå har jeg blitt med på sånn 30 day- squat challenge, og gjett om det er gøy! Er på dag 11 og kan allerede SE forandringer.

Men jeg kjenner det mest foran på låret, helt neders ved kneet liksom. Har faktisk kommet en 'bul' der på hver side som ikke var der før. :ler: jeg var nok litt mer forberedt på å kjenne det bak, øverst på låret. Har tenkt at squat er mest rumpetrening!

Gjør jeg det riktig tro?

Anonymous poster hash: ea7b4...c30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knebøy vil aktivere setemuskulaturen ja, men også m. quadriceps som befinner seg på forsiden av låret. Hvis denne "bulen" er på utsiden så er det nok m. vastus lateralis som har blitt større (hypertrofi), dette er en av musklnene som danner m. quadriceps. Hvis du vil ha en øvelse som er enda mer rettet på setemuskulaturen så ville jeg ha sett på bulgarske utfall.

AnonymBruker
Skrevet

Før så kjente jeg det ikke så godt i rumpa men du må liksom sette deg ned og liksom PRESSE rumpa ut og så langt ned du klarer og når du kommer opp igjen så squezer du rumpa! Da kjente jeg det hvertfall

Anonymous poster hash: 62618...607

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...