Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

virker litt spess å sitte i et rom helt naken med mange andre folk, med slappe kropper.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

virker litt spess å sitte i et rom helt naken med mange andre folk, med slappe kropper.

Synes ikke noen i videoen hadde slappe kropper akkurat, men hva så om man er litt slapp i fisken?Er det bare slanke og stramme som skal kunne delta på nakenyoga?

Kunne godt tenkt meg å deltatt på noe sånn,men trenger dessverre støtte pga store bryster både når jeg gjør yoga og andre trener på annet vis.

Anonymous poster hash: f3176...0e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

haha jeg hadde blitt bra forstyrra av å glane rett inn i kaviarstjerna til naboen mens jeg tar en stående hund...

Anonymous poster hash: 17482...81c
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så denne videoen lå på forsiden av Dagbladet.no noen dager. Dagbladets overskrift fokuserte kun på faren for å se rumpa til de andre deltagerene. Rimelig patentisk og fordummende innfalsvinkel. Men dagbladet er dagbladet så noe mer kan man ikke forvente.

Jeg synes emnet er interessant nok. Det er mer behagelig å utføre yoga uten klær. Generelt er det motiverende å trene sammen med noen. Kombinasjonen er utradisjonell. Jeg synes det er et interessant spørsmål hvor lang tid det vil ta å venne seg til å være naken med andre av samme eller motsatt kjønn og hvilke eventuelle fordeler og ulemper det har. Jeg tviler på at faren for å se rumpehullet til de andre vil være et vesentlig moment særlg lenge.

Anonymous poster hash: ac18b...c7e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er egentlig en veldig spennende øvelse i seg selv.

Fra naturen av er vi nakne men vi har valgt å prakke på oss alt mulig rart av bekledning gjennom tidene. For egenutvikling, og egentlig bare i seg selv synes jeg det er en fascinerende aktivitet.

Kan tenke meg det tar litt på egoet å stelle seg netto foran så mange andre, også på yoga da. Vi har jo de såkalte nudiststrendene hvor folk basker seg helt naturlig ved stranda, dette tar vel det et steg lenger.

Sikkert en styrkende prøvelse, men det er nok ikke for alle.

Anonymous poster hash: 7c29d...2a8
  • Liker 1
Skrevet

Dette er nok noe som bare går i store byer der det er mange nok som kunne være interessert, jeg tror nemlig det er svært få som ville følt seg helt komfortabel og avslappet i denne settingen.

haha jeg hadde blitt bra forstyrra av å glane rett inn i kaviarstjerna til naboen mens jeg tar en stående hund...

Hvordan skal du klare å se opp i rompa på noen mens du er i stående hund?

Gjest Coolaid
Skrevet

Ja, alle som skal på en eller annen form for fysisk aktivitet sammen med andre bør være stram og veltrent ,ellers så har de ikke noe der å gjøre. Er du slapp i fisken må du trene hjemme i stuen din. aller helst med gardinene for.

AnonymBruker
Skrevet

Blir litt nakeyoga hjemme alene med gardinene for. Jeg liker å starte dagen med litt yoga og da er jeg jo allerede naken. Det er en deilig start på dagen.

Men å utføre nakeyoga med flere andre, sitter litt lengre inne. Er ikke helt der.

Anonymous poster hash: 26084...63e
  • Liker 1
Gjest Allergikeren
Skrevet (endret)

Se ned da vel, i stedet for opp? Og nå har ikke jeg den mest tøyelige nakken i landet, men hvordan i alle dager skal man få til å se "kaviarsprekken" på den foran i en sånn stilling? Jeg prøvde nå(alene), og innbiller meg at den imaginære naboens rumpe er litt for høyt oppe til at jeg vil klare å se noe særlig. Med mindre den foran meg er lavere enn meg og mindre tøyelig i beina slik at vedkommende blir stående mer på huk enn i stående hund ...

Og til Mariell007 vil jeg spørre om man er der for å se på stramme, slanke og pene kropper, eller er man der for å lære/gjøre øvelser som skal hjelpe deg til å slappe av? Hvis fraværet av sexy kropper skal være det eneste argument enten den ene eller andre veien, vil jeg si at yoga/dans/idrett/hva det nå måtte være neppe er noe for vedkommende i utgangspunktet.

Redigert; hva hovedsaken gjelder, er mine egne sperrer litt for kraftige til at nakenyoga er noe for meg. Men sånn egentlig høres det jo ut som et bra konsept.

Endret av Allergikeren
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nakenyoga passer best for de som driver med yoga som en mental og kroppslig aktivitet preget av ro, konsentrasjon og fokusering. Da vil det være mest behagelig å utføre yoga uten klær.

Nakenyoga passer mindre godt for de som er med på yoga mest for å glane på andre som driver med yoga. Da forstår jeg at nakenheten kan bli distraherende.

Anonymous poster hash: e079c...926
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gjøre yoga naken hjemme. Tror ikke jeg hadde klart det i en sånn setting som nevnt over.

Når det gjelder de som er bekymret for å se på andre så foreslår jeg at dere prøver yoga noen ganger. Er man interessert i å holde på med yoga så har man virkelig mer enn nok med å tenke på seg selv. Høres litt klisjé ut, men sånn er det. Vil jeg klare crow pose så hjelper det fint lite å fokusere på andre...

Anonymous poster hash: e3a59...632
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

tror ikke jeg ville vært komfortabel med å stirre rett inn i det helligste på andre mens jeg prøver å konsentrere meg om øvelsene...

Anonymous poster hash: 94c04...196
Gjest Allergikeren
Skrevet

tror ikke jeg ville vært komfortabel med å stirre rett inn i det helligste på andre mens jeg prøver å konsentrere meg om øvelsene...

Stirrer du på andres helligste når de er påkledde da? Jaja, da håper jeg de som var bak meg har hatt en hyggelig opplevelse de siste ti ukene. Jeg for min del hadde nok med å puste dypt og rolig, samtidig som jeg skulle holde posisjonene, som jeg forøvrig hadde litt for anspente muskler til :P De eneste gangene noen av oss så på andre(tror jeg), var de gangene vi var litt usikker på øvelsene, og så oss forsiktig rundt for å se hvordan naboen gjorde det.

AnonymBruker
Skrevet

Stirrer du på andres helligste når de er påkledde da? Jaja, da håper jeg de som var bak meg har hatt en hyggelig opplevelse de siste ti ukene. Jeg for min del hadde nok med å puste dypt og rolig, samtidig som jeg skulle holde posisjonene, som jeg forøvrig hadde litt for anspente muskler til :P De eneste gangene noen av oss så på andre(tror jeg), var de gangene vi var litt usikker på øvelsene, og så oss forsiktig rundt for å se hvordan naboen gjorde det.

haha nei, men jeg har jo heller ikke prøvd detta da :P for all del det er sikkert en flott treningsmetode.

Gjest Allergikeren
Skrevet

haha nei, men jeg har jo heller ikke prøvd detta da :P for all del det er sikkert en flott treningsmetode.

Kurset jeg var på, var mer en sånn avspenningsgreie for nakke og skuldre, så det var ikke de mest sprelske øvelsene heller. Men det kunne være krevende nok for en stiv stakkar. :P Men det gjorde godt for kropp og sjel, og jeg likte så godt at jeg havnet liksom i en egen boble, der instruksjonene, pust og øvelser var det eneste som betydde noe. Det spilte ingen rolle hva de andre gjorde eller ikke gjorde. Og hvis jeg nå skulle klare å bli distrahert av de andre, var det bare å lukke øynene, lytte til musikken og fokusere på pusten.

AnonymBruker
Skrevet

Kurset jeg var på, var mer en sånn avspenningsgreie for nakke og skuldre, så det var ikke de mest sprelske øvelsene heller. Men det kunne være krevende nok for en stiv stakkar. :P Men det gjorde godt for kropp og sjel, og jeg likte så godt at jeg havnet liksom i en egen boble, der instruksjonene, pust og øvelser var det eneste som betydde noe. Det spilte ingen rolle hva de andre gjorde eller ikke gjorde. Og hvis jeg nå skulle klare å bli distrahert av de andre, var det bare å lukke øynene, lytte til musikken og fokusere på pusten.

Jeg trener asthangayoga (med klær på) og har øynene igjen ganske mye under økta. Jeg aner ikke hva som skjer rundt meg, fordi jeg er så fokusert på meg selv og pust og øvelser. Man havner i en egen boble. Og det føles helt herlig etterpå. Asthanga er en ganske fysisk form for yoga. Beina skjelver og svetten renner. Herlig.

Anonymous poster hash: 26084...63e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror langt de fleste av oss ville venne oss til det overraskende fort. Vi mennesker er litt lettlurte slik at hvis det oppleves trygt og alle de andre rundt oss opptrer som om det er helt normalt påvirkes vi overraskende raskt til å føle og tenke det samme. Jeg har hørt om en del folk som mer eller mindre tilfeldig har havnet på naturiststrender og som ble overrasket over hvor kort tid det tok før de synes det var helt greit.

Anonymous poster hash: a66f2...68e
AnonymBruker
Skrevet

Dusjer kvinner med klær på i garderoben? Å være naken er naturlig.

Greit nok det er heller tvilsomt å komme naken til påkleddyoga, men nakenyoga? Det er det samme som å stå i dusjen i garderoben. Er da ingen som bryr seg om man ser brystvorter, rumpehull eller vagina der.

Anonymous poster hash: dbf20...0b4
AnonymBruker
Skrevet

Dusjer kvinner med klær på i garderoben? Å være naken er naturlig.

Greit nok det er heller tvilsomt å komme naken til påkleddyoga, men nakenyoga? Det er det samme som å stå i dusjen i garderoben. Er da ingen som bryr seg om man ser brystvorter, rumpehull eller vagina der.

Anonymous poster hash: dbf20...0b4

Så du mener at hvis man synes det er naturlig å dusje naken med samme kjønn så burde man også synes det er greit å ha yoga naken med samme kjønn? Litt uvant tanke men av og til er det overraskende hvor lett man blir vant med nye ting. Selv om det viste seg at de fleste av oss ble vant med det raskt (og kanskje til og med synes at det var best) så ville det nok være mange som ikke ville tøffe seg gjennom de første gangene.

Anonymous poster hash: a66f2...68e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...