Gå til innhold

gi meg deres beste øvelser for rumpe og lår!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å sette opp et treningsprogram. Ønsker å vedlikeholde lår og rumpe under graviditeten :))

Så kom med deres beste tips :)

(Knebøy kan ikke utføres med vekt på pga hoftebelastning.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det med hipthrust når man er gravid?

Skrevet

Hvordan er det med hipthrust når man er gravid?

Det har jeg prøvd og det går bra, skal bare ikke bruke vektstang over hoften. Øvelser som gjennomføres uten vekt må ha dobbelt så mange rep har jeg hørt? :)

Skrevet

Jeg anbefaler bulgarske utfall, eller vanlige utfall for sete og lår. Hvor mange reps man tar avhenger av målet.

Maksimal styrke er 80-100% av 1RM der du har 1-6 reps i 3-5 serier

Muskulær utholdenhet er 25-50% av 1RM der du har 10+ reps

Hvis det du vil trene magemuskulatur eller annen stabiliserende muskulatur er det 15+ reps som gjelder, siden denne muskulaturen jobber mer aerobt (med luft)

Begynn å ta utfall uten vekt for å bli kjent med stabiliseringsarbeidet, så kan man legge på vekter etter hvert. Hvis denne øvelsen blir gjort rett skal setet svi og det skal være vondt og gå i noen dager etterpå ;)

Skrevet

Jeg anbefaler bulgarske utfall, eller vanlige utfall for sete og lår. Hvor mange reps man tar avhenger av målet.

Maksimal styrke er 80-100% av 1RM der du har 1-6 reps i 3-5 serier

Muskulær utholdenhet er 25-50% av 1RM der du har 10+ reps

Hvis det du vil trene magemuskulatur eller annen stabiliserende muskulatur er det 15+ reps som gjelder, siden denne muskulaturen jobber mer aerobt (med luft)

Begynn å ta utfall uten vekt for å bli kjent med stabiliseringsarbeidet, så kan man legge på vekter etter hvert. Hvis denne øvelsen blir gjort rett skal setet svi og det skal være vondt og gå i noen dager etterpå ;)

Bulgarske utfall ja.. hmm har prøvd men jeg har ikke balanse til å komme langt nok ned, for å ikke snakke om å riktig posisjon. gående utfall fungerer bedre da, men det gir ganske ikke samme effekt?

Skrevet

Ta et godt steg og behold en hoftebreddes avstand mellom bena, slik at du ikke står på en linje. Etter hvert vil du få bedre balanse og du vil komme lengre ned. Prøv å ha den fremste leggen i loddrett posisjon slik at du skåner kneet.

Ellers kan du begynne med vanlige utfall først, noe som krever mindre balanse. Men da går det også mindre på stabiliseringsmuskulatur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...