AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Skal ut med venner, prøver å få ned vekta med en ny og sunnere livsstil. Men vil ikke være fanatisk, så jeg skal spise med vennene mine. Men hva er best og verst av de to ondene hamurger og pizza på et spisested? Nei, det blir ikke salat. De kan ikke å lage salat der. Been there, done hat.. Hjelp? Anonymous poster hash: c6fbf...407
Chloe- Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Burgern. La osten, dressing og burgerbrød ligge igjen.
Gjest pellepirat Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Det kommer an på flere ting... hvor stor er pizzaen, hva er på den... hvor stor er hamburgeren osv. Generelt kommer nok hamburger best ut kalorimessig. Men igjen...spiser du chips til så er den nok verre.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 hamburger er nok hvertfall lettere å gjøre litt "sunnere". Hvis du tar av enten alt brødet eller bare toppen, sørger for at det ikke er et tonn dressing på og kanskje litt grønt ved siden. Så er ikke en hamburger så værst:) pizza har mye brød og ost, og er fort 1000 kcal på en hel pizza. Anonymous poster hash: 931da...dc8 2
Gjest BettyBoop Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Skal ut med venner, prøver å få ned vekta med en ny og sunnere livsstil. Men vil ikke være fanatisk, så jeg skal spise med vennene mine. Men hva er best og verst av de to ondene hamurger og pizza på et spisested? Nei, det blir ikke salat. De kan ikke å lage salat der. Been there, done hat.. Hjelp? Anonymous poster hash: c6fbf...407 Jeg vil si burger er verst. Pizza kan du lae sunn fullkornsbunn og ha på sunne ting. Du kan faktisk droppe osten og om du vil
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 Hva er best, mener du vel? Anonymous poster hash: a632e...150 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Kutt ut det som er karbohydrater, så blir det sunt. Anonymous poster hash: 73cc1...3da 2
Gjest BettyBoop Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 Kutt ut det som er karbohydrater, så blir det sunt. Anonymous poster hash: 73cc1...3da Null karbo er ikke bra. LAV karbo ja, men litt skal man ha 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Burgern. La osten, dressing og burgerbrød ligge igjen. Haha.. Da kan det vel strengt tatt ikke kalles burger.. Men jeg kan jo droppe dressing og ta ekstra salat... Jeg vil si burger er verst. Pizza kan du lae sunn fullkornsbunn og ha på sunne ting. Du kan faktisk droppe osten og om du vil Trur faktisk ikke de har fullkornsbunn som alternativ der.. Droppe ost?? TS Anonymous poster hash: c6fbf...407 4
Marie90 Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Kommer helt an paa hva som er paa burger og pizza, du faar vel se det an. Saa gaar det jo an aa ikke spise en hel pizza? Noen steder har de burgere med litt grovere brod, og saa kan du droppe ting som bacon og ost. Noen har med kylling i stedet for biffkjott ogsa.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #11 Skrevet 21. mars 2014 Det spørs helt, men du kan få begge de to matrettene til å bli sunnere enn vanlig. Burger - Velg hamburger med lite dressing, mer salat, kyllingkjøtt/kalkunkjøtt og uten ost/bacon/pommes frites. Pizza - Velg tynn pizza (italiensk) med mye grønnsaker, og dropp bacon/pepperoni på pizzaen. Anonymous poster hash: cdd7c...d58
Gjest BettyBoop Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Haha.. Da kan det vel strengt tatt ikke kalles burger.. Men jeg kan jo droppe dressing og ta ekstra salat... Trur faktisk ikke de har fullkornsbunn som alternativ der.. Droppe ost?? TS Anonymous poster hash: c6fbf...407 ja det høres sært ut men jeg prøvde uten en gang. Var faktisk godt, men om du føler du må ha ost på så kan du jo ha på vita ost eller annen lettost. Eneste som er dumt med de er at de smelter så rart. Test av sunneste oster: http://www.klikk.no/helse/kosthold/tester/article564012.ece Endret 21. mars 2014 av BettyBoop
Jade Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 Eller så kan du spise det du helst vil ha (men dropp pomfri, og drikk lettbrus eller vann). Og så kompenserer du med en kalorifattig middag neste dag :-) 1
Gjest BettyBoop Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Eller så kan du spise det du helst vil ha (men dropp pomfri, og drikk lettbrus eller vann). Og så kompenserer du med en kalorifattig middag neste dag :-) pommes frites. Lettbrus er fyfy. Får deg bare til å ville ete mer TS Endret 21. mars 2014 av BettyBoop 2
Gjest BettyBoop Skrevet 21. mars 2014 #15 Skrevet 21. mars 2014 Haha.. Da kan det vel strengt tatt ikke kalles burger.. Men jeg kan jo droppe dressing og ta ekstra salat... Trur faktisk ikke de har fullkornsbunn som alternativ der.. Droppe ost?? TS Anonymous poster hash: c6fbf...407 Skal du kjøpe ferdipizza? Jeg trodde du snakket om hjemmelagd pizza
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #16 Skrevet 21. mars 2014 pizza er verst. Anonymous poster hash: a0751...36d
Pringle Skrevet 21. mars 2014 #17 Skrevet 21. mars 2014 vita ost eller annen lettost. Eneste som er dumt med de er at de smelter så rart. Kanskje fordi det ikke er ost Selv om det ligger i ostedisken er det ikke ost når det ikke står spesifikt på pakka at det er ost. Ystet og modnet pålegg 4
Pringle Skrevet 21. mars 2014 #18 Skrevet 21. mars 2014 Skal ut med venner, prøver å få ned vekta med en ny og sunnere livsstil. Men vil ikke være fanatisk, så jeg skal spise med vennene mine. Men hva er best og verst av de to ondene hamurger og pizza på et spisested? Nei, det blir ikke salat. De kan ikke å lage salat der. Been there, done hat.. Hjelp? Anonymous poster hash: c6fbf...407 Mitt tips er å spise det du helst vil ha, men begrense mengden.
Gjest BettyBoop Skrevet 21. mars 2014 #19 Skrevet 21. mars 2014 Kanskje fordi det ikke er ost Selv om det ligger i ostedisken er det ikke ost når det ikke står spesifikt på pakka at det er ost. Ystet og modnet påleggsikkert nok.
Supraspinatus Skrevet 22. mars 2014 #20 Skrevet 22. mars 2014 Burger uten brød og chips er i grunnen et ganske greit måltid. Kommer jo selvsagt litt an på hvor du er. McD og BK bruker prosessert kjøtt, mens ordentlige restauranter bruker kjøtt som er kvernet og ingenting mer. Pizza er jo alltid mest bunn. Og den består alltid av mest fint mel. Selv om det er "fullkorn". ja det høres sært ut men jeg prøvde uten en gang. Var faktisk godt, men om du føler du må ha ost på så kan du jo ha på vita ost eller annen lettost. Eneste som er dumt med de er at de smelter så rart. Test av sunneste oster: http://www.klikk.no/helse/kosthold/tester/article564012.ece Jeg må le av den testen. "Sunnheten" er målt ut i fra hvor mye fett som var i ostene. Gräddost ble derfor verst i test pga fettinnholdet. Og folk sier lavkarbo-tilhengere er fanatiske? Vita Hjerterå bruker kjemisk endret fett for å få de samme egenskapene som ordentlig smør, samt for å få mest mulig vann inn i produktet. Og dette betaler folk virkelig for. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå